اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1394 - 15:06   |   کد مطلب: 12679
یک فعالی سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آرمان نوشت:بعد ازتوافق، انتخابات مجلس فوری ترین و مهمترین مسئله دولت است.
بعد ازتوافق هسته ای، انتخابات مجلس فوری ترین و مهمترین مسئله دولت است.شرایط برای انتخابات عادلانه فراهم شود

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح طلب در روزنامه آرمان نوشت:

در حال حاضر که توافق هسته‌ای صورت گرفته برای دولت دو اولویت اساسی مدنظر است. نخستین اولویت به مسائل اقتصادی بازمی‌گردد که بسیار فوری می‌نماید و باید از فرصت به دست آمده با برنامه‌ریزی کاملا صحیح نهایت استفاده را از این مولفه داشت. حتی اکنون که مراحل توافق هسته‌ای به طور کامل طی نشده، فضای روانی مثبتی در داخل و خارج کشور به وجود آمده است.

آنچه اهمیت دارد در این راستاست که برای جذب پول‌هایی که وارد اقتصاد می‌شوند با برنامه‌ریزی عمل شود به ویژه باید از هزینه‌کرد مستقیم دارایی‌های قابل برگشت به شرکت‌های دولتی پرهیز کرد. تجربه گذشته نشان می‌دهد به محض اینکه گشایش ارزی در کشور ایجاد می‌شود شرکت‌های دولتی با زیباترین توجیه‌های خود بخش عمده‌ای از این پول را جذب کرده و در چشم برهم زدنی همه مبالغ خرج می‌شود بنابراین باید عمده این هزینه صرف روغنکاری چرخ‌های زنگ زده اقتصاد شود و بخش خصوصی را به سرعت فعال کند.

وزرای دولت باید با وسواس و بدون فوت وقت برای برنامه‌ریزی صحیح خود را بسیج کنند تا این مساله به اجرا در‌آید. مساله دوم نیز انتخابات مجلس است که فوری‌ترین و مهم‌ترین مساله دولت به شمار می‌آید. باید شرایط داخل کشور برای انجام یک انتخابات آبرومند، عادلانه و منصفانه فراهم شود بنابراین تصور می‌شود ظرف چند ماه آینده باید تمام امکانات، مقدورات و سعی و توجه دولت به انتخابات معطوف شود. استانداری‌ها و هیات‌های اجرایی باید کاملا از افراد خوشنام، بی‌طرف و مقید به قانون تشکیل شوند و شرایط به منوال گذشته پیش نرود که گروه خاصی در هیات‌های اجرایی محرم دانسته می‌شدند.

مسئولان اجرایی انتخابات باید از افرادی تشکیل شوند که مهم‌ترین ویژگی آنها حفظ رای ملت باشد. در بین شخصیت‌هایی که در این سی و اندی سال نظام جمهوری اسلامی ایران حضور داشته‌اند، افراد خوشنام و خوش‌نیت کم نبوده و نیستند که می‌توانند در این زمینه انجام وظیفه کنند. باید این افراد را به کار گرفت تا انتخاباتی پرشور و حداکثری به اجرا درآید.

دولت باید قاطعانه پای رای مردم بایستد. البته مسائل دیگری نیز در حاشیه وظایف دولت قرار دارد. آقای رئیس‌جمهور قول‌هایی را در انتخابات به مردم داده‌اند؛ قول‌هایی که مبتنی بر تلطیف فضای سیاسی داخلی است. متاسفانه کج‌سلیقگی برخی از تندروها این اجازه را نداد که از فضای مثبت بعد از انتخابات سال92 در جهت منافع همه استفاده بهینه شود.

با این حال هنوز تصور می‌رود با توجه به فضای روانی که توافق هسته‌ای ایجاد کرده است باید کاری کرد که مردم شاد و خشنود شوند و یک فضای آشتی ملی به وجود آید. وقتی کشورمان توانست با شش قدرت جهانی توافق کند چرا نباید در داخل یک توافق جدی بر سر منافع ملی حاصل شود؟ این کار کاملا امکان‌پذیر است و بلوغ کافی در مردم ایران وجود دارد. باید بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم که هیچ‌کس ضرر نکند و همه با دلی خوش و شور و نشاط وارد عرصه انتخابات شوند.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان