اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. دى 1396 - 10:38   |   کد مطلب: 27852
شنیدن خبرهایی مبنی برافزایش قیمت بنزین در چند روز اخیر ادهان مردم همدان را بسیار تشویش کرده و همگان نگران این افزایش قیمت و تاثیر آن بر بقیه زندگی شان و قیمت سایر اقلام هستند.
افزایش قیمت بنزین در همدان

به گزارش صبح الوند، ارائه بودجه سال 97 دارای حاشیه های فراوانی بود و سبب نارضایتی تعداد فراوانی از مردم شد.

 

یکی از موارد افزایش قیمت بنزین بود که همگان این را با توجه به وضع اقتصادی امروز مردم نامعقول دانستند اگر به راستی این طرح تثیبت شود چه اتفاقی خواهد افتاد بالطبع جهت مطلع از نظر مردم همدان از جمله رانندگان تاکسی این شهر مصاحبه ای با انان صورت گرفت.

 

*افزایش قیمت بنزین طرح نسنجیده دولت است

یک راننده تاکسی با اشاره به اینکه اجرای طرح افزایش قیمت یک طرح نسنجیده از طرف دولت است اظهار کرد: به دلیل اینکه قیمت حامل های انرژی با اقتصاد و بیکاری ارتباط مستیقم دارد اجرای این طرح عواقب مناسبی به دنبال ندارد.

 

وی همچنین افزود: به نظرمن افزایش قیمت بنزین در توان اقتصادی مردم نیست چراکه قیمت بنزین و حامل انرژی با موارد دیگر تفاوت دارد و بر روی اقتصاد خانواده تاثیر منفی می گذارد.

 

 

*عدالت بین راننده های شخصی و عمومی در خصوص قیمت بنزین

یک راننده تاکسی دیگر با بیان اینکه اگر قیمت بنزین برای راننده ماشین های شخصی افزایش پیدا کند  یک طرح عادلانه و مطلوب است افزود: در قیمت بنزین باید تفاوت هایی بین ماشین های شخصی و تاکسی قائل شوند.

 

وی دلیل افزایش ترافیک های موجود در سطح شهر را ارزان بودن قیمت بنزین دانست و اظهار کرد: اگر قیمت ها برای وسایل نقلیه شخصی افزایش پیدا کند خوب است چرا که مردم دیگر از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کنند .

 

این راننده تاکسی با اشاره به اینکه درآمد یک راننده تاکسی با تردد در سطح شهر تامین می شود گفت: اگر قیمت بنزین برای ماشین های شخصی افزایش پیدا کند از ترافیک جلوگیری و از آلودگی هوا نیز کاسته می شود.

 

وی در پایان تاکید کرد: انتظار من بعنوان یک راننده تاکسی این است که برنامه ریزی ها طوری صورت گیرد که عدالت بین  ماشین های شخصی و وسایل نقلیه عمومی برقرار شود.

 

 

در ادامه جهت مطلع از پیگیری این طرح در مجلس شورای اسلامی مصاحبه ای با  بهرام نیا عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم نهاوند در مجلس  صورت گرفت.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح الوند با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: با توجه به شرایط موجود از جمله  تورم، بیکاری و رکود و همچنین وضع اقتصادی مردم که همگی گویای سایه انداختن گرانی بر سر زندگی آنان بویژه شهرها و استان های کمتر توسعه یافته است این افزایش قیمت بی معنی می باشد.

 

 

 بهرام نیا همچنین با تاکید بر اینکه یکی  از پارامتر های که در وضع زندگی، درآمد و رفاه مردم تاثیر مستقیم دارد بحث گرانی بنزین، مشتقات آن و همچنین انرژی است اظهار کرد: درست است که در بودجه 96 اختیاراتی از سوی دولت در این راستا داده شده است اما در سال جاری باید حتما مجلس اعتبارات سال97 را مصوب کند.

 

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اکثریت  نمایندگان مخالف اجرای طرح افزایش قیمت بنزین هستند اذعان داشت: بیکاری، درآمد، تولید داخلی و رکود داخلی تمام پارامترهایی است که ما را مجاب می کند با افزایش قیمت بنزین و سایر مشتقات آن مخالفت کنیم.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با اعلام اینکه صد درصد اجرای این طرح در مجلس رد خواهد شد  چرا که اکثر نمایندگان با اجرای آن مخالف هستند افزود: هر چند بصورت غیر رسمی قیمت بنزین 1500 و قیمت گازوئیل 400 تومان اعلام شده است اما در مجلس طی ارزیابی های صورت گرفته توسط نمایندگان اکثر آنان مخالف اجرای این طرح هستند.

 

به گزارش صبح الوند، بودجه سال 97 با تمام کم و کاستی های خود به مجلس ارائه شده است و همگان باید منتظر باشند تا نمایندگان مجلس چه تصمیمی برای این امر میگیرند و چشم امید مردم به آنان است  چرا که اگر یکی از موارد آن همچون افزایش قیمت بنزین صورت گیرد ما شاهد تاثیر منفی ان در تمام زندگی مردم خواهیم  بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان