اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1399 - 8:12   |   کد مطلب: 34784
درحالی ایران را بهشت مالیاتی ثروتمندان و ریچ کیدزها معرفی می کنند که حکومت اسلامی باید هر ثروتمندی را که با پولش فخر فروشی می کند با مالیاتهای سنگین نقره داغ کند، هر چند از دولت ثروتمند انتظاری نیست اما مجلس انقلابی باید ورود پیدا کند.

به گزارش صبح الوند، چندی پیش خبری مبنی بر پرداخت مالیات بر اینفلوئنسرها در سال ۱۴۰۰ منتشر شد.

در آن اعلام شد بر اساس مصوبه امروز نمایندگان، درآمدهای کاربران دارای بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده رسانه‌های کاربر محور از محل تبلیغات مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود.

سازمان امور مالیاتی مکلف شد لیست مودیان مالیاتی و خوداظهاری تهیه شده توسط آن‌ها را تهیه و در سایت سازمان در منظر عموم قرار دهد.

وی در خبری دیگر نمایندگان مجلس ضرب الاجل دوماهه برای سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات از اینفلوئنسرها تعیین کردند.

در نهایت معاون سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تعیین مالیات اینفلوئنسرها با ردیابی تراکنش های بانکی مقدور است و به راحتی مالیات آنها قابل تشخیص است.

بخش سوداگری و دلالی انگل اقتصاد ایران است

بهنام ملکی اقتصاددان ایرانی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ایران جزو معدود کشورهایی است که مالیات بر سوداگری را ندارد یعنی اگر لاکچری های ایرانی در تولید شرکت کرده بودند و آن را افزایش داده بودند و ثروتمند شده بودند اشکالی نداشت چرا مولد زا بود و جذب سرمایه گذار صورت می گرفت.

وی افزود: متاسفانه در ایران تولید سرکوب شده و در مقابل بخش سوداگری و دلالی که انگل اقتصاد ایران است رشد می کند و مرتبا در حال صعود هستند چرا که هیچ مالیاتی هم پرداخت نمی کنند و با ترفندهایی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

تحلیل گر اقتصادی گفت: اصلی ترین مشکل اقتصاد ایران، افرادی هستند که مضر بوده و سودهای آنچنانی می برند و مالیات نمی دهند و برعکس کسانی که مفید و مولد هستند برای اقتصاد ملی گیر انواع و اقسام مالیات ها می افتند و مهمتر از مالیات نظام اداری ایران است.

نظام اداری ایران از سوداگری حمایت می کند

ملکی تاکید کرد: نظام اداری که باعث شده سوداگران حمایت شوند خودش به یک مانع تبدیل شده و یک سری رانت ها را تعریف کرده که به بعضی به اسم تولید امتیازاتی دهد و تا شریک نشوی این امتیاز را تخصیص نمی دهد به همین دلیل است که در ایران امضا طلایی و در آمد رانتی غیرقانونی اعلام نشده، حتی مشمول حمایت قانون هم هست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: الفبای تغییر اقتصاد ایران این است که امضا طلایی غیر قانونی اعلام شود و همه فعالیت ها در قالب آگهی و مزایده و مناقصه رسمی باشد و نتایج در رسانه های گروهی و جمعی اعلام شود و کسانی که ذینفع هستند بتوانند اعتراض کنند و آن را به کرسی بنشانند نه اینکه فقط فریاد بزنند و کسی پاسخگو نباشد.

وی افزود: مالیات بر سوداگری باید حتما داشته باشیم تا این حجم پول دربخش سوداگری و دلالی گردش نکند، چرا که اگر پول به تولید تزریق شود اقتصاد ایران می توانست قویترین قطب تولیدی در خاورمیانه باشد و ما می توانستیم به عنوان یکی از هفت کشور اقتصاد قوی دنیا باشیم.

بورس سرمایه های مردم را پودر کرد

ملکی تاکید کرد: مدت کوتاهی که پول ها وارد بورس شد نشان داد که اقتصاد ایران به سمت تولید می رود منتها به توطئه ای که چیدن طوری این بازار را زمین گیر کردن و سرمایه های ملت را پودر کردند که هیچ وقت هوس نککند به این سمت بروند.

وی گفت: کسانی که در سهام ضرر کردند قاعدتا باید مشمول یک سری معافیت ها می شدند و دولت در حال حاضر هم می تواند این کار را انجام دهد چرا که سرمایه مردم از بین رفت و سالهای سال است که هر وزیر اقتصادی می اید عنوان می کند که مالیات بر سوداگری تنظیم کننده اقتصاد است اما چرا اجرا نمی شود؟ کسی اطلاعی ندارد .

وی افزود:متاسفانه نظام اداری چابک و کارآمدی نداریم که پیگیر باشد و هر روز این نظام اداری با سوداگری چاق و چاق تر می شود.

به گزارش صبح الوند؛درحالی ایران را بهشت مالیاتی ثروتمندان و ریچ کیدزهامعرفی می کنند که حکومت اسلامی باید هر ثروتمندی را که با پولش فخر فروشی می کند با مالیاتهای سنگین نقره داغ کند، هر چند از دولت ثروتمند انتظاری نیست اما مجلس انقلابی باید ورود پیدا کند.

گزارش از محبوبه اکبری 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان