اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. آبان 1399 - 9:31   |   کد مطلب: 34181
سید علی همدانی را به عنوان مُحقّق فاضل و دقیق، عارف معروف و جامع علوم معرفی شده است که با فعالیتهای تبلیغی خود عده زیادی از مردم کشمیر را به اسلام دعوت کرد و اوّلین مدرسه علوم دینی در کشمیر به دست این مبلّغ توانمند ساخته شد و امروز بلواری در همدان به نام این محقق نامگذاری شده که ساکنان آن از مشکلات زیادی رنج می برند.

به گزارش صبح الوند، بلوار میر سید علی همدانی نام بلواری است که بعد از چراغ قرمز همدان و به سمت کوی کوثر قرار دارد.

 

 طرفین بلوار را خانه هایی مسکونی که معمولا مغازه های خود را به تعمیرگاه ماشین و کابینت سازی و کسب و کار داده اند پر کرده است. 

 

به محض ورود به این بلوار شکل نامتقارن آن چشم را می آزارد چرا که برخی مغازه ها و خانه ها گویی در وسط خیابان قرار دارند ، و هر بیننده ای تشخیص می دهد که این محله نیاز به عقب نشینی و اصلاح فراوان دارد. 

 

علاوه بر منازل و مغازه های نامتقارن با جوی های آبی که فاضلاب و لجن زیادی آنها را فراگرفته است مواجه می شویم و از طرف دیگر نشست هایی از زمین را در سطح بلوار می بینیم که ماشین ها در این چاله ها فرو می روند و به گفته ساکنان شهرداری هر چند وقت یکبار چاله ها را پر می کند. 

در همین راستا با اهالی این محله به گفت و گو پرداختیم. 

 

طاهره کردلاری یکی از ساکنین این محله به خبرنگار ما گفت: همان طور که می بینید این بلوار در قسمت هایی بسیار کوچک شده و جای تردد ماشین ها نیست و همیشه نگران بچه ها هستیم که مبادا در این مکان تصادف کنند . 

 

وی ادامه داد: سالیان زیادی است که با خانواده شوهرم در این مکان ساکن هستیم و شهرداری قول عقب نشینی و وسیع شدن بلوار را داده است اما همچنان که می بینید هیچ کسی حاضر به عقب نشینی نیست و شهرداری هم اقدامی نمی کند. 

 

این شهروند همدانی افزود: گویا مناطق حاشیه شهر یا پایین شهر برای شهرداری ها تعریف نشده اند چرا که هیچ توجهی به این مناطق نمی شود. 

 

امیر شعبانی صاحب مغازه استوک و لوازم یدکی خودرو در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به علت تاخیر در اتمام پل غدیر برای شهرک فرهنگیان معمولا اتوبوس و تاکسی این محله از بلوار میر سید علی عبور می کنند و هرج و مرج و سر و صدا در عصرها به اوج خود می رسد که برای بسیاری از مغازه ها مشکل ایجاد کرده است. 

 

وی افزود: متاسفانه شهرداری منطقه 4 برای عقب نشینی در این بلوار اقدام نمی کند و عرض کم خیابان باعث شده که هر روز شاهد تصادفی در این بلوار باشیم.

 

این مغازه دار همدانی افزود: نزدیک یک ماه است که جوی های کنار خیابان را سیمان ریخته اند اما به حدی این کار بدون زیر سازی انجام شده و کارگران بدون نظارت انجام دادند که شاهد انباشته شدن لجن و فاضلاب در جوی ها شده ایم. 

 

شعبانی یکی از مهمترین مشکلات حاشیه شهر را عدم زیر ساخت مناسب دانست و گفت: هر ماه شاهد ایجاد نشست هایی در سطح این بلوار هستیم که شهرداری به جای اینکه کانال سازی کند و زیر ساخت را آماده کند تا زمین نشست نداشته باشد، هر ماه مقداری خاک در این نسشت ها می ریزد که فرورفتگی آن خیلی مشهود نباشد. 

 

وی تاکید کرد: ماشین های لالجین همگی از این بلوار رد می شوند و ترافیک شدیدی در این منطقه است و از طرفی ایجاد دو دور برگردان در این بلوار باعث شده که همگی خلاف بروند و حتی چندین بار راهنمایی و رانندگی در این محل تصادف کرده است. 

 

شعبانی با اشاره به زمین های خالی اطراف بلوار گفت: این زمین های خالی معمولا محلی برای جمع آوری زباله ها و ایجاد بیماری در این محل می شود و مدتی هم شهرداری تیرهای برق را در این محل رها می کرد.

 

علی رحیمی فر رئیس کمیسیون عمرانی شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بلوار میر سید علی در طرح تفضیلی شهر قرار دارد و در این طرح یک میدان کوچک بیضی شکل برای ایجاد در نظر گرفته شده است تا از بار ترافیکی آن کاسته شود . 

 

علی فتحی رئیس کمیسیون خدمات شهری در گفت و گویی اعلام کرده است: دو طرح ترافیکی به منظور کاهش تصادفات در این محدوده اجرا شده است و در طرح تفضیلی میدانی برای این بلوار لحاظ نشده است. 

 

به گزارش صبح الوند؛ آنچه که در بازدید میدانی از این منطقه به وجود آمد محله ای شلوغ با خانواه هایی دغدغه مند بودند که هر کدام سعی کرده بودند در مغازه های کنار ساختمان مسکونی خودکسب و کاری برای فرزندان ایجاد کنند اما عدم رسیدگی شهرداری به این منطقه و اقدامات بدون زیر ساخت باعث مشکلات ترافیکی و بهداشتی در این محل شده بود که نیاز به پیگیری و بازدید مسئولان دارد. 

 

حتما برای پیگیری مشکلات ساکنین این محله گفت و گویی کامل با شهردار منطقه 4 همدان خواهیم داشت که به زودی منتشر می شود.

 

برای دیدن فیلم بر روی لینک زیر کلیک کنید.

https://aparat.com/v/VA6Nj

انتهای پیام/ آ 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان