اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

25. اسفند 1395 - 22:20   |   کد مطلب: 24343
در همایش بزرگداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان انجام گرفت
رونمایی از ثبت اثر ملی گروه همخوانی منتظران نور در رسانه ملی
گروه همخوانی منتظران برای نخستین بار در استان همدان موفق به ثبت یک اثر ملی با امتیاز الف-عالی در رسانه‌ی ملی شد که این اثر با حضور مسئولان و مدیرکل صدا و سیمای همدان رونمایی شد.
رونمایی از ثبت اثر ملی گروه همخوانی منتظران نور در رسانه ملی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم ، پیش از ظهر امروز همایش بزرگداشت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان در مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا و با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد و یکی از برنامه های این همایش رونمایی از اثر ملی ثبت شده گروه همخوانی بود.

یکی از برنامه‌های جذاب کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ویژه نوجوانان و جوانان تشکیل گروه های همخوانی و مدیحه سرایی است و امسال اثر ملی گروه همخوانی کانون منتظران نور در رسانه ملی به ثبت ملی رسید.

تاریخچه‌ی فعالیت گروه به دو دهه پیش بر می‌گردد که در زمینه‌ همخوانی قرآن کریم، تواشیح و سرود فعالیت داشتند اما از سال 1390 گروه به صورت سازماندهی شده تشکیل و پس از گذشت دو سال از تاریخ تأسیس، فعالیت حرفه‌ای آن شکل گرفت.

 در این همایش پیام وزیر ارشاد در مورد سالروز تأسیس کانون‌های مساجد توسط مدیرکل ارشاد همدان قرائت شد.

بخشی از برنامه همایش به تجلیل از یکصد نفراز فعالان عرصه کانون‌های مساجد اختصای داشت که در چند بخش از ائمه جماعات شهرستانهای استان، مدیران فعال در این حوزه مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش نخست، حجت الاسلام برقراری امام جمعه ملایر، امام جمعه کبودراهنگ، حجت الاسلام حسینی مجد امام جمعه اسدآباد، حجت الاسلام مصباح امام جمعه فامنین، حجت الاسلام مولا زاده امام جمعه رزن، حجت الاسلام موحدی امام جمعه تویسرکان، حجت الاسلام حاتم نیا امام جمعه بهار، حجت الاسلام موعظی امام جمعه نهاوند تجلیل شدند.

در بخش دوم تجلیل‌ها نیز مدیران مسجد محور در استان همدان از فرماندار همدان، مهرداد نادری فر مدیرکل اجتماعی استانداری، حسین میسر مدیر صدا و سیمای همدان، حاج سید صادق حسینی رئیس شورای سیاستگذاری، مدیر دیوان محاسبات استان، حجت الاسلام فاضلیان، علی عزیزی رئیس زندان‌های استان تجلیل شد.

در بخش سوم نیز رؤسای ارشاد شهرستانها و مسئولان کانون‌های مساجد مورد تجلیل قرار گرفتند و گروه منتظران نور نیز دو سرود را اجرا کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان