اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. تير 1394 - 10:06   |   کد مطلب: 12412
مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان از شیوع سرطان سینه در بین بانوان همدانی خبر داد و گفت: به 2 هزار نفر از بانوان همدانی در بحث پیشگیری از سرطان سینه آموزش داده شده است.
آموزش دو هزار بانوی همدانی د رخصوص سرطان سینه

به گزارش صبح الوند، صفر شاکری‌صفت، با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت نهادی کاملاً مردمی است و زیر نظر هیچ سازمانی نیست، اظهار کرد: با تأسیس مجمع در سال 89 احداث، تکمیل و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی مورد تأیید وزارت بهداشت، ساماندهی و شناسایی خیرین عرصه سلامت و همیاری در امور مددکاری بیماران سخت‌درمان در برنامه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این مجموعه اعضای هیئت امنا در رأس فعالیت قرار دارند، عنوان کرد: امور مجمع با همکاری نماینده ولی‌فقیه، هیئت مدیره، مدیرعامل و هیئت اجرایی انجام می‌شود.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه اهم فعالیت‌ها از سوی هیئت اجرایی متشکل از افراد بازنشسته ادارات و سازمان‌ها انجام می‌شود، گفت: آنها بدون دریافت حقوقی در خدمت این مجموعه هستند.

وی با اشاره به واحد تشکیلاتی مجمع خیرین سلامت متشکل از امور مددکاری، مشارکت مردمی، امور فرهنگی و روابط عمومی، آموزش و پیشگیری، انفورماتیک، اداری و مالی و آمار اطلاعات، بیان کرد: با تأسیس امور مددکاری در سال 90، همدان به عنوان معدود استان‌های کشور موفق به تشکیل این بخش شد که در رأس آن مدیرعامل، شورای مددکاری، مسئول مددکاری و مددکار فعالیت دارند.

شاکری با بیان اینکه هیچ‌گونه اعتبار دولتی برای این مجموعه در نظر گرفته نشده و با مساعدت و همیاری مردم و خیرین اداره می‌شود، افزود: بیماران گروه هدف سرطانی‌های بالای 14 سال هستند که البته افراد زیر 14 سال نیز از سوی موسسه محک مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه فعالیت مددکاری در هر شهرستانی مستقل است، گفت: روش کار با پذیرش بیمار آغاز و با بررسی وضعیت مالی و عدم توانایی او و گزارش به شورای مددکاری ادامه می‌یابد که در نهایت اقدامات در خصوص کمک‌ها صورت می‌گیرد.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه کمک‌های مالی به بیماران در این مجموعه به صورت مستقیم نیست بلکه معرفی آنها برای دریافت خدمات به بیمارستان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخشی از کمک‌ها به صورت اعطای وام قرض‌الحسنه و نیز همکاری با سمن‌ها برای حمایت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، از تشکیل واحدی به نام «پیشگیری و پذیرش در مجمع خیرین سلامت» خبر داد و گفت: از آنجا که سرطان سینه در میان بانوان شیوع بیشتری دارد قریب به 2 هزار نفر زیر پوشش آموزش مجمع قرار گرفته‌اند.

شاکری با اهمیت به آگاهی و انجام اقدامات اولیه برای پیشگیری سرطان سینه در بانوان، افزود: آموزش به بانوان زیر پوشش کمیته امداد، هیئت‌های مذهبی، ادارات و سازمان‌ها در حال انجام است که امیدواریم در امر پیشگیری بیماری موثر باشد.

وی از مراجعه 262 بیمار به بخش مددکاری مجمع خیرین سلامت در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد 91 نفر برای دریافت حمایت به مراکز درمانی و سمن‌ها معرفی شدند.

مسئول امور مددکاری مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه در سال 93 به 171 نفر از طریق مجمع مساعدت و یاری شد، گفت: 162 میلیون و 400 هزار تومان در سال گذشته از طریق مجمع خیرین سلامت برای بیماران سرطانی هزینه شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 42 درصد از مراجعه‌کنندگان را مردان تشکیل می‌دادند، افزود: 58 درصد مراجعه‌کنندگان نیز زنان بودند.

شاکری با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی سرطان در مردان سرطان روده و معده است، گفت: سرطان سینه نیز در زنان شیوع بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: از سال 91 تا 93، 460 میلیون تومان به بیماران از طریق مجمع خیرین سلامت کمک شده است.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان