اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1395 - 14:19   |   کد مطلب: 22128
اگر دلتان کوهنوردی و چشمه ای زلال می‌خواهد، روستای آبنیک را انتخاب کنید.

به گزارش صبح الوند به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان،   آبنیک روستایی سرسبز و خوش آب و هوا از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات استان تهران است. 

 
صبح/چشمه ای با آب سفید ازشاه قاجاریه
برای دیدن آن باید به 12 کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان بروید. ارتفاع روستای آبنیک 2400 متر از سطح دریا است. جمعیت روستا در تابستان حدود 150خانوار است که در زمستان به کمتر از یک سوم این مقدار کاهش می‌یابد.
 
صبح/چشمه ای با آب سفید ازشاه قاجاریه
 
چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. آنچنان که شاهان قاجار در نوشته های خود بارها از آن یاد کرده اند. 
 
در فصل بهار دامنه کوه های این منطقه از قارچ های خوراکی و گیاهانی مانند والک و سیرک و تره کوهی پر می شود و عطری خوش این محیط زیبا را فرا می گیرد. در قسمت شمال غربی فشم نیز مسیری است که به میگون و دیزین منتهی می شود. 
 
صبح/چشمه ای با آب سفید ازشاه قاجاریه
 
در نزدیکی این چشمه صخره هایی وجود دارد که به علت بارندگی، روی آنها را برف گرفته و رفت و آمد را برای گردشگران مشکل کرده است. اما اگر اهل کوه نوردی با تجهیزات کامل باشید، این محل انتخاب مناسبی برای یک سفر و گردش یک روزه است. 
 
از قدیم رفتن به دل طبیعت و دور ماندن از فضای شهری برای روح و جسم انسان لازم و مفید بوده است.  تغییر آب و هوا و فضای تکراری روزانه  می تواند انسان را از خیلی دغدغه ها دور کند . چشمه آبنیک با داشتن قدمت چندین ساله، این امکان را به شما می دهد تا از خواص آن و فضای دلنشینش در این فصل بهره ببرید. 
 
گزارش از نیلوفر جوانشیر 
 
انتهای پیام/ 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان