اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

29. فروردين 1396 - 7:18   |   کد مطلب: 24717
نماینده ولی فقیه دراستان همدان گفت: مردم بايد ببينند کساني که براي شوراهاي اسلامي کانديد شده اند راجع به زيبايي،نظافت، معماري، مسائل اجتماعي و هزاران مسئله شهري چه برنامه اي دارند.

به گزارش صبح الوند، فرماندار و مديران ستاد انتخابات شهرستان همدان با حضور در دفتر حضرت آيت الله محمدي ضمن ديدار با ايشان از رهنمودهاي نماينده معزز ولي فقيه در استان  و امام جمعه همدان بهره مند شدند.

 

حضرت آيت الله غياث الدين طه محمدي گفت : مسئله شوراها يک امر قرآني است و در قرآن کريم سوره اي بنام شورا داريم که خداي متعال در اين سوره ما را به  شورا و مشورت  امر مي کند.

 

وي افزود : مشورت از نظر دين اسلام بسيار سازنده است و در حديث داريم مشورت با افراد صالح شريک شدن در عقل آن شخص است.

 

امام جمعه همدان با بيان اينکه افرادي که در مسئوليتهاي حساس هستند نيز بايد در کارهاي مهم مشورت کنند يادآورشد : پيامبر گرامي اسلام با اينکه عقل کل عالم است ولي در خيلي از کارها با مردم مشورت مي کرد.

 

آيت الله طه محمدي تصريح کرد : در انتخابات شوراها بايد ببينيم چه کساني  بايد راجع به سرنوشت مردم، رسيدگي به وضع موجود،چشم انداز آينده نظر بدهند که اين را به انتخاب مردم گذاشته اند.

 

وي افزود : اکثريت مردم غالبا شناخت درستي از داوطلبان انتخابات ندارند و ممکن است تحت تاثير کوچه، بازار، تبليغات، فضاسازي، جوسازي و غيره قرار بگيرند که در نتيجه اينگونه انتخابي بر مبناي ظابطه عقلاني ديني خدايي و مردمي نيست.

 

نماينده ولي فقيه در استان  اضافه کرد : بدين ترتيب شايستگان که بايد انتخاب شوند آنطور که مد نظر است شناخته نمي شوند، راي نمي آورند و قهرا افراد متوسط،معمول و گاهي از متوسط به پايين اتفاقي راي مي آورند که اين نگران کننده است.

 

وي با اشاره به اهميت مشورت در چنين شرايطي خاطر نشان کرد : در هر کاري، امري و رشته اي بايد با  فرد امين و متخصص در همان موضوع مشورت کرد و اگر طرف مشورت کسي هم قرار گرفتيم شرعا وظيفه داريم کمک عقلي به او بکنيم و در مقام مشورت خيانت نکنيم.

 

امام جمعه همدان افزود : زکات عقل اين است که در مقام مشورت به ديگران آنچه صلاح و خير است بگوييم، امين و رازدار باشيم و اگر بر خلاف آن بگوييم خيانت کرده ايم و خداوند متعال عقل چنين فرد منحرفي را از او مي گيرد.

 

وي تاکيد کرد: بايد داوطلبان انتخابات بر اساس مدارج تحصيلي،تخصص،تعهد و استعداد مديريت  رده بندي شوند،صلاحيت آنها از اين حيث مورد بررسي قرار گيرد و در معرض انتخاب مردم قرار گيرند.

 

آيت الله طه محمدي افزود : مردم بايد ببينند کساني که  براي شوراهاي اسلامي کانديد شده اند چه گلي مي خواهند بر سر شهر بزنند چه بلدند، راجع به زيبايي،نظافت، معماري، مسائل اجتماعي  و هزاران مسئله شهري چه برنامه اي دارند.

 

نماينده ولي فقيه در استان  اظهار کرد : آنچه خداي متعال مي خواهد جامعه رستگار، موفق و پيروز در سايه مديريت صالح  و انتخابي  بر مبناي شايسته سالاري است .

 

وي با اشاره به ثبت نام تعداد قابل توجهي از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري که واجد اين امر نيستند افزود : ما در برابر کشورهاي خارجي از اين بابت خجالت مي کشيم و بايد قانون اصلاح شود تا افراد با صلاحيت قادر به ثبت نام باشند.

 

امام جمعه همدان در پايان با اشاره به منويات مقام معظم رهبري خطاب به مجريان انتخابات در دوره هاي گذشته گفت : شما بعنوان دستگاه اجرايي اصلي متولي برگزاري انتخابات امين مردم،امين آرائ مردم ،امين نظام و امين خداي تعالي بر مردم هستيد و  راي مردم حق الناس است که شما بايد در حفظ و حراست از آن کوشا باشيد.

 

فرماندار همدان در ابتداي اين ديدار ضمن ارايه گزارشي از روند برگزاري  دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي در سطح شهرستان  از آمادگي کامل برگزاري انتخاباتي شکوهمند در 29 ارديبهشت خبر داد.

 

علي تعالي افزود : از اسفند ماه با دستور شروع انتخابات توسط وزير محترم کشور به روند انتخابات ورود پيدا کرديم و تا کنون طبق روز شمار انتخابات مراحل تعيين شده اعم از ثبت نام داوطلبان شوراهاي اسلامي، تشکيل هياتهاي اجرايي مستقل براي دو انتخابات و ساير موارد در موعد مقرر با موفقيت و کمترين مشکل به انجام رسيده است.

 

رئيس هيات اجرايي انتخابات با اشاره به آمار ثبت نام داوطلبان شوراهاي اسلامي شهر ها و روستاهاي شهرستان همدان گفت :  در همه روستاهاي واجد شرايط برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي سطح شهرستان به تعداد لازم داوطلب ثبت نامي داريم و آمادگي لازم جهت استقرار شعب اخذ راي در اقصي نقاط شهرستان پيش بيني شده است.

 

وي عدم رغبت داوطلبان به منظور عضويت در شوراهاي اسلامي روستاها را از جمله آسيبهاي قابل توجه دانست و افزود : شوراهاي روستاها بدون هيچ منافعي و اعتبار خاصي صرفا در معرض درخواستهاي متعدد و مراجعات مردم هستند که اين وضعيت براي شوراهاي اسلامي روستاها مطلوب نيست.

 

علي تعالي تصريح کرد : در کنار اين وضعيت شاهد استقبال قابل توجه داوطلبان شوراي اسلامي شهر همدان هستيم که اميدواريم در تبليغات انتخاباتي با رعايت قوانين و اخلاق انتخاباتي شاهد رقابتي سالم باشيم. 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان