اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. آبان 1399 - 10:33   |   کد مطلب: 34171
در پی گسترش آموزش مجازی و حضور بیش از پیش کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پلیس فتا در اطلاعیه‌ای نسبت به ارسال پیام‌های چالش خطرناک مومو به خانواده‌ها هشدار داد.

به گزارش صبح الوند، این سالها چالش های مختلف زیادی در فضای مجازی رخ داده که دربین آنها چالش های انگیزشی و حمایتی وجود داشته، اما بعضی چالش ها برای جلب توجه هستند و اتفاقا خیلی خطرناک که به بهانه داغ شدن چالش مومو، تعدادی از چالش های خطرناک را که باعث اتفاقات ناگوار شده اند معرفی می کنیم.

چالش آتش

در این بازی هدف نشان دادن مقاومت بدن در برابر آتش است که افراد با مواد مختلف بر روی بدن خود میزان مقاومت بدن خود را می سنجد که در این بازی پسر بچه ای با لاک ناخن و فندک روی سطح بدنش باعث سوختگی شدید و درجه یک شد و تمام بدنش آتش گرفت.

چالش یخ و نمک

در این چالش نیز فر با قرار دادن یخ روی بدن و پاشیدن نمک روی آن باعث سوختگی بدنش می شود و درد آن را تحمل می کند.

چالش قرص تاید

در این چالش از قرص هایی که برای شست و شوی لباس و ظروف در ماشین ها استفاده می شوند فرد می خورد و به محض اینکه محتویات قرص وارد معده می شود باعث خفگی و سرفه و سوزش شدید شده و بافت زبان و دهان را از بین می برد.

چالش خفگی

در این چالش دو نفر گلوی یکدیگر را به حدی فشار می دهند که طرف مقابل از حال می رود و در بسیاری از موارد باعث مرگ افراد شده است.

چالش دارچین

در این چالش طرف مقابل یک قاشق پر پودر دارچین را باید در کمتر از ۶۰ثانیه بخوردکه باعث مشکلات تنفسی و گلودرد ، همچنین مسدود شدن شش ها و خفگی می شود.

چالش لب گیلی

در این چالش افراد یک شیشه را روی لبهای خود قرار می دهند و می مکن تا لب آنها به صورت مصنوعی متورم شود و بارها باعث شکسته شدن شیشه و پارگی لب و لثه شده است.

چالش جعبه پرنده

در این چالش افراد با الهام از فیلم جعبه پرنده با چشمان بسته رانندگی می کنند که باعث تصادف های شدید شده است.

چالش ناپدید شدن ۲۴ ساعته

در این چالش فرد به مدت دو روز خودش را پنهان می کند و برنده کسی است که بیشترین کامنت و لایک را دریافت کند..

محمد صادق باطنی کارشناس سواد رسانه می گوید: فضای مجازی سرپرست فرزندان شده است چرا که اگر سوالی داشته باشند گوگل به آنها جواب می دهد و علایق و اعتقادات و باورهای انها با بازی شکل می گیرد.

برون ریزی آرزوها جایی مثل اینستاگرام است و در نهایت با موجودی روبرو هستند که از هر چیزی واقعی تر است و هر چه می گوید درست است، فرزندان در این فضا مالک هستند و برای اینکه کانون توجه باشند کارهای عادی جواب نمی دهد پس ظهور پدیده ای به نام مومو عجیب نیست و باید زبان مشترک را والدین و فرزندان یاد بگیرند.

انتهای پیام/آ

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان