اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1395 - 15:44   |   کد مطلب: 19405
مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره سراسری دوبیتی و رباعی رضوی با حضور شاعرانی از سراسر کشور در آرامگاه باباطاهر برگزار شد

به گزارش صبح الوند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این مراسم اظهار کرد: خوشحالیم در چهاردهمین دوره از جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و در سومین دوره برگزاری جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی،  میزبان شاعران دوبیتی سرای آستان رضوی هستیم.

 

فاضل عبادی افزود: این جشنواره در همدان سرافراز، شهر باباطاهر  عارف و سالک که دوبیتی هایش مشحون از عرفان و اتصال الهی است؛ برگزار شد.

 

وی در به ارائه گزارشی از روند برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: بعد از انتشار فراخوان در مهلت مقرر،  بیش از یک هزار و ١٠٠ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: از این تعداد، ٨ اثر به عنوان آثار برگزیده، ٩ اثر به عنوان آثار قابل تقدیر، ٥ اثر در بخش برگزیدگان استانی و یک اثر در بخش ویژه جشنواره انتخاب شدند.

 

رئیس خانه شعر و ادب استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه دو قالب دوبیتی و رباعی ویژه ادبیات فارسی هستند، ادامه داد: استفاده از این قالب‌ها نیازمند آگاهی و آشنایی با اندیشه و عرفان و ادبیات بوده و به همین دلیل است که در تاریخ هزار ساله شعر فارسی شمار این شعرها نسبت به سایر قالب‌ها اندک است.

 

سیاوش دیهیمی با بیان اینکه مجموعه آثار ارسال شده از نخستین سال برگزاری جشنواره آرشیو شده و باید از ارسال مجدد آنها خودداری شود، خاطرنشان کرد: از ارسال اشعاری که دو بیت هستند؛ اما در قالب دو بیتی و رباعی نمی‌گنجد باید خودداری کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به بخش ویژه توجه ویژه مبذول شود، گفت: در اشعار این دوره بیان احساس و عواطف شاعران که دارای رگه‌های خلوص بود، برجسته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان