اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. فروردين 1395 - 14:03   |   کد مطلب: 17492
در کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان مطرح شد:
ایجاد مجموعه مستقل آسفالت ریزی در شهرداری
رئیس شورای اسلامی شهر همدان بر افزایش کیفیت آسفال بازیافتی و تشدید نظارت شهرداری برخیابانها و معابر سطح شهر تاکید کرد.

به گزارش صبح الوند، علی اکبر نظری در کمیسیون معماری شهر سازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان در بحث کیفیت آسفالت استفاده شده توسط شهرداری و وضعیت خیابانها گفت: وضعیت آسفالت زیبنده شهر تاریخی همدان نیست که این موضوع نیازمند رسیدگی هرچه بیشتر از سوی شهرداری است.

در ادامه رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان ضمن ابراز  ناخرسندی از وضعیت آسفالت معابر شهری همدان گفت: خط کشی انجام شده در معابر شهر به دلیل هزینه بالا  باید بر روی آسفالت با کیفیت انجام گیرد که متاسفانه این خط کشی در حال حاضر بر روی آسفالت های موزاییکی انجام می شود.

کامران گردان این وضعیت را یک ناهنجاری برای شهر اعلام کرد و خواستار اقدام وعمل لازم از سوی شهرداری شد.

 

*شهرداری اجازه آسیب رساندن به آسفالت خیابانها را ندهد

در ادامه رئیس کمیسون بودجه حقوقی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در معابری که روکش انجام می شود اجازه آسیب رسانی به آسفالتها و روکش ها توسط شرکت های خدمات رسان داده نشود.

حسین قرا باغی ضمن اشاره به اینکه در بعضی سالها کنترل و نظارت در این امر خیلی زیاد وجود دارد و در بعضی سالها نیست درخواست کنترل و نظارت را در همه مواقع خواستار شد.

 

*گلایمندی میهمانان نوروزی از وضعیت آسفالت معابر

درادامه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان ابراز کرد:  مسافران نوروزی و شهروندان از فعالیت های شهرداری برای ایام نوروز در زیبا سازی شهر و رفت و روب معابر از بخش های مختلف تجلیل کردند.

علی رضایی افزود:با وجود این تجلیل ها مسافران نوروزی و شهروندان استان از کیفیت آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر بسیار ابراز گلایه مندی کردند.

 

به تولید بیشتر از نظارت دقت شود

در ادامه محمد رضا الیاسی، عضو شورای شهر همدان گفت: کیفیت تولید قیر در کشور پایین آمده است.

وی افزود: در بحث پخش آسفالتها نیز در زمان تدوین بودجه باید دقیقا مشخص شود که در چه کوچه و خیابانی قرار است آسفالت ریزی انجام گیرد در این صورت میتوانیم اصلاحات مربوط به زیر سازی را انجام دهیم.

الیاسی ضمن اشاره به نداشتن بحث نگه داری صحیح آسفالتها گفت اگر آسفالت درست نگه داری نشود عمر آن به 5 سال و در صورت نگه داری صحیح این عمر به 20سال خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: ما نیازمند یک حوزه و اداره مستقل ومجزا برای بحث آسفالت هستیم.

 

*مدیرت مالی و اجرایی همزمان برای آسفالت ریزی با کیفیت

در ادامه مراسم معاون فنی و عمرانی شهردار همدان گفت: در بحث آسفالت ریزی اگر قیر ریزی خوب انجام گیرد، و کیفیت نظارت هم در حد اعلا باشد، یخبندان نیز نداشته باشیم، آسفالت استفاده شده 15 سال دوام خواهد آورد اما متاسفانه عمر استفاده آسفالت به 2 سال رسیده است.

موسی رسولی با بیان اینکه همدان در بحث نوسازی، بازسازی و احداث مسکن در ردیف رتبه های اول قرار دارد گفت: حفاری های انجام شده در این امر موجب آسیب رسانی در بحث آسفالت شهری خواهد شد که باید در مرمت ها و حفاری سخت گیری های لازم برای حفظ آسفالت انجام گیرد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 22 میلیارد و 700 میلیون بوجه در بحث آسفالت معابر مصوب شده است که با این میزان بودجه میتوان 170تا180 هزار تن آسفالت ریخت.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان افزود : آسفالت ریزی انجام یک کار با زمان کوتاه است که با مدیرت صحیح باید بتوانیم این بودجه را در یک بازه زمانی 5 ماهه تامین کنیم.

وی در ادامه گفت: این کار یک مدیریت مالی و اجرایی میخواهد و تنها بخش مدیریت اجرایی از عهده آن بر نخواهد آمد.

رسولی بیان کرد: ارائه خدمات از جانب ما برابر با میزان بودجه ای است که در اختیار ما قرار میگیرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان ابراز کرد: اگر میخواهیم به کیفت مطلوب در این زمینه برسیم باید در بحث نظارت توجه ویژه داشت.

رسولی در ادامه گفت: حداقل در سال 60 تا100 کیلومتر مجوز حفاری صادر میشود که در سال گذشته از آبان ماه فقط  25 کیلومتر حفاری برای مخابرات صادر شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار همدان در بحث بازیافت آسفالت با اشاره به فعالیت آزمایشگاه تشخیص درصد قیر گفت: کیفیت ها خیلی خوب شده ولی هنوز مطلوب نیست.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 90 درصد معابر شهری دارای مشکل زیر سازی است.

 

*با تامین منابع مالی قسمت اعظم آسفالت مورد نیاز قابل تولید است

در ادامه مدیر عامل سازمان عمران و شهرداری همدان گفت: بررسی مرتب کیفیت آسفالت در آزمایشگاهای مربوطه صورت میگیرد.

 محمدرضا نشهری خاطر نشان کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز ما توانایی تولید و پخش 60 تا 70 درصد آسفالت مورد نیاز مناطق را با کیفت عالی داریم.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه؛ ایجاد یک مجموعه مستقل در بحث آسفالت ریزی در شهرداری همدان، جانمایی دقیق آسفالت ریزی وافزایش کنترل در بحث حفاری ها مصوب شد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان