اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. تير 1396 - 13:27   |   کد مطلب: 25674
با توجه به اتمام ریل گذاری راه اهن همدان -تهران شنیده ها حاکی از افتتاح قطار در همدان را میدهد اما اینجا سئوال است در صورتی که ایستگاههای مسافربری این ایستگاه هنوز تکمیل نشده است ایا ایمنی لازم برای مسافران مهیا می باشد.
افتتاح زودرس راه آهن، ایمنی یا حادثه؟

به گزارش صبح الوند، ایستگاه راه آهن همدان از سال 86 کلید خورده بود اما متاسفانه خیلی از عوامل سبب شده بود که بهره برداری ان طول بکشد سرانجام با پیگیری های متعدد در اردیبهشت ماه سال جاری خبر پایان ریل گذاری آن داده شد.

 

اما مشکلی که همچنان وجود دارد نبود یک ایستگاه مسافری در داخل شهر است به طوری که وزیرراه هم با حضور خود در همدان متوجه این موضوع و خواستار رسیدگی و آوردن ایستگاه به داخل شهر شد.

 

 

اما باید گفت افتتاح این ایستگاه دارای هزینه های فراوانی است و عملیاتی کردن آن مدتها طول می کشد

 

این در حالی است که با توجه به سفر ریس جمهور به همدان در استانه انتخابات خبر افتتاح ایستگاه راه اهن در بین اذهان مردم پیچیده شد و بسیاری از مردم انتظار داشتند که بتوانند از این  راه آهن استفاده کنند اما فقط اتمام ریل گذاری بود.

 

حال مدتی است که خبر از آغاز بلیت فروشی در ایستگاه های قطار همدان را می دهند و آن هم در ایستگاهی که 15 کیلومتر از شهر فاصله دارد و حتی مسئولین کشوری هم به آن نقد داشته اند و جالب این است که اولین مسافران این قطار خبرنگاران همدانی میباشند و برخی نگران از ایمنی سفر خود می باشند.

 

نمایندگان استان همدان که تلاش های فراوانی در جهت آوردن قطار به همدان انجام دادند هر کدام نظراتی در این خصوص داشته اند.

 

*حاجی بابایی: افتتاحیه راه آهن زودرس بوده است

 

چندی پیش حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کلنگ  راه آهن  همدان سالها قبل به زمین خورده بود و دیگر در اینجا هدف ما یک خط نیست.

 

 وی تاکید کرد: ما به شدت پیگیر هستیم راه آهن تهران، همدان ، ملایر شروع شود و با نمایندگان کرمانشاه در تماس هستیم  که دوخطی کردن راه آهن تا مرز خسروی ادامه یابد.

 

 

حاجی بابایی در ادامه  با اشاره به صحبت های مسئولین که قرار است  رسما بلیت جهت استفاده از راه آهن فروخته شود افزود: این ایستگاه نیاز به کلی کار جدی دارد و افتتاحیبه زودرس بود و من اعتقادی ندارم به این زودی ایستگاه راه بیفتد.

 

وی افزود: در خوشبینانه ترین حالت شش ماه طول می کشد یعی اینکه ریلی که آمده تمام شود اصل پروژه ده برابر کار بزرگتر از خودش دارد و بعد از آن دو خطی و برقی شدن است تا به مرز خسروی برسد.

 

*خجسته: نکات ایمنی در راه اندازی راه آهن رعایت شود

در همین خصوص رییس مجمع نمایندگان استان همدان هم در گفتگو با خبرنگار صبح الوند با اشاره به انتظار 38 ساله مردم همدان برای آمدن قطار به این شهر گفت: سرانجام با پیگیری ها مجمع نمایندگان استان عملیات ریل گذاری پیش از انتخابات تکمیل شد.

 

امیر خجسته اظهار کرد: حضوررییس جمهور در ایستگاه راه اهن افتتاح نبود بلکه  این اتمام ریل گذاری بوده و فاز اول ایستگاه 800 متر اماده بهره برداری بوده است.

 

وی عنوان کرد: زمانی می گوییم ایستگاه راه اهن به بهره برداری رسیده  که بلیت بفروشند و قطار بیاید همدان و مردم سوار شوند و به جاهای مختلف کشورسفر کنند.

 

رییس مجمع نمایندگان استان همدان  اظهار کرد: طی جلساتی که با مسئولین داشته ایم که قرار است بعد از عید فطر کار بلیت فروش اغاز شود که اگر حداکثر تا 20 روز بعد از عید این اتفاق بیفتد جای بسی خرسندی است.

 

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی درراه اندازی راه اهن گفت: باید تمامی جوانب ونکات ایمنی درراه اندازی راه اهن مورد توجه قرار گیرد.

 

 

خجسته  با اشاره به ایستگاه های مسافربری قطار در همدان گفت: ایستگاه فعلی در 15 کیلومتری شهر همدان واقع  شده است و قرار است ایستگاهی دیگر به مساحت 6 هکتار در مجاورت ترمینال مسافربری احداث شود که وزارت راه و شهرسازی متعهد شده است اعتبارات ان که حدود 50 تا 300 میلیارد تومان است تامین کند.

 

در پایان باید گفت با توجه به  اینکه هنوز ایستگاه های مناسب مسافربری در همدان تعبیه نشده است ایا واگن های مشخص دران قرارداده شده است و  امنیت جان مسافران تامین خواهد شد؟

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان