اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. ارديبهشت 1396 - 14:28   |   کد مطلب: 24764
آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه با حضور مردم مومن و انقلابی استان همدان در نقاط مختلف این استان برگزار و خطبای نماز جمعه به ایراد خطبه پرداختند.

به گزارش صبح الوند، در آیین سیاسی -عبادی نماز جمعه این هفته همدان  خطبای نماز جمعه در تمام نقاط این استان به ایراد سخنانی در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی و مسائل روز پرداختند.

 

 

 

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان همدان

 

همدان

 

*فردی که خدا را ناظر بداند در انتخابات بداخلاقی نمي کند

حضرت آيت الله سيد مصطفی موسوى اصفهانى در خطبه های اين هفته با اشاره به سالروز شهادت حضرت موسی ابن جعفر (ع) در هفته آتى بيان داشت:  اين حضرت اگر قدرت حکومت در را دست داشتند تبليغات دین ، امربه معروف و نهی از منکر، مواظبت از بيت المال آنها در حد عموم بود اگر شرايط امر به معروف و نهی از منکر عمومى را پيدا نميکردند به صورت خصوصی کاملا انجام مي دادند.

 

امام جمعه موقت همدان در رابطه با وظيفه عموم مردم به امر به معروف و نهى از منکر افزود: اين کار ائمه درس است برای ما که اگر قدرتى در دست نداريم يا اگر قدرت کمى است فکر نکنيم که انجام اين امر بر ما لازم نيست.

 

وى در ادامه بيانات با اشاره به نزديکی به مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و ضمن تبريک اين عيد تصريح کرد: خدا پيغمبری از جنس بشر فرستاد و يکى از اهداف بعثت پاک کردن من و شما از صفات رذيله است.

 

موسوی اصفهانى ادامه داد:اگر فرد اين کار را کرد و تقوا داشت فردا که به يک منصبی رسيد ظلم نميکند در انتخابات بداخلاقی نميکند، حقوق ديگران را ضايع نمي کند چون مهذب است و خدا را حاضر و ناظر مى داند .

 

وی با اشاره به دو انتخابات پيش رو بيان داشت: مردم ولايتمدار همدان که شهداى بسيارى را تقديم کردند که در رأس آنها حاج حسين همدانى است همانطور که از اول در صحنه بودند به رهبر معظم انقلاب قول ميدهند که در انتخابات پىش رو به طور چشمگير شرکت خواهند کرد.

 

 

ملایر

*پخش مناظرات زنده خواست غالب مردم است

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: این امام همام در بسیاری از زندان های بنی عباس جابه جا شده و  در راه مبارزه با طاغوت به شهادت رسید.

 

امام جمعه ملایر با اشاره چند نکته تربیتی در زندگی امام کاظم(ع) بیان کرد: رسیدگی به خانواده، توجه به فقرا، توجه به تربیت فرزندان، رسیدگی به نیازمندان و مبارزه با طاغوت از مهمترین سیره های  این امام بود.

 

*سپاه در عرصه سازندگی بازوی توانمند نظام است

 

خطیب جمعه ملایر با اشاره به سالروز تاسیس سپاه بیان کرد: سپاه در عرصه سازندگی بازوی توانمند نظام است و این نهاد همواره در کشور سبب امنیت بوده است.

 

وی گفت: کار فرهنگی کار ساده ای نبوده و کار عظیمی است و مسئولین باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه ملایر بیان کرد: امروز بعضی به اسم فرهنگ کار ضد فرهنگی همچون اردوهای مختلط و کنسرت انجام می دهند و جوانان را از فرهنگ اسلامی دور می کنند.

 

حجت الاسلام برقراری با اشاره به در پیش بودن بعثت پیامبر اعظم(ص) بیان کرد: اگر ما امت پیامبر هستیم باید در انتخابات از تخریب، افترا، تهمت و دروغ بپرهیزیم و اخلاق را سرلوحه کار قرار دهیم.

 

وی تاکید کرد: اخلاق نبوی باید در جامعه اسلامی خود را نشان بدهد و در هر حوزه ای این اخلاق را به کار ببریم هر چند که باید اعتراف کرد که با آن فاصله داریم.

 

امام جمعه ملایر گفت: برخی آمارهایی که در کشور داده شده دروغ بوده و با سایر آمار متفاوت است و فقط برای تخریب دیگران است.

 

حجت الاسلام برقراری با اشاره به معرفی شش نامزد ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تاکید کرد: به تصمیم شورای نگهبان همه باید پایبند بوده و در عمل  آن را ثابت کنیم و باید از کسانیکه از رای شورای نگهبان تمکین کردند تقدیر کرد.

 

وی افزود: انتخابات را باید گرامی داریم و با اخلاق و رفتار خوب و بدون بغض و کینه در آن فعالیت کنیم.

 

وی با اشاره به حواشی عدم پخش زنده مناظرات گفت: با توجه به  نظر سنجی ها درباره پخش مناظرات غالب مردم به پخش زنده تاکید دارند.

 

امام جمعه ملایر گفت:ضبط و پخش با معنای مناظره همخوانی ندارد و خواست مردم همان روال قبل است و مردم  در مناظرات زنده اصلح را تشخیص می دهند.

 

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با کارکنان ارتش بیان کرد: باید با شجاعت و قدرت در مقابل دشمن ایستاد و کشوری که  پایه های قدرتش در مقابل قدرت طلبان محکم کند ابر  قدرت ها هیچ غلطی نمی تواند بکنند.

 

حجت الاسلام برقراری گفت: مدعیان حقوق بشر در مقابل جنایات در سوریه خفقان گرفته اند و هیچ پیامی هم نداند.

 

وی با اشاره به حوادث پاریس گفت:کسی که تروریست را پرورش دهد آخر دودش در چشم خودش خواهد رفت.

 

اسدآباد

*حضور در انتخابات با احترام به سلایق و همراه تقوا باشد

 

 حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تاکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، نمازگزاران را برادری، وحدت و اتحاد دعوت و توصیه کرد.

 

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات دوازهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا، تصریح کرد: نباید با تفرقه افکنی و شایعه پراکنی ها موجب تضعیف جایگاه انتخابات و افراد کاندیدا شد.

 

وی به سالروز شکست آمریکا در حمله به طبس اشاره کرد و گفت: آمریکا در این حمله شکست خورد و دستش برای همیشه در سطح جهان آشکار شد.

 

امام جمعه اسدآباد به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با فرمانده هان ارتش اشاره کرد و گفت: حضور و انتخاب اصلح از سوی مردم در واکسینه کردن انقلاب اصلی مهم است که باید مدنظر همگان باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید زمینه حضور مردم و برگزاری انتخاباتی پرشور و بانشاط را فراهم کنند، افزود: استارت کار انتخابات با اعلام اسامی نامزدهای ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان انجام شد.

 

وی گفت: ممکن است احزاب و گروه هایی امید این داشتند که اشخاصی از گروه آنها در انتخابات حضور یابند و این امر با نظر شورای نگهبان انجام نشده باشد؛ بنابراین باید نظر شورای نگهبان مدنظر قرار گیرد و همه تابع آن  باشند.

 

حسینی مجد به اهمیت شورای نگهبان و فرمایش امام در این خصوص اشاره کرد و گفت: کسی حق ندارد که نسبت به تضعیف جایگاه این شورا اقدام کند و همه باید تسلیم قانون باشند.

 

وی به آغاز تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: باید با احترام به سلایق همدیگر در انتخابات شرکت کنیم و حضورمان در این انتخابات همراه با تقوا باشد.

 

قهاوند

*کسی از ولایت دور شود از مردم هم طرد می شود

 

حجت الاسلام حسین محققی در خطبه های نماز جمعه شهر قهاوند بیان داشت :پیامبر گرامی اسلام در مدت ده سال تمدنی را پایه گذاری کردند  که توانست با امپراطوری های زمان مقابله کند .

 

وی افزود : تمدنی وجود ندارد که با این سرعت و با برنامه در شرایط و زمانی حرکت کنند که به دوران جاهلیت معروف شده است.

 

امام جمعه منطقه قهاوند گفت :در  تشکیل این تمدن کار مهمی که صورت گرفت انسان سازی برای جامعه اسلامی بود.

 

وی گفت : برای تزکیه جامعه اولین حرکت پیامبر در ورود به مدینه تشکیل حکومت بود زیرا برای تقویت تقوا در جامعه باید نظام اسلامی وجود صورت می گرفت   .

 

حجت الاسلام حسین محققی گفت:برای تزکیه جامعه باید قانون خوب، قانون گذار خوب و مسئول خوب وجود داشته باشد .

 

وی گفت : هرکسی که از ولایت فاصله گرفت و دور شد باید از دل مردم طرد شود

 

رزن

*سپاه کمک کار دولت و تمامی مسائل کشور است

حجت الاسلام سید 'عبدالعظیم مولازاده در خطبه های این هفته نماز جمعه رزن  با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی موضوعی بسیار مهم و مورد تاکید رهبری انقلاب است،گفت:برای ایجاد سبک زندگی اسلامی نیاز است تا ابعاد زندگی با دستورات و روش های اسلامی منطبق شود.

 

امام جمعه رزن با بیان اینکه سیل اذربایجان همه را ناراحت کرد افزود: حضور نماینده رهبر انقلاب در اذربایجان به سرعتی که صورت گرفت  جای تقدیر دارد و مسولین دولتی نیز حضور خوبی داشتند جای تقدیر دارد.

 

این دانش اموخته حوزه علمیه قم ادامه داد:سعدی با استفاده از مضامین قرانی توانست اشعاری در اهداف بلند انسانی بسراید.

 

ریس شورای فرهنگ عمومی شهرستان رزن با اشاره به نزدیکی سالروز روز زمین ادامه داد: روز زمین پاک بسیار مهم است زیرا زمین در فرهنگ اسلامی امری بسیار مهم و حیاتی است و در دین اسلام انسان ماموریت ابادی زمین را دارد.

 

مولازاده افزود: پیامبر در زمان جنگ دستور می دادند که از تخریب محیط زیست بپرهیزید.

 

وی اضافه نمود: روز زمین پاک فرصت و مجالی است برای اینکه انسان بیندیشد که زمین هزاران سال همچنان میزبان انسان است.

 

این استاد حوزه اظهار کرد:مگر طبیعت چه کرده است که باید قربانی تمدن ما باشد؟

 

وی تصریح کرد:اطراف شهرستان خودمان از مسیر امیر اباد به همدان نگاه کنید ببینید صحرا چه وضعیتی دارد ایا می شود این افراد که زمین را الوده می کنند انسان متمدن بشمار اورد؟

 

امام جمعه شهرستان رزن با بیان اینکه در استانه سالروز تشکیل سپاه پاسداران قرار داریم گفت:فعالیت سپاه پاسداران در اواخر سال ۵۷ شروع شده بود و سپاه علاوه بر اینکه نهاد ظامی برای حفاظت جمهوری اسلامی است، کمک کار دولت و تمامی مسایل کشور است.

 

فامنین

 

*بخاطر خدا به فرد اصلح رای دهید

حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح در خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان فامنین، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوی الهی به انتخابات و اهمیت آن اشاره کرده و اظهار کرد: انتخاب اصلح را با توجه به شناخت و عملکرد نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها داشته باشید و به خاطر خدا به فرد اصلح رای دهید و سعی کنید که رای خود را به خاطر فردی و دنیا نفروشید.

وی بابیان مشکل کم آبی منطقه و بحث نیروگاه شهید مفتح گفت: باید این مشکل منطقه برطرف شود و اگر مسئولین توجه به این موضوع نکنند و برای رفع بی آبی منطقه چاره ای نکنند، خود پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم به مردم روستاها و رفع مشکلات وجود نیروگاه کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان