اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. بهمن 1397 - 18:35   |   کد مطلب: 30589
بانوی انقلابی همدانی با بیان اینکه صحرای کربلا الگوی همه انقلابیون است افزود: عملکرد زینبی وظیفه همه مردم و خواص است و نباید بر اساس روابط منسب‌ها تعیین شود و ضوابط و قوانین به خوبی رعایت شود تا انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد و خون شهدای انقلاب حفظ شود.

به گزارش صبح الوند، اقدس طالبیان بانوی معلم و مبارزی است که در کنار حجت الاسلام فاضلیان  برای پیروزی انقلاب تلاش های بسیاری کرده است و به عنوان یکی از ارکان در مبارزات انقلابی نقش آفرین بوده است. حال و هوای شهر همدان در روزهای انقلاب را از زبان این بانوی مبارز می خوانیم.

 

وی از جمله زنان انقلابی در استان همدان است که در آن روزها 35 سال داشته و نقش عمده ای را ایفا کرده است.

 

طالبیان درباره فعالیت های خود در آن زمان می گوید: از سال 1350 با مبارزان سراسر کشور ارتباط داشتم و تمام جزوات و اعلامیه ها را مطالعه می کردم و بعد آنها را از بین می بردم تا به دست ساواک نیفتد.

 

وی که یکی از نیروسازان در عرصه انقلاب بوده است، می افزاید: قبل از انقلاب به عنوان مسئول در بسیاری از مدارس همدان از جمله مدرسه راهنمایی بوعلی، ادب و شاه دخت و... حضور داشتم و با جلسات و تعلیمات در مدارس توانستم جوانان زیادی را علیه شاه تحریک و به سمت انقلاب سوق دهم.

 

این بانوی انقلابی در حاشیه بازدید از نمایشگاه موزه عبرت و ضد تروریسم تأکید می‌کند: برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی با این کیفیت لازم و ضروری است چراکه نسل سوم و چهارم انقلاب، حوادث انقلاب را ندیدند و نمی‌داند که با چه خون ودلی انقلاب به ثمر رسیده و هم‌اکنون برای حفظ آن چه جانفشانی‌هایی انجام شده است.

 

وی ادامه می‌دهد: هم‌استانی‌های همدانی با بازدید از نمایشگاه متوجه خواهند شد که چقدر در امنیت زندگی می‌کنند و این امنیت به راحتی به دست نیامده است.

 

طالبیان عنوان می‌کند: موضوع مهم انقلاب اسلامی ساواک است که در موزه عبرت به خوبی به نمایش گذاشته شده برخی تصور می‌کنند وضعیت کشور در دوران پهلوی بسیار مطلوب بوده اما باید بدانند که در آن دوران واقعا آزادی اندیشه وجود نداشت و در صورت بیان هر موضوعی ساواک افراد را دستگیر و جوانان را مورد سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار می‌داد.

 

وی ترس را دلیل عدم مطالبه‌گری مردم دوره شاه می‌داند و می‌گوید: به دلیل ترس مطالبه‌ای از شاه نداشتند و در صورت ظلم به حقوقشان به دلیل وجود ترس اعتراضی نمی‌کردند.

 

وی ابراز می‌کند: در دوران پهلوی فقر گربان‌گیر عموم مردم بود به دلیل اینکه ناظم مدرسه بودم با دانش‌آموزان ارتباط برقرار می‌کردم و فقر را در خانواده بسیاری از دانش‌آموزان مشاهده می‌کردم به گونه‌ای که برخی از آنها به دلیل عدم توان خرید نفت نمی‌توانستند خانه خود را گرم کنند.

 

طالبیان بیان می‌کند: وضعیت به گونه‌ای بود که روستاها از برق و راه‌های ارتباطی برخوردار نبودند و بسیاری از مردم روحیه مطالبه نداشتند تا اینکه جوانان انقلابی به رهبری امام خمینی(ره) مبارزات خود را آغاز و مردم را در حوزه مطالبات به حق آگاه کردند و سرانجام در بهمن ماه سال 1357 انقلاب پیروز شد.

 

وی در ادامه سخنان خود درباره انتطاراتش در چهل سالگی انقلاب می‌گوید: باید توجه کرد که صحرای کربلا الگوی همه انقلابیون است چراکه بعد از قیام امام حسین‌(ع)، حضرت زینب(ع) آن حماسه را زنده نگه داشتند و بصیرت‌بخشی به جامعه را در پیش گرفتند.

 

وی خاطرنشان می‌کند: هم‌اکنون نیز عملکرد زینبی وظیفه همه مردم و خواص است و نباید بر اساس روابط منصب‌ها تعیین شود و ضوابط و قوانین به خوبی رعایت شود تا انقلاب اسلامی به اهداف خود برسد و خون شهدای انقلاب حفظ شود.

 

این بانوی همدانی تشریح می‌کند: متأسفانه هم‌اکنون بسیاری از افراد که می‌توانند همراه انقلاب باشند کنار رفته‌اند و این امر آسیب جدی انقلاب است.

 

وی با تإکید بر اینکه باید به با عملکرد مناسب پیام انقلاب به نسل نو منتقل شود، می‌گوید: به جرأت می‌گویم که حب دنیا باعث وجود مشکلات جدی در نظام جمهوری اسلامی شده است نباید فراموش کنیم که دنیا ماندگار نیست.

 

طالبیان با بیان اینکه کشور ما کشوری غنی است و در صورت تحقق عدالت فقیری در کشور وجود نخواهد داشت  افزود: دولت باید تعدیل ثروت کند مدیران با وجود حقوق بالا همه امکانات دولتی را هم درختیار دارند و این با عدل در تضاد است

 

وی  با تاکید بر اینکه اگر وزارت اطلاعات نبود، کشور در حقیقت از بین رفته بود ادامه داد:  چراکه همه افراد جامعه مشغول فعالیت‌های خود هستند و از نقشه‌های دشمنان اطلاعی ندارند اما سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلاش‌های شبانه‌روزی خود آن نقشه‌ها را شناسایی و خنثی می‌کنند.

 

این بانوی همدانی در پایان خاطر نشان کرد: ستاد خبری 113 راهکار خوبی برای تقویت پل ارتباطی مردم با وزارت اطلاعات است که مردم به راحتی می‌توانند ارتباط داشته باشند و در حفظ امنیت کشور نقش مهمی  داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان