اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. بهمن 1396 - 10:02   |   کد مطلب: 28363
در شهر همدان به دلیل نداشتن صنایع پایدار شاهد ازدیاد بیش از حد تاکسی داران هستیم، تاکسی دارانی که اگر پای دردلشان بنشینی از مشکلات معیشتی و درآمد کمشان می گویند و این روزها دستورالعمل نوسازی ماشین هایشان هم به این مشکلات افزوده است و همگان از قوانین و پرداخت قسط های آن گلایه مند هستند.

به گزارش صبح الوند، به دلیل عدم وجود صنعتی پایدار در شهر همدان ما همواره شاهد روی آوردن مردم به شغل هایی بی ثبات وکم درآمد هستیم ، شغل تاکسیرانی یکی از این مشاغل است که  از جمله شغل های سخت هم می باشد شغلی که  مرخصی ندارد و اگر یک روز تاکسیران نخواهد به سر کار برود در تامین هزینه معیشت آن روز خود ناتوان می ماند .

 

درآمد کم و نبود مشتری در برخی خط ها و از طرفی هم ترافیک سنگین خیابان ها بر سختی این شغل می افزاید  و همه این  مشکلات  بر ضرورت رسیدگی مسئولان به مشکلات این قشر می افزاید.

 

در این میان  همه این مشکلات همزمان با اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام همدان مشکلاتی جدید برای تاکسیرانان همچون  کم شدن مشتری در این خط ها و ترافیک سنگین در این مکان به وجود آمده است که با این وضعیت سخت معیشتی درآمد برخی از آنان نصف شده است.

 

 

از طرفی هم طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل هم همزمان با اجرای این طرح شده است و همگان شاکی بودند که با این وضعیت سخت درآمدی امکان پرداخت قسط و نوسازی ماشین های خود را ندارند.

 

خبرنگار صبح الوند با رفتن به جمع تاکسیرانان خط خیابان باباطاهر که همزمان با اجرای طرح پیاده راه سازی بسیاری از خط های تاکسی خیابان اکباتان به این مکان انتقال یافته رفته و مشکلات انان را جویا شده که در ادامه می خوانید/

 

*به دلیل نبود صنایع شاهد ازدیاد بیش از حد تاکسی هستیم

یک راننده تاکسی خط اسلامشهر با بیان اینکه ازدیاد تاکسی ها مهم ترین مشکل این صنف است گفت: بیش از ۴ هزارو تاکسی در همدان وجود دارد که وجود ۲ هزار تاکسی برای این شهر کافی است.

 

وی کاهش کرایه تاکسی و مسدود شدن مسیر میدان را از جمله مشکلات اساسی دیگر در این صنف دانست و افزود: به دلیل پیاده راه سازی میدان امام خمینی بسیاری از مسیرها مسدود شده است که این مهم باعث دور شدن مسیر ها شده است.

 

 

این راننده تاکسی با بیان اینکه افراد بازنشسته در این صنف بیمه دارند اما کسانی که از ۵سال گذشته به این‌صنف آمده اند بیمه ای ندارند گفت: از نظر سوخت و استهلاک‌ ماشین تاکسی و شخصی هیج گونه تفاوتی با هم ‌ندارند به گونه ای تنها تفاوت آن پرداخت هزینه برای تعویض کارت شهری، پرداخت عوارض و مالیات توسط رانندگان تاکسی است و این به گونه ای است که رانندگان وسیله های نقلیه شخصی همان هزینه سوختی را پرداخت می کنند که رانندگان تاکسی پرداخت کرده و مسافر کشی می کنند.

 

*درامد تنها کفاف قسط و اجاره خانه را میدهد

یک راننده تاکسی دیگر با بیان اینکه در آمد من تنها کفاف قسط و اجاره خانه را می دهد افزود: این به طوری است که اگر یک نفر بخواهد به ما اضافه شود سخت می توانیم زندگی کنیم.

 

 

این راننده تاکسی در ادامه با اعلام اینکه برخی ازرانندگان دارای مدرک دانشگاهی هستند اما کار مناسبی مرتبط با رشته تحصیلی خود پیدا نکرده اند افزود: اگر از اختلاس ها جلوگیری شود اشتغال خود به خود حل خواهد شد.

 

*با اجرای طرح پیاده راه سازی درآمد ما نصف شده است

یک راننده تاکسی دیگر با اشاره به اینکه از زمان اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام خمینی(ره)  با مشکلات زیادی از جمله ترافیک مواجه هستیم گفت: در این راستا به دلیل اینکه فضا بسیار کم و محدود است اتوبوس ها برای دور زدن با مشکلاتی روبه رو هستند که باید هر چه  زودتر راهکاری برای ان پیدا کنند.

 

 

 وی با بیان اینکه از زمان اجرا شدن طرح درآمد ما نصف شده است افزود: با این گرانی و وضعیت درآمدی  گذراندن زندگی بسیتر سخت می باشد.

 

وی همچنین با توجه به اینکه حدود  140تاکسی در خط میدان امام خمینی (ره )- جانباران ارائه خدمت می کنند بیان کرد: ادغام ایستگاه های  تاکسی خیابان اکباتان با ایستگاه های خیابان باباطاهر ما را با مشکلات فراوانی روبه رو کرده است این در حالی است که تا کنون بسیاری از تاکسی ها در زمان دور زدن با اتوبوس ها برخورد کرده اند که از جمله دلایل مهم آن محوطه کوچک و فضای بسیار کم است.

 

*با اجرای طرح پیاده راه سازی برای سوار کردن مسافر 45 دقیقه در صف هستیم

راننده تاکسی خط میدان امام خمینی (ره) و جانبازان نیز با بیان اینکه  پیش از پیاده راه سازی میدان امام با مشکلات زیادی روبه رو نبودیم  و ازنظر مسافر و تردد به نسبت الان  وضع مناسب تری داشتیم اطهار کرد: از زمان اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام با چند مشکل بسیار جدی مواجه شدیم که یکی از آن ها وجود گرد و خاک هایی بود که تاکسی داران را به بیمارستان کشاند.

 

آن راننده تاکسی با اشاره به اینکه برای سوار کردن مسافرباید 45 دقیقه درصف 40 دقیقه  از وقت خود را در طرح ترافیک بگذرانیم گفت: با این وجود ما هر دو ساعت تنها می توانیم سه سرویس ارائه کنیم که در آمد روزانه بیشتر از 40 هزار تومان نمی شود.

 

 

*مسئولینی که پشت میز نشسته اند بیایند از نزدیک حال ما را درک کنند

این راننده تاکسی با بیان اینکه ما مجبورهستیم تحمل کنیم اما این وضعیت قابل تحمل نیست گفت: مسئولینی که پشت میز نشسته اند زمانی درد ما را احساس می کنند که پشت رول  بنشینند.

 

 وی با اشاره به اینکه بسیاری از رانندگان تاکسی مشکلات زیادی روبه رو هستند بیان کرد: تاکنون کدامیک از مسئولین برای سرکشی مشکلات  تاکسی داران  آمده اند و یا جویای مشکلات تاکسی داران و حل آن شده اند.

 

*توانایی پرداخت قسط نوسازی ماشین هایمان را نداریم

وی همچنین با بیان اینکه به تازگی اجبار کرده اند که از سه ماه دیگر تاکسی های فرسوده  حق ارائه سرویس را ندارند عنوان کرد: از جمله مشکلات دیگر ما این است که ماشینی که قیمت آن 30 میلیون تومان است را ما می خواهند با قیمت42 میلیون تومان به ما بفروشند مگر ما پس اندازی داریم  بتوانیم قسط آن را بپردازیم.

 

این راننده تاکسی با تاکید اینکه مسئولین  بیش از خودشان ادعا دارند اگر به فکر خدمت گذاری مردم  هستند باید در راستای آن خدمت و هزینه کنند گفت: ما راضی به جابجایی مسافران با خودرو های فرسوده نیستیم با وجود مشکلات معیشتی و چگونه می توانیم ماهی 600 تومان قسط ماشین هایی را پرداخت کنیم که قیمت آن ها بیش از 30 میلیون تومان نیست.

 

وی با اعلام اینکه در راستای حل مشکلات ترافیکی باید اقداماتی انجام شود و یاایستگاه های خیابان باباطاهر را مکان دیگری انتقال دهند افزود:  باید از ترافیک این خیابان بکاهند تا ما نیزبتوانیم به سهل و آسانی مسافران را جابجا کنیم.

 

این راننده تاکسی در ادامه با بیان اینکه ما سال ها خدمت گذار مردم بوده ایم گفت: این مشکلات نیازمند یک فکر متعادل است که نه مسئولین مشکل داشته باشند و نه ملت.

 

 

وی در پایان با اشاره به اینکه ما برای خرید تاکسی برای زیر پای مردم بایدآزاد به تعاونی ها هزینه کنیم اظهار کرد: اگر مسئولان سوادشان در این حد است که ما را درک کنند بیایند و از رانندگان تاکسی مشکلاتشان را  جویا شوند

 

*سخن پایانی.....

همانطور که عنوان شد تاکسیداران همدانی با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و از همه مهتر ان بعد از اجرای طرح پیاده راه سازی میدان امام معضل پرداخت اقساط ماشین هایشان میباشد که در کنار درامد کمشان پرداخت اقساط بسیار سخت می باشد، که لازم است مسئولین راهکاری در جهت کمک هر چه بیشتر به این قشر ارائه دهند خبرنگار صبح الوند در گزارش بعدی به سراغ مسئولین رفته و این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

 

گزارش از مینو جعفری ممتاز

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان