اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. آبان 1395 - 7:30   |   کد مطلب: 21653
بازپرسی از مسلمانان در هشت ایالت آمریکا، ورود بی سابقه پنج هزار نیروی پلیس به خیابان های نیویورک برای تضمین امنیت انتخابات، اعزام ناظران انتخاباتی به 28 ایالت و حلقه های امنیتی در اطراف محل اقامت دو نامزد رقیب از جمله تدابیر مقام های آمریکایی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایرنا، ایرنا به نقل از رویترز، مسئولان آمریکایی می گویند دو نامزد دمکرات و جمهوری خواه انتخابات آمریکا تصمیم دارند نتایج انتخابات امروز سه شنبه را در شهر نیویورک دنبال کنند، امری که شهر را به حالت امنیتی درآورده و مقام های آمریکایی را ناچار کرده است تا بیشترین حجم حضور پلیس در تاریخ این شهر را تدارک ببینند.
گشت زنی های فزاینده توسط نهاد مسئول فرودگاه ها، تونل ها و پل های اطراف این شهر محسوس است.
بیش از پنج هزار نیروی پلیس در همه نقاط بزرگترین شهر آمریکا مستقر شده اند و قرار است خیابان ها و محلاتی که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد دمکرات و جمهوریخواه از آنجا نتایج را دنبال می کنند به طور کامل بسته شود؛ جایی که یکی از این دو در مقابل هزاران طرفدار خود پیروزی اش را اعلام خواهد کرد.
«بیل دی پلازیو» شهردار نیویورک روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: می دانیم که چشم های جهان به نیویورک دوخته شده است ... ما فقط درباره مردم این شهر التزام نداریم بلکه در قبال تمام کشور مسئولیم تا تضمین کنیم که فردا (سه شنبه) و امروز به ویژه فردا شب با آرامش و به نحو مطلوب سپری شود.
کلینتون قصد دارد گردهمایی شب انتخابات را در مرکز کنفرانس های «جاکوب» نزدیک رود «هادسون» برگزار کند و تجمع طرفداران ترامپ هم در هتل «هیلتون» منهتن خواهد بود.
گفته می شود تلاش های امنیتی و تدابیر گسترده، بعد از آن تشدید شد که مقام های ایالتی، تهدیدهایی درباره احتمال حمله هایی از سوی القاعده به شهرهای نیویورک، تگزاس و ویرجینیا دریافت کردند.
روزنامه واشینگتن پست روز دوشنبه نوشت که برخی مسلمانان از هشت ایالت آمریکا گفته اند از سوی نیروهای امنیتی و به طور مشخص دفتر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) مورد بازجویی قرار گرفته اند؛ بازجویی هایی که با محوریت احتمال حملات تروریستی پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انجام شده است.
این روزنامه افزود: برخی از افرادی که بازجویی شده اند هیچ ارتباطی به یکدیگر یا با تهدیدهای مورد ادعا نداشته اند.
«حسن شیبلی» یکی از وکلای آمریکایی است که دراین باره گفته است: انجام بازپرسی های تصادفی اف.بی.آی از مسلمانانی مانند رهبران گروه های جوانان و پزشکان ثروتمند، تدبیری توهین آمیز و غیرقانونی است.
در رویدادی دیگر، «رادیو سوا» به نقل از وزارت دادگستری آمریکا گزارش داد که ناظران انتخاباتی به زودی عازم مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در 28 ایالت آمریکا می شوند. 500 کارمند بخش حقوق مدنی دادگستری آمریکا وظیفه نظارت بر انتخابات را خواهند داشت؛ انتخاباتی که پیش از این طرح امکان تقلب در آن از سوی دونالد ترامپ جمهوری خواه مطرح شده و گفته می شود تهدیدها صرفا منحصر به عملیات های احتمالی تروریست ها نیست بلکه عدم پذیرش نتایج از سوی هر یک از نامزدها نیز می تواند اوضاع امنیتی را با تهدیدهای جدی روبه رو کند.
ناظران تحولات آمریکا می گویند علاوه بر تهدید هک کامپیوتری و بیم ناشی از انتشار اطلاعات نادرست سیاسی در فضای مجازی و دستکاری در فرایند رای دهی، احتمال بروز خشونت انتخاباتی نیز بر رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ سایه افکنده است.
وزارت دادگستری آمریکا پیشتر در بیانیه ای اعلام کرده است اقدام اعزام ناظران در چارچوب تلاش ها برای تضمین «مشارکت آزادانه رای دهندگان» صورت می گیرد.
این وزارتخانه آمریکایی تصریح کرده است که درباره «شکایت های مرتبط با وقوع تخلفات احتمالی از جمله اقدامات نژادپرستانه، فریبکاری، تهدید و ...» تحقیق و رسیدگی خواهد کرد.
امروز سه شنبه برای اولین بار از سال 1944 دو نامزد رقیب در نیویورک خواهند ماند تا نتیجه انتخابات اعلام شود. در سال 1944 «توماس دیوی» فرماندار جمهوری خواه این شهر تلاش کرد «فرانکلین روزولت» دمکرات را از عرصه قدرت خارج کند اما روزولت برای چهارمین بار، به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد. به علت اینکه تا آن زمان هنوز قانون محدودیت انتخاب ریاست جمهوری ایالات متحده برای دو بار تصویب نشده بود، او این فرصت را داشت که چهار بار به مقام ریاست جمهوری آمریکا دست یابد، امری که در تاریخ این کشور یک استثناست و استثنای دیگر در صورت پیروزی هیلاری کلینتون می تواند انتخاب یک زن برای ریاست جمهوری این کشور باشد.

انتهای پیام /*

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان