اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مهر 1397 - 15:12   |   کد مطلب: 29950
با توجه به حضور معاونین و وزرای رئیس جمهور در استان برای چندمین بار شاهد آن بودیم که استاندار محترم عملکرد استان را در حوزه های اساسی بسیار مثبت ارزیابی کرده و به جای آنکه از مشکلات استان سخن به میان آورده تا با دریافت بودجه بیشتر باعث حل مشکلات شود استان را بدون هرگونه ایرادی توصیف میکند.

به گزارش صبح الوند، صبح امروز دکتر ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه اقتصاد مقاومتی استان حاضر و از اقدامات صورت گرفته در استان در راستای اقتصاد مقاومتی آگاه شد.

 

نکته ای که در این جلسه قابل اهمیت بود پس از تعریف ها و تمجیدهای مسئولین از یکدیگر،  آمار و ارقام و رشد مثبتی بود که استاندار به بیان آن ها پرداخت و این آمار و ارقام باز هم همدان را استانی گل و بلبل و عاری از هرگونه مشکل نشان داد!

 

یکی از انکات مورد بحث آمار اشتغال و صنایع استان بود که استاندار صراحتا اعلام کرد تعداد زیادی از کارخانه های استان درحال تولید و فعالیت اند که  جا دارد برای آگاهی بیشتر در خصوص این آمار ها  به شهرک های صنعتی استان برویم تا ببینیم آیا واقعا تعداد زیادی از کارخانه ها مشغول کارند و یا تعداد زیادی از آن ها دست از کار کشیده و به تعطیلی سوق پیدا کردند؟

 

از طرفی دیگر بحث اشتغال استان و نرخ بیکاری در استان که همیشه خبرساز بوده و هست و  استاندار محترم همیشه تاکید بر این داشتند که آمار اشتغال استان مثبت است به شدت قابل توجه بود و امروز جناب نیکبخت نرخ بیکاری را هشت و 2 دهم اعلام کرد ه و استان همدان را جز سه استان اول کشور در حوزه اشتغال دانست اما نمایندگان استان همواره تاکید بر اشتباه بودن این امار دارند و معتقدند این آمار اشتباه باعث شده است تا همدان اعتبار کمتری را دریافت کند.

 

 

یکی دیگر از حواشی این جلسه اطلاعاتی بود که استاندار محترم دررابطه با پارک علم و فناوری استان مطرح کرده و از عملکرد پارک علم و فناوری ابراز نارضایتی کرد و با اشاره به اینکه این مجموعه میتواند امید دهنده به صاحبان فکر باشد گفت: این سازمان رشد مورد نظر را ندارد و امیدواریم مسئولان زیربط تلاش بیشتر داشته باشند.

 

صحبت های جناب نیکبخت درحالی بود که مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری پس از اتمام جلسه همه ی صحبت های استاندار را نقد کرده و در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: ما از نظر جذب و پذیرش شرکت های دانش بنیان در کشور عملکرد خوبی داریم و از نظر فروش هم رتبه خوبی را داریم اما در خصوص اینکه در جلسه میگویند رتبه عملکردی خوب نیست باید گفت که دوستان به شاخص ها و مصادیق بپردازند و نمی شود در یک جمع اینچنین مجموعه ای را ارزیابی کرد و ما بیش از 6 بار از اقایان به صورت کتبی تقاضای جلسه داشتیم تا از حمایت هایشان استفاده کنیم اما بعداز 3 ونیم سال مسئولیت در این دستگاه هیچ موافقتی برای یک جلسه هم ندیده ایم!

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه ی جلسه ی اقتصاد مقاومتی  استان از اهمیت ورزش برای دانش آموزان مقطع ابتدایی گفته و برخی  مشکلاتی در حوزه آموزش و پرورش را بیان کرد و پس از اینها اظهاراتی در رابطه با محیط زیست و توسعه روش های آبیاری نوین داشت!

 

ابتکار در پایان سخنان خود به موضوع عدالت جنسیتی در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع به همه ی دستگاه های کشور برمیگردد و همه دستگاه ها موظفند در حد امکان عدالت جنسیتی را اجرا کنند.

 

در پایان امیدواریم استان ما واقعا تا این حد که توسط آقایان بیان شد رو به پیشرفت باشد و هیچ مشکلی در استان شاهد نباشیم اما اگر وارد میدان کار شویم خواهیم دید که مشکلاتی فراوان وجود دارد که همه ی آمار و ارقام بیان شده را زیر سوال میبرد!

گزارش از زینب سعیدی

 

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان