اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. خرداد 1396 - 12:13   |   کد مطلب: 25554
معاون ادارای مالی ستاددیه کشور بااشاره به وجود 15 هزار زندانی جرائم غیر عمد در سطح کشور افزود: امسال 740 میلیارد تومان اعتبار جهت رهاسازی این زندانیان به ستاددیه تعلق گرفته است.

به گزارش صبح الوند، یازدهمین جشن گلریزان ستاددیه همدان با حضور خیرین و سخنرانی معاون ادارای مالی ستاد دیه کشور، امام جمعه و مدیر ستاددیه همدان برگزار شد.

 

 در ابتدای مراسم معاون اداری مالی ستاد دیه کشوربا اشاره به تشکیل نهاد مردمی ستاددیه به دست شهید اسدالله لاجوردی  گفت: ستاددیه به دست این شهید و به دست خیرین در سرتاسر کشور برای ازادی زندانیان جرایم غیر عمد تشکیل شده است.

 

علی مهربان با بیان اینکه ممکن است هر کسی  گرفتار اتفاقات و جرائم غیر عمد شود افزود:  ممکن است در حادثه ای کارگر ساختمان برایش مشکلی پیش بیاید و اگردرماه حرام باشد پرداخت دیه این کارگر بسیار سخت است و اینها حوادثی ناخواسته است.

 

وی با اشاره به تشکیل 300 مراسم جشن گلریزان در سطح کشور از ابتدای سال تاکنون افزود: امیدواریم دراین مراسم  هم شاهد ازادی تعداد کثیری از زندانیان باشیم .

 

 

معاون اداری مالی ستاد دیه کشور اظهار کرد:  15 هزار زندانی جرائم غیر عمد در کشورداریم که از این تعداد 13 هزار جرائم مالی، 2 هزار و 400 نفر دیه و دو هزار و هشتصد نفر به علت مهریه درزندانها هستند.

 

وی با اشاره به آزادسازی 9 هزار و 341 زندانی در طول سال گذشته افزود: کل بدهی این زندانی ها 740 میلیارد تومان بوده است.

 

 

مهربان اظهار کرد:  40 درصد فرایند آزاد سازی زندانی ها مربوط به رضایت شکاک بوده است.

 

وی در پایان اشاره کرد: امسال مبلغی بالغ بر 740 میلیارد تومان به ستاد دیه تعلق گرفته است و امیدواریم شاهد آزادی 9 هزار و 500 زندانی باشیم.

 

*امام جمعه همدان: زندان قبر زنده ها است

در ادامه امام جمعه همدان ضمن اشاره به بدی ها زندان افزود: یکی از بدی های زندان این است که انس با همسر فرزند و خانواده را از فرد  می گیرد و صدمه های روحی، جسمی و اخلاقی که بر زندانی وارد میشود هنوز ارزیابی نشده است.

 

 

آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی زندان را قبر زنده ها دانست و گفت: زنده ها را که زندانی میکنند انگار قبرشان کردند.

 

وی افزود: حال شما خیرین و مردم با فضیلت ببینید که اگر یک نفررا از قبر بیرون بیاورید چقدر می ارزد.

 

امام جمعه همدان اظهار کرد: شما زندانیان را نمی شناسید و در این امر با خدا معامله می کنید که کارارزنده ای است.

 

 

وی در پایان با اشاره به گناهان انسنها افزود: رها کردن یک ماتم زده از غمو غصه کفاره گناهان کبیره است.

 

*مدیر ستاد دیه همدان:وجود 297 زندانی جرائم غیر عمد در همدان

درادامه مدیر ستاددیه استان همدان با اشاره به وجود 297 زندانی جرائم غیر عمد در همدان افزود: امسال 54 نفر ازادی داشتیم که که مبلغ بدهی انها 5 میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

 

 

یدالله روحانی منش  بخش عظیمی از کمک ها به ستادیه را مربوط به رضایت شکاک دانست و افزود: 2 میلیارد و 800 میلیون تومان گذشت از شکاک بوده است.

 

وی اظهار کرد: بیشترین بدهی مربو ط به یک زندانی به علت تصادف با 11 کشته و 1 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی است.

 

مدیر ستاد دیه همدان در پایان اشاره کرد: در سال گذشته 268 زندانی در استان همدان آزاد شدند که میزان بدهی این افراد 20 میلیارد و 500 میلیون تومان بود.

 

در ادامه مراسم با روشن  کردن چراغ هایی که سرشار از هدیه های مالی توسط خیرین بود به پایان رسید.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان