اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. اسفند 1400 - 8:41   |   کد مطلب: 35754
تیمی که هر چه می زند به در بسته می خورد؛
پاس، لقمه آماده ای که همدان نتوانست نگه اش دارد
تیم پاس همدان که روزی در این استان حیات خلوت برخی مسئولان بود و بسیاری عکس های یادگاری خود را با این تیم می گرفتند، این روزها به علت سوء مدیریت و نداشتن یک کادر ثابت و تغییرات مکرر در قعر جدول قرار گرفته روز به روز ضعیف تر می شود.

به گزارش صبح الوند، در هفته یازدهم لیگ دسته دوم فوتبال کشور پاس همدان و شهرداری نوشهر مقابل هم قرار گرفتند و با بازی با تساوی به پایان رسید. تیم ۱۱ امتیازی پاس همدان هم در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفته است.

نیم پاس همدان که روزی در این استان حیات خلوت برخی مسئولان بود و بسیاری عکس های یادگاری خود را با این تیم می گرفتند، این روزها به علت سوء مدیریت و نداشتن یک کادر ثابت و تغییرات مکرر در قعر جدول قرار گرفته روز به روز ضعیف تر می شود.

تیمی که روزی مربیان بزرگی را تجربه کرد حالا افرادی را در بدنه خود دارد که نه تنها تخصصی در ورزش ندارند بلکه روزی آرزوی عکس یادگاری با بازیکن های این تیم را داشتند و حالا بازیکن برای آنها ارزشی ندارد.

 

تیمی که هر لحظه به سمت لیگ استانی هدایت می شود

 

علی ثقفی، کارشناس فوتبال در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان گفت: شرایط موجود پاس اصلا خوب نیست و پنجره نقل و انتقالات بسته شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه عزم جدی برای اینکه وضعیت سر و سامان بگیرد مشاهده نمی شود، چه از سمت مسئولین و چه افرادی که صاحب منصب هستند.

این کارشناس ورزشی افزود: وضعیت پاس در جدول از آخر رتبه دوم را دارد و خیلی نگران کننده است؛ اینکه چشم انداز خوبی را نمی توان برای او ترسیم کرد چرا که شرایط مساعدی برای تقویت شدن ندارد و به سمت لیگ استان هدایت می شود.

وی ادامه داد: ضعف پاس باعث شد افرادی در استان و چه بیرون از استان که منتظر انتقاد شدید از این تیم بودند به بدترین شکل ممکن استان همدان را زیر سوال بردند چرا که این تیم پله پله از لیگ برتر آمد تا قعر جدول رسید و عملا در انتها فاتحه آن خوانده می شود.

 

هر استاندار و مدیر کل، برای پاس مطابق میل خود عمل می کند

 

ثقفی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نباید به دنبال مقصر برگردیم گفت: باید به زمان انتقال برگردیم که هر کسی از راه می رسید و دوست داشت سند انتقال را به نام خودش بزند، که در آن زمان باید ساختار تیم خوب شکل می گرفت و منابع مالی دائمی برای آن ترسیم می شد تا تیم مدام دنبال کمک های دولتی و سلیقه ای نباشد.

وی با اشاره به نبود درآمدهای دائمی افزود: تیمی که وابسته به کمک های دولتی باشد سلیقه ای اداره می شود چرا که هر استاندار و مدیر کلی بنا به نظر شخصی خود اعمال سلیقه می کند.

ثقفی با بیان اینکه سلیقه ای عمل کردن تیم را در برزخ قرار می دهد گفت: یکی از مهمترین مشکلات این تیم تغییرات مکرر آن است و زمانی که همه دنبال عکس یادگاری از پاس بودن باید مشکلات آن را حل می کردند.

وی با تاکید بر اینکه پاس حیات خلوت عده ای شده است گفت: برخی افراد برای خود کارهای اقتصادی دست و پا کردند و هر چه بازیکن فسیل شده و کادر مدیریتی ضعیف است در این تیم جولان می دهد.

 

پاس، لقمه آماده ای که در همدان از دست رفت

 

کارشناس ورزشی گفت: افرادی در این تیم صاحب منصب شدند که بدون هیچ برنامه ریزی عمل می کنند و هر کسی سهم خودش را از تیم برداشت و رفت، تا جایی که این تیم در بین هواداران هم جایگاهی ندارد.

ثقفی ادامه داد: باید قبول کنیم پاس مقبولیت خود را بین تماشاچی هم از دست داده و عدم مدیریت و عدم ثبات کادر فنی و هیات مدیره ای که نه ورزشی و نه کار اقتصادی تخصص دارند در تیم جای داده شده اند.

 

بدهی های سرسام آور، نتیجه قراردادهای غیر استاندار توسط افراد غیر متخصص

 

وی افزود: معلوم نیست افراد براساس چه رزومه ای انتخاب می شوند کسی که نه تخصص ورزشی و نه کار اقتصادی دارد چرا باید در هیات مدیره حضور پیدا کنند؟

این کارشناس ورزشی افزود: متاسفانه هر کسی در جایگاهی قرار می گیرد اطرافیان و به نوعی افرادی که حقی برگردن او دارند را در سمت ها قرار می دهد و نتیجه آن آخر لیگ نمایان می شود.

ثقفی با تاکید بر اینکه قراردادهای غیر استاندارد و غیر اصولی بدهی های سرسام آور برای تیم ایجاد کرده است گفت: استفاده از افرادی که تخصص ندارند در نهایت منجر به این فاجعه می شود.

 

پیکر بی جان پاس هر روز در بی مدیریتی می سوزد

 

وی با اشاره به اینکه دهان منتقدین را به هر نحوی می بندند گفت: از رسانه هایی که به هر نحوی به بیان مشکلات نمی پردازند تا افراد غیر متخصصی که پیکر بی جان پاس را هر روز ضعیف تر می کنند همه و همه مقصرند.

وی با تاکید بر اینکه پیکر بی جان پاس در بی مدیریتی می سوزد گفت: با این ظرفیت و این شکل مدیریت کاری به جایی نمی بریم و نمی توان انتظاری به اصلاح ساختار داشت.

ثقفی افزود: دستگاه ورزش نگاه مثبتی به فوتبال حرفه ای ندارد و علاقه ای هم به فوتبال ندارند، همان طور که می دانیم دو رشته فوتبال و کشتی در ایران هواداران زیادی دارند و غالبا کشتی گیران اعتقاد دارند تمام بودجه ورزش صرف فوتبال می شود و این نگاه در ورزش ساری و جاری است.

دستگاه ورزش استان نگاه مثبتی به ورزش حرفه ای ندارد

وی ادامه داد: عملکرد ورزش استان هم تایید کننده این دیدگاه است و افرادی که به کار گیری می شوند بیشتر در رشته کشتی فعالیت دارند، آیا تا بحال یک فوتبالیست استخدام شده است؟!

 

زور کشتی گیران در دستگاه ورزش همدان

 

ثقفی گفت: باید بدانیم تیم با افرادی که روزی پشت در بسته پاس بودند اداره می شود و آیا بازیکن برای حرف این افراد ارزشی قائل است؟

وی افزود: هر فصل برنامه بلند مدت ترسیم می شود اما چون ساختار مشخص نیست و افراد تصمیم گیرنده مدام در حال تغییر هستند پاس همچنان به در بسته می خورد.

کارشناس ورزشی تاکید کرد: اگر بنا بود پاس برود بهتر بود در لیگ دو می رفت و حالا که نزدیک به لیگ استانی است مسئولین باید بدانند سقوط این تیم در کارنامه آنها خواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان