اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1395 - 8:57   |   کد مطلب: 20341
سالیان سال است که رودخانه عبوری از کنار مجتمع های مسکونی فاز 3 شهر ک مدنی همدان که تبدیل به مکانی برای تخلیه انواع فاضلاب های شهر شده است ساکنان این منطقه را آزار می دهد.

به گزارش صبح الوند، با پیشرفت تکنولوژی و افزایش زندگی شهرنشینی داشتن زندگی راحت در یک محیط سالم شهری کمترین خواسته یک شهروند هست از این‌رو اصلی‌ترین  و اولویت مسئولین شهری تأمین این خواسته باید باشد.

 

با این وجود در برخی نقاط شهر همدان مشاهده می‌شود که شهروندان به کمترین خواسته خود هم نمی‌رسند. اهالی مجتمع مسکونی فجر همدان واقع در فاز 3 شهرک مدنی از مشکل رد شدن رودخانه مجاور مجتمع خود که محل خروج انواع فاضلاب‌های شهر هست رنج می‌برند.

 

به همین منظور سری  به این مکان زدم بوی شدید فاضلاب به حدی هست که به سختی می‌شود در این مکان توقف کرد اهالی محل با دیدن من که در حال عکاسی از محل بودم همگی اطرافم جمع شدند و خواستار رسیدگی و رساندن صحبت‌های آن‌ها به مسئولین شدند.

 

 

 

 دراثر آلودگی این مکان به انواع بیماری ها مبتلا شده ایم

یکی از اهالی محل از نفوذ آب‌های رودخانه‌ها به چاه خانه خود گفت و بیان کرد: به دلیل نوشیدن این آب بیماری پوستی و همچنین بوی بد اینجا به بیماری آسم مبتلا شده‌ام که ماهیانه کلی هزینه برای درمان خود می‌پردازم.

 

یکی دیگر از اهالی محله از مراجعه فراوان خود به ادارات جهت حل این مشکل گفت و بیان کرد: استاندار هم به این مکان آمده است  و بعد از پیگیری‌های فراوان تصمیم به دیوارکشی و لایه روبی این مکان گرفته‌شده اما دیوارکشی مشکلی از ما حل نکرده و لایه روبی هم که می‌بینید هیچ تأثیری نداشته و رودخانه پر از آشغال است.

 

 

وجود  حشرات موذی آزارمان می دهد

برخی از مجتمع‌های مسکونی این  مکان مربوط به کارمندان اداراتی خاص بود که بوی تعفن این منطقه را سبب خجالت و شرمندگی خود خصوصاً مقابل افرادی که به منزل آن‌ها رفت و آمد می‌کنند بیان کردند.

 

تمام اهالی محل از ورود موش و حشرات موذی به خانه خود شاکی بودند  و خواستار رسیدگی بیشتر مسئولین به امر بودند.

 

 

بخشی از فاضلاب بیمارستان تأمین اجتماعی و روستای قاسم‌آباد وارد این رودخانه می‌شد به همین دلیل سری  به اداره آب و فاضلاب شهرستان همدان زدم .

 

طی صحبت با چندین نفر از مسئولین اداره فاضلاب شهرستان همدان با اشاره به اینکه پوشاندن رودخانه مربوط به وظایف آن‌ها نیست در خصوص فاضلاب بیمارستان تأمین اجتماعی هم گفتند که  وسایل موردنیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفته‌شده است و کوتاهی از خود مسئولین بیمارستان هست.

 

 

قول فرماندار همدان جهت رفع مشکل مردم این منطقه

فرماندار همدان در همین خصوص  به خبرنگار صبح الوند،  با بیان اینکه امسال مشکل‌های مشابه این مکان در مناطق حاشیه شهر رفع شده است گفت: این منطقه گیرودار یک سری اعتبارات است که در این خصوص با شهرداری هماهنگ می‌کنیم یک سری اعتبارات برای این مکان هم  تأمین کنیم.

 

علی تعالی اظهار کرد: حوزه عمرانی ما یک  جلسه مقدماتی برای این امر گذاشته و در آینده نزدیک یک جلسه اجرایی خواهد گذاشت.

 

فرماندار همدان با بیان اینکه مردم این منطقه کاملاً حق دارند و ما متوجه حال آنان هستیم گفت: ما هم وضعیت این منطقه را دیده‌ایم  ولی اینکه زمان مشخصی را تعیین کنم فعلاً نمی‌توان قولی داد البته سعی می‌کنیم تا آخر سال کار را به پایان برسانیم و شما خبرنگارها هم پیگیری کنید کار سریع‌تر انجام شود.

 

 

جهت مطلع شدن بیشتر موضوع سری به شهرداری منطقه 3 همدان که ساماندهی منطقه موردنظر مرتبط به بخش آنان بود زدم.

 

ساماندهی رودخانه این مکان از پروژه های اولویت دوم است

رحیم الوندی در گفتگو با خبرنگار صبح الوند، پوشش رودخانه مجتمع فجر را جز پروژه‌های با  اولویت دوم  این مجموعه دانست و اظهار کرد: تاکنون جهت ساماندهی این رودخانه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است.

 

وی افزود: ساماندهی این مجموعه جز پروژه‌های ما است اما اینکه امسال شروع کنیم یا نه مشخص نیست.

 

شهردار منطقه 3 ادامه داد: البته یک ساختمان لب رودخانه هست که 20 متر آن بلاتکلیف و دقیقاً ستون‌پایه آن نزدیک رودخانه هست که اگر بخواهیم کاری انجام دهیم ساختمان فرو می‌ریزد که رسیدگی به این امر از اولویت‌های ما است.

 

 

وی افزود: جدیداً این منطقه را لایه روبی کرده‌ایم و حدود 200 سرویس لجن خارج کرده‌ایم اما متأسفانه هرکس از آنجا رد می‌شود آشغال خود را داخل رودخانه می‌اندازد.

 

الوندی  اظهار کرد: اهالی قاسم‌آباد که یک منطقه با ساختمان‌های غیرمجاز و جز محدوده شهری نیست  فاضلاب خود را وارد این رودخانه می‌کنند و چند دالان هر کدام به قیمت 4 میلیون تومان برای عبور و مرور به قاسم‌آباد تأمین کردیم و  این منطقه یک قسمت دیگر مشکل است.

 

 

با این اوصاف مردم این منطقه از عبور این رودخانه که به نوعی تبدیل به محل تخلیه فاضلاب و آشغال ساکنان اطراف آن شده است رنج می‌برند و ساماندهی و پوشش ان هم به اعتبارات فراوانی نیاز دارد که بنابر بر قول فرماندار و شهردار منطقه 3 در صورت داشتن اعتبارات موردنیاز رسیدگی به این امر را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان