اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. ارديبهشت 1401 - 11:02   |   کد مطلب: 35907
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: 36 هزار نفر فاقد بیمه در همدان طی مدت یک هفته زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

به گزارش صبح الوند، فریبرز نیاستی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در تسهیل امور و اجرای قانون، در بیمه سلامت استان انجام شده است اظهار کرد: در این راستا پرداخت‌های به موقع تعهدات بیمه سلامت و مطالبات به شرکای کاری و موسسات طرف قرارداد حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه در هفته سوم اردیبهشت موفق شدیم تمام مطالبات بیمارستان‌های خصوصی و غیردانشگاهی را به مبلغ ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم عنوان کرد: ۷۷ میلیارد تومان از مطالبات سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد که این در نوع خود کم نظیر است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه مطالبات سال گذشته مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت نظیر داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز تسویه شد که این اولین اتفاق اولین بار در تاریخ بیمه سلامت است افزود: این پرداخت‌های به موقع مطالبات، ارائه خدمات با کیفیت و دسترسی آسان به آنها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ توانستیم به تعهدات سال گذشته خود عمل کنیم  و بدهی‌ها را به صفر برسانیم گفت: سال‌های گذشته به دلیل اینکه به موقع تعهدات عملی نمی‌شد گاهی لغو قراردادهای مرکز درمانی و پزشکان را شاهد بودیم اما امروز مطالبات به‌روز است و روند کار نیز در حوزه درمان به خوبی پیش می‌رود.

نیاستی خاطرنشان کرد: در مجموع ۶۲۵ میلیارد تومان تعهدات سال ۱۴۰۰ بیمه سلامت به مراکز درمانی بود که خوشبختانه امروز تسویه شده است.

وی به استقرار نسخه‌نویسی الکترونیک در راستای اجرای طرح پرونده الکترونیک اشاره کرد و گفت: این طرح اوایل سال ۹۸ همزمان با سایر استان‌ها در همدان آغاز شد اما با مشکلات زیرساخت‌ها و سخت‌افزارها مواجه بود که در سال ۱۴۰۰ رفع شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان تأکید کرد: امروز اعلام می‌کنیم در تمام مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت، نسخه‌نویسی و نسخه پیچی‌الکترونیک اجرا می‌شود.

وی تسریع در انتقال داده‌ها و رصد داده‌ها و نیز صرفه‌جویی در مصرف کاغذ را از مزیت‌های طرح نسخه‌نویسی الکترونیک برشمرد و افزود: ممکن بود قبل از اجرای طرح با بسیاری از خدمات غیرقانونی و بی‌رویه درمانی مواجه باشیم اما امروز جلوی سوء استفاده‌ها گرفته شده و با کاهش تقاضاهای القایی نیز همراه بوده است.

نیاستی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند گفت: در استان همدان ۹۶۵ هزار و ۱۴۳ نفر بیمه شده قطعی زیر نظر اداره کل بیمه سلامت هستند که تقریبا جمعیتی معادل ۵۷ درصد را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نسبت به خدمات سرپایی ۷۰ درصد و خدمات بستری ۹۰ درصد حق بیمه درمانی از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شود و فرانشیز در بخش بستری ۱۰ درصد و در بخش سرپایی ۳۰ درصد است اضافه کرد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان سرپایی بیماران خاص و صعب‌العلاج، شیمی‌درمانی و نازایی را پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با تاکید به اینکه بیماران خاص، صعب‌العلاج، شیمی‌درمانی و نازایی لازم نیست نظام ارجاع را رعایت کنند و مستقیما می‌توانند از خدمات پزشک متخصص و فوق تخصص بهره‌مند شوند گفت: در حال حاضر به  ۲ هزار و ۲۲۰ بیمار خاص زیرپوشش بیمه سلامت است.

شناسایی ۲۵۸ هزار نفر فاقد پوشش بیمه درمانی در همدان

وی از ارائه خدمات به یک هزار و ۲۱۷ بیمار ام اس، ۴۸۶ بیماری دیالیزی، ۲۶۶ بیمار پیوند کلیه،  ۱۶۷ بیمار مبتلا به هموفیلی و ۷۹ بیمار تالاسمی سخن گفت و افزود:  امسال ۷۹۱ موسسه و پزشک با بیمه سلامت استان قرارداد منعقد کردند که خوشبختانه طی دو سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است.

نیاستی تصریح کرد: ۱۶۵ پزشک عمومی، ۱۸۷ پزشک متخصص، ۱۷ پزشک فوق تخصص، ۱۱ دندان‌پزشک، ۲۱۵ داروخانه، ۵۳ آزمایشگاه، ۵۰ مرکز توانبخشی، ۳۴ درمانگاه تخصصی، ۳۰ درمانگاه خصوصی و مرکز خیریه و ۱۹ بیمارستان در استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند.

وی در ادامه به اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه همگانی و پوشش صد درصدی افراد فاقد هرگونه بیمه درمانی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای طرح نظام ارجاع این است تا تمام افرادی که فاقد یک نوع بیمه درمانی هستند، شناسایی و زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند که جزو تکالیف مجموعه ما است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه نظام بیمه شهری در سال ۱۴۰۰ همدان آغاز کرد و همدان جزو استان‌های پیشرو در اجرای این طرح بود افزود: لازمه اجرای آن همکاری با پزشکان دارای مطب بوده  و واگذاری خدمت به بخش خصوصی نیز از اهداف است.

وی با اشاره به شناسایی ۲۵۸ هزار نفر جمعیت فاقد بیمه درمانی در استان افزود: در حال حاضر ۱۵۳ هزار و ۶۴۴ نفر از این افراد به یک پزشک منتسب شدند و دارای پزشک خانواده هستند.

هفته سلامت ۳۶ هزار نفر در همدان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

نیاستی با بیان اینکه در هفته سلامت، ۳۶ هزار نفر از افراد دهک یک تا سه درآمدی جامعه که فاقد بیمه بودند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند عنوان کرد: در حال حاضر مراجعه این افراد به دفاتر پیشخوان و تکمیل اطلاعات در ارائه خدمات بهتر لازم ضروری است.

وی بیان کرد: هدف ما این است ۲۵۷ هزار نفر فاقد بیمه درمانی در استان به پزشک خانواده منتسب شوند و ویزیت پایه صورت گیرد که البته از لحاظ دو بیماری «دیابت» و «فشار خون» بررسی می‌شوند تا به موقع درمان شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان این اقدام را در راستای بهبود وضعیت بیماران، افزایش طول عمر آنها، کاهش هزینه‌های سلامت و کمک به اقتصاد کشور موثر دانست و گفت: در نظام بیمه شهری اقدامات پیشگیرانه از سوی بیمه سلامت در کنار علوم پزشکی و بهداشت انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: طبق قانون مهم این است افراد زیرپوشش در صندوق بیمه سلامت همگانی ویزیت پایه شوند و این افراد در صورت دریافت پیامک حتما برای ادامه روند درمان نسبت به تکمیل اطلاعات در دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام کنند.

نیاستی با بیان اینکه هر فردی می‌تواند با مراجعه به سامانه www.bimehsalamatiranian.ir و شماره‌گیری کد دستوری * ۱۶۶۶ #  از انتخاب پزشک خانواده خود مطلع شود گفت: دهک یک تا سه درآمدی جامعه معادل دو برابر یارانه که در گذشته به افراد داده می‌شد یعنی ۹۲ هزار تومان از طریق بیمه سلامت یارانه دریافت می‌کنند و پرداختی آنها صفر است.

وی افزود: در این طرح دهک چهارم ۱۰ درصد، دهک پنجم ۲۵ درصد و دهک ششم و هفتم ۵۰ درصد حق فرانشیز را از جیب خود پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه اهتمام و تکلیف بیمه سلامت این است که در مدت زمان کوتاه همه افراد فاقد بیمه را شناسایی و برای آنها بیمه‌نامه صادر کند عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک اعلام کنیم کسی در استان همدان فاقد پوشش بیمه نیست.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت از ابتدای سال در راستای حمایت از جوانی جمعیت، مکلف به ارائه تمام خدمات نازایی در مراکز دولتی و خصوصی شده است گفت: افرادی که به مراکز دارای پروانه فعالیت پزشکی در حوزه نازایی و باروری مراجعه کنند ۹۰ درصد هزینه‌های مصوب دولتی برای آنها پرداخت خواهد شد با وجود اینکه این خدمات سرپایی است و بستری نیست.

نیاستی حق فرانشیز این افراد را در مراکز دولتی و غیردولتی ۱۰ درصد دانست و ادامه داد: اگر افراد به مراکز خیریه و یا عمومی غیردولتی مراجعه کنند ۹۰ درصد هزینه تعرفه خیریه و غیردولتی نیز برای درمان آنها پرداخت می‌شود.

پایان درمان خصوصی و بدون بیمه در همدان

وی با اشاره به امسال اتفاق خوبی در قانون بودجه رخ داده و نمایندگان بودجه سنواتی موضوعی را مصوب کردند که لازم‌الاجراست گفت: دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ همه پزشکان را مکلف کرده که برای دریافت پروانه کار یا تمدید آن باید با یکی از بیمه‌های سلامت قرارداد امضا کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه فعالیت پزشکان در کشور منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه شده است گفت: به دنبال این هستیم نشست‌هایی را با مراکزی که قراردادی با بیمه سلامت ندارند داشته باشیم و این قانون به درستی اجرا شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان