اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1394 - 22:57   |   کد مطلب: 11897
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای با موضوع نژاد و اسلحه اظهار داشت که ایالات متحده آمریکا هنوز نتوانسته است بر تاریخ برده داری خود غلبه کند.
باراک اوباما: برده داری کماکان بر آمریکا سایه افکنده است

به گزارش صبح الوند به نقل از ان بی سی نیوز، اوباما در مصاحبه با کمدین مارک مارون گفت:«ما هنوز چاره ای برای مقابله با نژاد پرستی نیافته ایم، تنها با توقف خطاب «سیاه پوست» نمی توان نژادپرستی را ریشه کن کرده و یا ادعا کرد که جامعه در این مورد رو به اصلاح می رود، جوامع قادر نیستند مسئله ای را که 200 تا 300 سال دامن گیر آنها است، یک شبه اصلاح کنند».

 

وی در این مصاحبه پس ازدستگیری مرد سفید پوستی که با انگیزه نژادی، نه سیاه پوست در کلیسای چارلستون را به قتل رسانده بود، اظهار داشت:« هرچند نگرش در مورد نژاد پرستی در حال بهبود است، با این وجود میراث برده داری کماکان سایه ای بلند مدت بر جامعه ما داشته و بخشی از دی ان ای ما محسوب می شود».

 

اوباما با ابراز نارضایتی از موضع قدرتمند موسسه ملی اسلحه در کنگره ابراز داشت که این امر موجب شد، پس از کشته شدن 20 کودک و شش مربی در مدرسه ابتدایی کانکتیکات در سال 2012، ازپیشبرد طرح  کنترل اسلحه در کنگره جلوگیری شود و افزود:« پس از این حادثه کنگره به معنای واقعی هیچ اقدامی در این مورد انجام نداده است و این موضوع احساس انزجار را در من برمی انگیزد».

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان