اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. شهريور 1395 - 14:02   |   کد مطلب: 19778
به مناسبت هفته همدان برنامه های متنوعی در سطح شهر برگزار گردید که نقد و بررسی آنها کمک موثری به اجرای بهتر برنامه های این هفته درسلهای آینده خواهد کرد.

به گزارش صبح الوند،  وجود مقبره عالم بزرگ ابن سینا در پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین  سبب شده است که  هفته‌ای از ابتدای روز تولد این عالم به نام هفته همدان نام بگیرد.

 

دستگاه‌های ذیربط در این زمینه برنامه های متناسب با این هفته را از روزهای قبل از شروع این هفته اطلاع رسانی کرده بودند و همزمان با شروع هفته آنها را آغاز کردند.

 

ازجمله این برنامه ها می توان به برنامه‌های  معاونت گردشگری شهرداری همدان  که  افتتاح دبیرخانه روز همدان در یکی از فرهنگسراهای همدان  به‌منظور معرفی پتانسیل‌ها و جهانی‌شدن همدان همزمان با اولین روز این هفته اشاره کرد.

 

 

اجرای برنامه جشن در سطح شهر همدان هم از دیگر برنامه‌ها بود که ازجمله آن‌ها می‌توان به مراسم جشن در آرامگاه باباطاهر با حضور هنرپیشه هایی همچون حمیدرضا پگاه ، سیروس حسینی و  توزیع کیک 150کیلوگرمی و همچنین  مراسم جشن در پیاده راه بوعلی سینا همدان اشاره کرد.

 

برنامه‌های جذاب علمی و فرهنگی دیگری هم همچون چیدمان 14 هزار دومینو، مسابقات برج هیجان  و همچنین  رونمایی از 3 جلد کتاب با عناوین اوریگامی های متحرک،دنیای روبیک و جادوی دومینو  توسط معاونت گردشگری شهرداری همدان برگزار شد.

 

 

 از جمله اقدامات اداره میراث فرهنگی شهر هم می‌توان به رایگان کردن بازدید از موزه‌های شهر در اولین روزاین هفته و همچنین مراسم جشن جهانی‌شدن لاله جین اشاره کرد.

 

 

اداره ورزش و جوانان استان هم برنامه های جذابی در این هفته داشت که از جمله آنها برگزاری  مسابقات شطرنج اپن ابن‌سینا با حضور رئیس فدراسیون شطرنج و دیگری هنرنمایی مهدی حب درویش رکورددار حرکات نمایشی با توپ و ثبت رکوردی جدید از آرامگاه بوعلی سینا تا آرامگاه باباطاهر بود.

 

 

نقطه جالب‌توجه دیگری هم که دراین هفته رخ داد حضور هنرمندان مختلف در شهر علی‌الخصوص اجرای  برنامه شب فیروزه‌ای با حضور هنرمندان در آرامگاه بوعلی سینا بود.

 

 

اما در آخر به میزان پوشش بنرهای معرفی این روز در سطح شهر باید پرداخت  که در پی این موضوع طبق مصاحبه‌ای که با مسئول تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری همدان، محمد برازنده  داشتم اکثر محیط‌هایی که اجازه تبلیغات برای این امر داشتند به این هفته تعلق یافته بود.

 

به عنوان مثال اختصاص دادن  45 عدد پایه بنرمعادل 540 متر مربع فضای تبلیغاتی، 5عدد بیلبور، 3 عدد  تلویزیون شهری و همچنین نصب بنر در برخی پل های عابر پیاده از جمله آن‌ها است.

 

 

هفته همدان امسال هم به پایان رسید و طبق نظرسنجی که ازهمکاران خبرنگار داشتم برنامه‌های این هفته  از جمله حضور هنرمندان مطرح کشوری در شهر را بسیار بهتر از سالهای قبل دانستند به امید آنکه این برنامه های این هفته هر سال بهتر از سال گذشته در همدان برگزار گردد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان