اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آذر 1397 - 9:17   |   کد مطلب: 30216
مرتضی هوشیار طلبه جوان بسیجی و انقلابی برای 30 نفر از اهالی منطقه محروم ماماهان از توابع فامنین ایجاد اشتغال کرده است.

به گزارش صبح الوند، بسیجیان با روحیه جهادی و انقلابی از ابتدای انقلاب تا کنون توانسته‌اند بسیاری از مشکلات کشور را با تکیه بر توانمندی‌های خود حل کنند؛ این نیروهای مخلص با فعالیت در عرصه‌های مختلف، کمک قابل توجهی به پیشبرد اهداف انقلاب داشته و هم اکنون نیز با توجه به هجمه‌های فراوان دشمنان بر انقلاب و فشارها در عرصه اقتصادی به کشور، بسیجیان توانسته‌اند با بهره‌گیری از روحیه جهادی، نقش‌آفرینی‌های موثری در این حوزه داشته‌ باشند.

 

مرتضی هوشیار طلبه جوان بسیجی و انقلابی اهل دیار ماماهان از توابع شهرستان فامنین  یکی از بسیجیان مخلصی است که توانسته با حمایت‌ بسیج سازندگی در این منطقه محروم اشتغالزایی کند که خبرنگار ما به منظور اطلاع بیشتر از فعالیت و صحبت‌های این جوان کارآفرین گفت‌و‌گویی با او داشته است.

 

مرتضی هوشیار با تشریح نوع فعالیت خود در ماماهان، اظهار کرد: با هدف ایجاد اشتغال برای بسیجیان و با توجه به اینکه بنابر فرمایشات رهبری در جنگ اقتصادی قرار داریم، تصمیم به ایجاد یک کارگاه پوشاک تریکو و مانتودوزی گرفتم.

 

وی به کمک بسیج سازندگی در ارائه تسهیلات اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان به منظور ایجاد این کارگاه، حدود ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ارائه کرد که اکنون با توجه به رونق کار برای دریافت تسهیلات 15 میلیونی دیگری به بانک معرفی شده‌ایم.

 

این طلبه کارآفرین بسیجی در ادامه با ابراز نارضایتی از سایر ارگان‌ها در کمک به ایجاد اشتغال، بیان کرد: مدیران باید در خط مقدم جنگ اقتصادی باشند چراکه جنگ اقتصادی به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز اولویت اصلی کشور است.

 

وی با بیان اینکه فعالیت کارگاه تولیدی از خردادماه امسال آغاز شده است، افزود: هم اکنون در دوکارگاه بانوان و آقایان و کار در منزل موفق به ایجاد اشتغال برای 30 نفر شده‌ام.

 

 

هوشیار با بیان اینکه با توجه به قرار گرفتن در نیمه دوم سال از تولیدات کارگاه استقبال شده اما متأسفانه قادر به تولید نیستیم، تصریح کرد: این امر به دلیل پرداخت کارمزدی از تهران برای کار برش خورده، تحویل، دوخت وبسته‌بندی و ارائه به مشتریان فروشگاه کارفرماست.

 

 

وی با تأکید بر اینکه به دلیل خشک شدن آب‌ چاه‌های کشاورزی و نبود شهرک صنعتی در منطقه‌ محروم قرار داریم، تصریح کرد: به دلیل نبود شغل پایدار، این منطقه با آسیب‌های اجتماعی مواجه است و حمایت مضاعف سازمان‌ها و مسئولان را در راستای خدمت‌رسانی و ایجاد شغل به منظور جلوگیری از رشد آسیب‌ها اجتماعی و روند کوچ همشهریان به کلانشهرها می‌طلبد.

 

این طلبه کارآفرین بسیجی که مسئولیت پایگاه سلامت اجتماعی ماماهان را نیز بر عهده دارد و در کمک‌رسانی به قشر محروم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است به تشریح فعالیت‌های خود برای ساخت منازل مسکونی در مناطق محروم پرداخت.

 

وی ادامه داد: در راستای محرومیت‌زدایی ساخت و یا تعمیر خانه محرومان را در دستور کار داریم که هزینه‌های جاری این امر با اتکا به خیرین و مردم شهر تأمین می‌شود؛ البته حمایت‌های مادی ومعنوی بسیج سازندگی نیز در این امر تأثیرگذار بوده است.

 

 

 

هوشیار در ادامه خاطرنشان کرد: در سال ۹۴موفق به اخذ مجوز موسسه خیریه  شدیم و توانستیم اکثر خانواده‌های نیازمند ماماهان را شناسایی کنیم؛ تلاش کرده‌ایم به طور مستمر سبد کالایی تهیه و در رفع مشکلات بیماران و حمایت تحصیلی کمک حال این خانواده‌ها باشیم.

 

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی بایدالگویی برای مسئولان باشد، یادآور شد: اگر شعار حمایت از مردم، تولید ملی و اشتغال در مرحله عمل محقق شود در کشور تحریم و هیچ مشکل و موضوع دیگری بر وضعیت داخلی اثر ندارد .

 

این طلبه کارآفرین بسیجی در پایان با انتقاد از سیستم‌های اداری دست و پا گیر، اظهار کرد: اگر مسئولان کمک کرده و ساز و کار سیستم اداری پرمشقت در اخذ مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات را اصلاح کنند با استفاده از ظرفیت منطقه در راستای محرومیت‌زدایی اقدامات قابل توجهی انجام خواهیم داد.

 

گزارش از مینو جعفری ممتاز

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان