اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. خرداد 1395 - 9:35   |   کد مطلب: 18411
امروزه جاسوسی شکل جدیدی به خود گرفته است، برای آژانس امنیت ملی آمریکا (‌NSA) گردآوری اطلاعات تنها یک ابزار نیست بلکه هدف است و بدیهی است اطلاعات مزبور زمانی ارزشمند تلقی می شوند که به آنالیزهای مستمر به اطلاعات ارزشمند جهت تصمیم سازی و تصمیم گیری تبدیل می شوند .

به گزارش صبح الوند،  در جامعه اطلاعاتی، آنالیز بیگ دیتا امری ضروری برای آژانس امنیت ملی خواهد بود و این به معنای  برنامه ریزی برای استفاده مناسب از انبوه داده ها و استخراج اطلاعات مورد نیاز از بین انبوه داده های موجود می باشد.

 

آژانس امنیت ملی آمریکا در برنامه پریسم (PRISM PROGRAM) در حال گردآوری داده ها و یافتن ارتباطات بین آنهاست. واقعیت آن است که آژانس امنیت ملی آمریکا توانائی گردآوری داده های اینترنتی را مدتهاست که کسب کرده است.

 

NSA  این قابلیت را مدیون همکاری شرکتهای تلفنی و اینترنتی است که امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در اختیار آن قرار می دهند. بالاخص اخیرا دو شرکت گوگل و یاهو در این زمینه کمکهای فراوانی به آژانس امنیت ملی آمریکا کرده اند.

 

در سال 2006 میلادی گوگل مقاله ای را در خصوص پایگاه داده جدید خود به نام بیگ تیبل (BIG TABLE) منتشر کرد. این پایگاه می تواند حجم گسترده ای از داده های مربوط به کاربران را نگهداری و شاخص گذاری نماید . یاهو نیز پایگاه داده مشابهی را تحت عنوان هادوپ ایجاد کرده است .

 

بیگ تیبل و هادوپ (HADOOP) راهکارهایی را برای مدیریت حجم گسترده اطلاعات در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار می دادند اما از نظر امنیتی دچار ایراد بودند،  لذا در سال 2008 آژانس مزبور خود اقدام به تهیه پایگاه بهتری به نام اکیومولو (ACCUMULO) نمود .

 

این پایگاه داده به نوعی توسعه یافته همان پایگاه بیگ تیبل گوگل محسوب می شد اما با ایجاد سطوح دسترسی متعدد، از نظر امنیتی ارتقا یافته بود اکیومولو دارای توان تحلیلی بسیار بالائی است.

 

 

 

NSA در تلاش است تا با به میدان آوردن ابر رایانه های آنلاین، زمان تحلیل های خود را به تنها چند ثانیه کاهش دهد. در صورتی که این ابررایانه ها وارد میدان شوند، هزینه شکستن رمزهای عبور به شدت کاهش خواهد یافت  به این ترتیب اطلاعات سرورهای یا شبکه ها به راحتی قابل استخراج خواهند بود و اینجا همان جائی است که اطلاعات کاربران در آنها نگهداری می شود.

 

 

توانائی دانلود و آپلود افکار عمومی

آژانس امنیت ملی آمریکا اکنون این امکان را یافته است تا با دانلود و دریافت اطلاعات و پستهای شهروندان کشورهای مختلف و آنالیز آنها ، رویکرد های افکار عمومی و الگوهای مختلف فکری بخشهای مختلف جوامع انسانی را شناسائی کند .

در واقع آمریکائیها در تلاشند در پروسه دانلود افکار عمومی به جهت گیریهای افکار عمومی در کشورهای مختلف دست یابند و در پروژه آپلود ، این جهت گیریها را تغییر دهند.

 

گزارش از محمد یعقوبی، مسئول سایبری قرارگاه خاتم الاوصیاء (عج) در همدان

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان