اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

10. شهريور 1396 - 12:19   |   کد مطلب: 26436
با توجه به اینکه شورای پنجم شهر همدان فعالیت خود را اغاز کرده است همچنان شاهد تاخیر در انتخاب شهردار هستیم که برخی علت این تاخیر را جناح بندی ها ی سیاسی می دانند.
انتخاب شهردار همدان سیاسی یا غیر سیاسی؟؟!!

به گزارش صبح الوند، همزمان با روی کارآمدن شورای پنجم انتخاب شهردار یکی از این دغدغه های اصلی شورا شده است.

 

اما با توجه به آنکه بیش از یک هفته از شروع به کار شورای شهر همدان می گذرد هنوز شهردار این شهر انتخاب نشده است

 

تا قبل از شروع به کار شورا سخنگوی شورای شهرسخن از انتخاب شهردار قبل از شروع به کار شورا داد اما هم اکنون هم شهرداری انتخاب نشده است.

 

در ابتدا اسامی تقریبا 35 نفر جهت کاندیداشدن برای شورای شهر ارائه شد و ازبین این تعداد  اسامی 9 نفر بعد از مصاحبه های لازم ارائه شد و قرار بود از این 9 نفر اسم سه نفر اعلام شود اما هنوز نتیجه ای گرفته نشده است.

 

همه این ها در حالی است که  سخنگوی شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار ما، علت این تاخیر را انتخاب شاخص ترین فرد می داند  و می گوید می خواهیم با درایت بیشتری شهردار را انتخاب کنیم و عملکرد شورای پنجم را در انتخاب شهردار بسیار شفاف خوانده است.

 

اما همگان این نوع انتخاب شهردار را بعضی ضعف شورای شهر همدان میدانند زیرا شهرهای بزرگی همچون تهران موفق به انتخاب شهردار شهر خود  شده اند.

 

نکته قابل توجه در این میان این است که شورای شهر همدان پس از انکه به نتیجه نرسید همچنان مصطفی رسولی شهردار سابق شهر همدان را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کرد و این در حالی است که اسم موسوی در بین اسم 35 نفر عضو کاندید شده جهت شهرداری همدان بود که در شورای پنجم ردش کرده بودند.

 

گمانه زنی های مختلفی جهت علت تاخیر شهرداروجود دارد برخی جناح بندی های سیاسی و عدم توافق بین اعضای شورای شهر را موثر در این تاخیر می دانند.

 

در نهایت باید گفت با توجه به اینکه از 11 نفر راه یافته به شورای پنجم تعداد 5 نفر از لیست امید و سه نفر از لیست اصولگرایان انتخاب شدند  باید دید در انتخاب شهردار جدید بیشتر به چه ملاکهایی توجه خواهند کرد ایا فقط دید سیاسی را ملاک قرار میدهند و یا به سایر شرایط مورد نیاز یک شهر هم توجه خواهند  کرد.

 

امید است که شورای شهر بدون هر گونه جناح بازی شهردار دلسوز و متخصص در زمینه شهر را انتخاب کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان