اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. تير 1394 - 10:44   |   کد مطلب: 12606
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه در متن جمع‌بندی مذاکرات از خطوط قرمز مقام معظم رهبری تخطی‌هایی صورت گرفته است، افزود: لغو تدریجی تحریم ها، راستی آزمایی توسط آژانس و زمان های طولانی برخی تعهدات ایران از جمله این تخطی هاست.
منافع ما با استکبار جهانی تضاد جدی دارد/ در متن جمع‌بندی مذاکرات، از خطوط قرمز رهبری تخطی‌هایی صورت گرفته است

به گزارش صبح الوند، محمد صادق کوشکی در گفتگو با صبح توسدر خصوص چرایی ادامه مبارزه ایران با استکبار جهانی اظهار داشت: استکبار ستیزی جزو مبانی اعتقادی جمهوری اسلامی ایران است که فارغ از آن، تکلیفی شرعی است که بر اسلام بر گردن ما نهاده است.

وی با بیان اینکه برای رفع فتنه در عالم، وظیفه همه مسلمانان است که با ظلم و جهان استکبار مقابله دائمی داشته باشند، افزود: حتی اگر ما براساس منافع ملی هم عمل کنیم چون منافع ما با استکبار دارای تضاد جدی است باید به این مبارزه ادامه دهیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص اینکه نباید دو دستگی در موضع هسته ای در کشور به وجود بیاید، ادامه داد: هیچ مساله ای حتی هسته ای نباید وحدت ملی ما را خدشه دار کند زیرا دو قطبی شدن جامعه امری ناپسند است.

کوشکی با تاکید بر اینکه اختلاف نظر بر سر اجرای موارد مختلف امری طبیعی است، بیان داشت: دامنه این اختلاف سلیقه و نظر ها نباید روی منافع ملی اثر بگذارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با اشاره به متن پیش نویس شده در مذاکرات وین، بین ایران و کشورهای ۵+۱، عنوان کرد: اگر این متن را مورد بررسی قرار دهیم میبنیم که طرف مقابل هیچ گونه ضمانت اجرایی را متعهد نشده است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب نیز در پاسخ نامه رییس جمهور  دو نکته را خواستار شدند، از جمله آنکه متن به دقت بررسی شود و راه‌های نقض عهد محتمل طرف مقابل بسته شود، گفت: فردای اعلام جمع بندی مذاکرات شاهد زمینه سازی برای نقض عهد از طرف آمریکایی بودیم که باید به جد از این گونه اقدامات مراقبت کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در متن جمع‌بندی مذاکرات از خطوط قرمز مقام معظم رهبری تخطی‌هایی صورت گرفته است، افزود: لغو تدریجی تحریم ها، راستی آزمایی توسط آژانس و زمان های طولانی برخی تعهدات ایران از جمله این تخطی هاست.

کوشکی با تاکید بر اینکه وزیر اقتصاد دولت تدبیر و امید در گفتگویی اعلام کرده است که این توافق نامه بر اقتصاد ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت، خاطر نشان کرد: امیدوارم با توجه به نگاه دولت یازدهم به این‌گونه موارد، با شنیدن صدای کارشناسان و نخبگان جامعه، توافقی در خور و شان ملت ایران پذیرفته شود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان