اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. تير 1394 - 2:04   |   کد مطلب: 12654
سال گذشته 72 هزار نفر از ورزشکاران حرفه ای و مبتدی در سطح استان همدان بیمه ورزشی شده اند.

به گزارش صبح الوند. به نقل از همدان ورزش؛ یکی از شرایطی که از طرف مسئولان ورزش برای شروع فعالیت ورزشی در نظر گرفته میشود داشتن کارت بیمه ورزشی است که این قانون و سختگیری در نهایت به سود ورزشکاران رقم خورده است.

بیمه ورزشی به عنوان یک پشتوانه محکم برای پرداختن به ورزش به شمار میرود. هر ورزشکاری از ابتدایی ترین سطح تا حرفه ای با پرداخت سالانه مبلغ اندکی از خدمات و مزایای بیمه در صورت بروز حادثه ورزشی و یا آسیب دیدگی بهره مند میشود.

قانونی که در حال حاضر توسط وزارت ورزش و جوانان برای ورود هر ورزشکار طراحی و اجرایی شده است داشتن کارت بیمه ورزشی است به طوری که این موضوع یکی از لازمه های حضور در تمرینات و مسابقات برای ورزشکاران رشته های مختلف و در همه سنین خواهد بود.

طی سال گذشته در استان همدان 72 هزار ورزشکار با پرداخت حق بیمه نسبت به دریافت کارت بیمه ورزشی اقدام کردند که از نظر تعداد نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته است.

 

72 هزار نفر در همدان بیمه ورزشی شدند

دبیر هیئت پزشکی ورزشی همدان با اعلام این مطلب درگفتگوبا خبرنگار همدان ورزش اظهار کرد: سال گذشته حدود 72 هزار ورزشکار همدانی بیمه شدند که از این تعداد بیش از 47 هزار نفر ورزشکار آقا و 25 هزار نفر ورزشکار خانم بودند.

خسرو اصله افزود: در بین رشته های فعال استان بیشترین تعداد ورزشکار بیمه شده در رشته ورزشهای همگانیاست.

وی ادامه داد: تعداد مصدومان رشته های مختلف ورزشی سال گذشته که در این هیئت پرونده درمان تشکیل دادند نزدیک  600 مورد بوده٬ است.

اصله  یادآور شد: بعضی از ورزشکاران مصدوم که نیاز به حراجی داشتند به تهران و فدراسیون اعزام شدند.

دبیر هیئت پزشکی ورزشی همدان خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه فدراسیون پزشکی ورزشی در جراحیهای مختلف؛ ورزشکار مصدوم از هشت تا سقف 12 میلیون تومان شامل هزینه های بستری و جراحی زیر پوشش بیمه قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال ورزشکاران در سطح استان میتوانند با پرداخت 15 هزار تومان کارت بیمه ورزشی خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی بیمه بیان داشت: خدمات پرداختی ما نیز به نوعی 50 درصد افزایش داشته و ارائه تسهیلات نیز بهتر خواهد شد.

گفتنی است:همدان به نسبت نفرات بیمه شده خود جزء سه استان کم حادثه‌دیده کشور است که این موضوع نشان از ارتقای علم آناتومی مربیان رشته‌های مختلفی ورزشی در استان دارد.

 

جامعه  ورزش های همگانی خانواده بزرگ  ورزشی است 

رییس هیئت همگانی در این باره گفت: چون خانواده ورزش های همگانی بالای  هشت هزارنفر است و پارسال 12000 از ورزشکاران از ورزش های همگانی بودند. 

هادی سبزواری  ادامه داد: نزدیک به 1/3 از بیمه شدگان ورزشی را ورزشکاران رشته های  همگانی تشکیل می دهند. 

وی بیان داشت: خانواده ورزش همگانی در سطح استان قریب به پنجاه هزار نفر هستند که 12000 نفر از آنها بیمه شده اند . 

سبزواری تصریح کرد: مبالغ بیمه ورزش های همگانی امسال برای هر ورزشکار که در ورزش های همگانی فعالیت دارد مبلغ دوازده هزار تومان است .

ورزشکاران پیلاتس و یوگا هزینه کمتری برای بیمه پرداخت می کنند 

 م. م مدیر یکی از باشگاههای ورزشی همدان در این باره می گوید: دو سال تعرفه باشگاهها تغییر چندانی نداشت اما متاسفانه امسال دوبرابر شد و تقریبا اکثر ورزشکاران با آن مشکل دارند . 

وی ادامه داد: در باشگاه به افرادی که در کلاسهای پیلاتس و یوگا حضور دارند به هیئت های همگانی معرفی می شوند و مبلغ کمتری را پرداخت می کنند . 

این مدیر باشگاه ورزشی با اشاره به افزایش بیمه های ورزشی اظهار داشت: امید است که با افزایش قیمت بیمه ها خدمات به ورزشکاران هم افزایش پیدا کند . 

وی در پایان بیان داشت: تعدادی از ورزشکاران و و متقاضیان باشگاه ها نظر بر این دارند که خدمات چندان تغییری نکرده و افزایش قیمت داشته ایم . 

امید است، با آموزش مربیان برای پروتکل‌های تمرینی مناسب و نحوه صحیح گرم و سرد کردن بدن بازیکنان بتوان نقش بسزایی در جلوگیری از مصدومیت‌های مختلف و آسیب دیدگان ورزشی داشت تا ورزشکاران کمتری از این بیمه ها استفاده کنند .

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان