اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1395 - 13:19   |   کد مطلب: 17932
کارشناسان سیاسی و نظامی معقتدند اصولا چنین توان نظامی و عملیاتی در میان تروریست‌های القاعده وجود نداشته و ندارد و اطلاع رسانی میدانی و عملیاتی آنها از خان طومان با برنامه ریزی قبلی و مبتنی بر وقایع ساختگی رقم خورده است.

به گزارش صبح الوند به نقل از  نسیم آنلاین، پس از شکستن آتش بس از سوی تروریست های تکفیری در استان حلب سوریه، تروریست های عضو جبهه النصره با تجدید قوا و فراخواندن بخش قبل توجهی از نیروهای خود از ادلب و کشورهایی چون ترکیه با یورش به منطقه خان طومان شب گذشته این منطقه  استراتژیک را به تصرف خود درآوردند و اکنون در پی تثبیت مواضع خود هستند.

خان طومان که به دلیل نزدیکی به بزرگراه مواصلاتی " حلب – دمشق " مورد توجه تروریست ها قرار دارد در صورت تثبیت، می‌تواند شریان حیاتی شمال به جنوب تروریست‌ها را مجددا متصل و مسیر تامین سلاح و داروی آنها را بازگرداند و البته ممکن است زمینه حرکت تروریست ها به سمت شهر " دمشق " را فراهم کند.

این تصرف مهمترین عملیات تکفیری‌های سوریه پس از آتش‌بس و تصرف بخش‌های زیادی از شهرک العیس در ماه گذشته  است.

شبکه‌های وابسته به تروریست‌های القاعده با انتشار خبری مبنی بر اینکه این سازمان تروریستی با استعداد 6500 نفر مسلح ابتدا با نقض آتش بس به اجرای عملیات در منطقه خالدیه در جنوب حلب پرداخته که بعد از تثبیت و اجرای عملیات پاکسازی در این منطقه جهت مسیر عملیات را به سمت منطقه الحمیره و خان طومان چرخانده و این منطقه را در صبح روز گذشته از سه محور محاصره کردند.
به گفته منابع تروریست ها بعد از محاصره منطقه خان طومان و همچنین اشغال مناطق  قریةالخالدیة ،تلة المقلع ، تلة الزیتون ،نفق خان طومان ، معمل البرغل  کلیه نیروهای حاضر در منطقه عملیات را برای اشغال خان طومان کلید زده که بعد از گذشت ساعاتی این منطقه نیز به اشغال تروریست ها درامد.

بر اساس گزارش‌های رسیده با وجود مقاومت‌های گسترده‌ای که از پنجشنبه شب از سوی نیروهای مقاومت مستقر در خان‌طومان صورت گرفته و تلفات گسترده‌ای نیز از نیروهای تروریستی تکفیری گرفته شده است، جمعی از رزمندگان جریان مقاومت در این شهرک به شهادت رسیده‌اند و چند تن از رزمندگان فاطمیون و حزب الله نیز اسیر شده‌اند.

این در حالی است که برخی شبکه های اجتماعی از کشته و اسیرشدن بیش از 50 نیروی مقاومت خبر می‌دهند اما منابع مطلع همگی این اخبار را فضاسازی رسانه‌های معاند و نزدیک به تروریست ها ارزیابی می‌‌کنند و آنها را قابل اعتنا نمی دانند؛ تا جایی که خبر شهادت تعدادی از رزمندگان مدافع حرم مازندرانی هم شب گذشته به صورت رسمی از سوی ستاد این نیرو تکذیب شد.

مسئول روابط عمومی سپاه کربلا شب گذشته در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد که اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی در خصوص شهادت تعدادی از رزمندگان مدافع حرم مازندران صحت نداشته است و هرگونه خبری از شهادت رزمندگان مدافع حرم مازندرانی، باید از سپاه کربلای مازندران رسماً به اطلاع مردم برسد.

همه این اخبار در حالی در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌شود که کارشناسان سیاسی و نظامی معقتدند اصولا چنین توان نظامی و عملیاتی در میان تروریست‌های القاعده وجود نداشته و ندارد و اطلاع رسانی میدانی و عملیاتی آنها با برنامه ریزی قبلی و مبتنی بر وقایع ساختگی رقم خورده است. چرا که تصویرسازی و پوشش رسانه ای همزمان با چندین دوربین پیشرفته، آن هم با "هلی‌شات" و پهباد عملاً در میدان عملیاتی که زیر آتش دو طرف است ممکن نیست و این فضای تبلیغاتی قطعا ساختگی و برای ایجاد رعب و وحشت به وجود آمده است.

در همین حال و پس از عملیات تبلیغاتی و رسانه‌ای گسترده تروریست‌ها، قرارگاه عملیاتی حلب ساعاتی پیش اعلام کرد که نیروهای جریان مقاومت با حمایت گسترده توپخانه و نیروی هوایی روسیه عملیات گسترده ای را در پاسخ به تک روزهای گذشته تروریست‌ها به "خان طومان" و "الحاضر" آغاز کرده‌اند و امکان آن می رود طی ساعات آتی بخش‌های گسترده ای از مناطق تحت تسلط النصره تصرف و از لوث وجود تکفیری‌ها پاکسازی شود.

«نسیم آنلاین» بلافاصله پس از کسب اطلاعات تازه و دقیق‌تر در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان