اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 23:24   |   کد مطلب: 24759
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس همدان گفت: تاکنون ۲۴۵ پروژه آموزشی و ورزشی توسط خیرین مدرسه‌ساز در سراسر استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش شده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، فرزاد تیموری عصر امروز در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان اظهار داشت: جشنواره نوزدهم با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن برگزار شد تا ایمن‌سازی مدارس در اولویت نخست مسئولان و خیران قرار گیرد.

وی افزود: ایمن‌سازی فضاهای آموزشی یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می‌آید بر این اساس نظام آموزش و پرورش ایمنی فضاهای آموزشی را جزء اصلی‌ترین رویکردهای خود قرار داده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان بیان کرد: در برنامه‌ پنجم توسعه مبلغ چهار میلیارد دلار به بحث تخریب و بازسازی مدارس اختصاص یافته است و دولت یازدهم در برنامه‌ ششم توسعه و قانون بودجه سال 96 به دلیل نبود اعبتارات، سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه‌ ملی برای مقاوم سازی و تخریب و نوسازی مدارس غیرایمن در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه 96 اعتبار خوبی برای استاندارد‌سازی سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده در چند سال آینده معضل ایمن نبودن مدارس در کشور برطرف می‌شود.

تیموری گفت: فعالیت خیران در امری مدرسه‌سازی از سال 77 در سطح کشور آغاز شده است که تاکنون 245 طرح آموزشی، ورزشی و پرورشی توسط خیرین مدرسه ساز در سراسر استان احداث شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی عنوان کرد: تعداد کلاس های تحویل شده از سوی خیران یک هزار و 468 واحد با زیر بنای بیش از 172 هزار متر مربع بوده است که بیش از 20 درصد کلاس‌های موجود در استان را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: همچنین 2 هزار و 997 نفر از فرهنگیان استان همدان نیز با اهدای مبلغی از حقوق خود به صورت ماهیانه در امر مدرسه‌سازی مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس استان توسط خیران ساخته شده است، اظهار داشت: در سال 77 تعهد خیران در جشنواره نخست مبلغ 580 میلیون بود که این رقم در جشنواره هجدهم به 27 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

تیموری با بیان اینکه 2400 مدرسه در سطح استان فعال است، افزود: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز مدارس نیست بر این اساس برای توسعه فضاهای آموزشی و نگهداری آنها نیاز به کمک خیران مدرسه‌ساز داریم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات طرح‌های آموزشی استان همدان در دولت یازدهم 60 درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: میزان اعتبارات استانی تخریب و بازسازی مدارس در سال 94 نسبت به سال قبل از آن 25 درصد و سال 95 نسبت به سال قبل از آن 35 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان