اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1394 - 8:50   |   کد مطلب: 12706
دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه ایران زیر بار برای نظارت هایی فراتر از نظارت های معمولی سازمان های بین المللی نمی رود، گفت: بحث امنیت و دفاع خود را به اینگونه تصمیمات بین المللی گره نمی زنیم و اجازه دخالت در این خصوص را به دیگران نخواهیم داد و قطعا این دو مورد خطوط قرمز ما است.
علت هم سویی مواضع اصلاح طلبان و هاشمی رفسنجانی

به گزارش صبح الوند به نقل از مرآت مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری  در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مرآت با تاکید بر حضور فعال در انتخابات مجلس، گفت:همه ما باید فعالانه در انتخابات شرکت کنیم و هیچ کس نباید  با صندوق های رای قهر باشد.

رد صلاحیت کاندیداها  بدون حجت ، با دزدی از بیت المال برابر است

دبیر کل حزب مردم سالاری  با بیان اینکه باید اتحاد و انسجام تشکیلاتی در انتخابات وجود داشته باشد، افزود:  اصول گراها و اصلاح طلبان  باید  اتحاد و انسجام داخلی داشته باشند و بدور از هرگونه حاشیه سازی در جهت تشویق مردم جهت حضور گستردهپای صندوق های رای فعالیت کنندو با رعایت ضوابط قانونی و معیارهای اخلاقی بتوانند بهترین اتفاقات را رقم بزنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که رای  مردم  را حق الناس  عنوان کرده اند، گفت: مسئولین نظارتی باید توجه کنند که در نظارت بر انتخابات علاوه بر اینکه پاسخگوی مردم هستند باید پاسخگوی خداوند باشند و دقت مسئولین فقط مختص شمارش آراء نیست.

کواکبیان بر اثبات بی طرفی کامل مسئولین اجرایی نسبت به کاندیداها تاکید و بیان کرد: مسئولین اجرایی باید کاملا بی طرفی خود را نسبت به کاندیداها اثبات کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه فرقی نمی کند که شما چندین میلیارد تومان پول را از بیت المال جابه جا کنید یا اینکه بروید تعدادی از افراد را  از حضور در عرصه انتخابات محروم کنید، تصریح کرد: ضایع کردن حق الناس به صورت سهوی  مسئولیت آور است، چه برسد به اینکه بخواهیم عمدا بدون حجت شرعی یکی  را در انتخابات حذف کنیم، قطعا این  حق الناس است.

نماینده سابق مردم سمنان  با تاکید بر انجام دقیق  وظایف مسئولین ذیربط در انتخابات، افزود: ما بحث این را نداریم که  اصلاح طلبان باید فقط لیست داشته باشند،  لیست یک موضوع است و ده های عامل دیگر هم باید با یکدیگر جمع شود تا یک رقابت جدی قانون مند ، عادلانه، آزاد پرشورشکل گرفته تا  مجلس بر آمده از این انتخا بات مجلسی کارآمد، متخصص ،متعهد در خط انقلاب و مبادی نظام جمهوری اسلامی تحقق بخش مطالبات مردم باشد.

 

حوادث چند سال  اخیر شکل دهنده هم سویی مواضع  اصلاح طلبان و هاشمی   

دبیر کل حزب مردم سالاری در خصوص چرخش مواضع اصلاح طلبان با بیان اینکه هم در مواضع هاشمی رفسنجانی تغییراتی ایجاد شده و هم در مواضع برخی اصلاح طلبان، گفت: در زمان مجلس ششم برخورد تند با هاشمی را مصلحت نمی دانستیم ولی  برخی اصلاح طلبان برخورد تندی کردند  و قطعا آنها آن زمان تندروی کردند.

وی به وجود برخی نظرات در خصوص تغییر مواضع هاشمی و اصلاح طلبان اشاره و تصریح کرد: برخی معتقدند آقای هاشمی تغییر کرده  اصلاح طلبان روی مواضع خود ایستاده اند، و برخی دیگر  معتقدند  اصلاح طلبان تغییر کرده و هاشمی همچنان روی مواضع خود ایستاده است.

به گفته کواکبیان هم هاشمی برخی مواضع قبلی خود را  ندارد و  هم برخی از  اصلاح طلبان دیدگاه سابق خود  را نسبت به هاشمی ندارند و در هر دو تغییراتی ایجاد شده است.

وی گفت: من معتقدم خیلی در این مورد نباید به مبانی توطئه و توهم توطئه روی بیاوریم و بگوییم حتما یک اتاق فکری برای تغییر مواضع است به صورت طبیعی  حوادث سالهای اخیر  باعث شده برخی از اصلاح طلبان با آقای هاشمی مواضع هم سو تری پیدا کنند.

 

حلقه اول دولت احمدی نژاد در انتخابات مجلس فعال نخواهد شد

دبیر کل حزب مردم سالاری  در خصوص صحبت های چند روز اخیر خود در مشهد  و تقاضای مجازت احمدی نژاد توسط دستگاه قضا، بیان کرد: ما اساسا نه نامی از دستگاه قضاء  بردیم و نه بحث دادگاه را داشتیم یکی از خبرنگاران سوال کرد که آیا احمدی نژاد در انتخابات حضور خواهد داشت، من گفتم قطعا حلقه اولشان فعال نخواهند شد ولی حلقه دوم ایشان تحت عنوان یکتا  (وزرای احمدی نژاد ) دارند فعال می شوند.

وی افزود:در عین حال گفتم احمدی نژاد وقت ندارد، هم معاون اول و هم معاون اجرایش دستگیر شدند و جا دارد خود ایشان هم مورد محاکمه قرار بگیرد چون این  دو نفر از او دستور می گرفتند و وی باید گزارشات مجلس به دستگاه قضاءعلیه خود را پاسخ بدهد، نمی خواهد در مجلس فعال شود.

کواکبیان با اشاره به وجود شکایات، تحقیق و تفحص های مجلس  علیه احمدی نژاد ، بیان کرد: با وجود گذشت دو سال از پایان دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد همچنان دستگاه قضاء می گوید داریم بررسی می کنیم  در حالیکه شکایت بسیاری علیه وی وجود دارد و  تحقیق و تفحص  بسیاری در مورد وی از سوی مجلس به دستگاه قضایی رفته است.

دبیر کل حزب مردم سالاری در پاسخ به این سوال که آیا صحبت های چند روز اخیرش  با سخنان رهبری که نباید دولت  قبل را تخریب کرد منافات ندارد، گفت: رهبری فرمودند هر دولتی که صادقانه بیاید خدمت کند مردم خودشان تشخیص می دهند و نباید زحمات آنها را ناددیده بگیریم ما اصلا اینجا بحث زحمات را نداریم بحث حضور مجدد دولت مردان قبلی را در صحنه انتخابات را داریم ما بحث رسیدگی به  تخلفات صورت گرفته را داریم که هیچ منافاتی با سخنان رهبری ندارد.

 

شکی در عهد شکنی طرف مقابل وجود ندارد

کواکبیان با بیان اینکه  شکی نیست طرف مقابل عهد شکنی داشته باشد، گفت: راه های برگشت پذیری برای ما هم وجود دارد یعنی آنها اگر بخواهند توافق را زیر پا بگذارند قطعا ما می توانیم به جایگاه قبلی خودمان برگردیم .

نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بستن راه های فرار طرف مقابل، تصریح کرد: ما باید راه های فرار را تاجایی که می توانیم مسدود کنیم که آنها نتوانند زیر عهدشان بزنند و باید طوری عمل کنیم اگر هم قرار است این توافق شکل  نگیرد طرف مقابل مقصر باشد .

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به سخنان اخیر جان کری که گفته بود، اگر کنگره بخواهد این توافق را رد کند، آبروی آمریکا می رود، افزود: آمریکا حسب ظاهر هم که شده به این دلیل و قطعنامه اخیر شواری امنیت سازمان ملل مجبور است به توافق ، وفادار بماند.

وی گفت:در این 23 ماه جزء دلواپسان نبوده ام  و جزء دل آرام ها بوده ام و  نگرانی چندانی  در این زمینه  ندارم  منظور  از این سخن این نیست که نباید مراقب باشیم و نباید راه های فرار را مسدود کنیم این ها باید بشود .

 

بحث امنیت و دفاع خود را به تصمیمات بین المللی گره نمی زنیم

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه  ایران زیر بار برای نظارت  هایی فراتر از  نظارت های معمولی سازمان های  بین المللی نمی رود، گفت: بحث امنیت و دفاع خود را به اینگونه تصمیمات بین المللی گره نمی زنیم و اجازه دخالت در این خصوص را به دیگران نخواهیم داد و قطعا این دو مورد خطوط قرمز ما است.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس با تاکید بر اینکه  قطعنامه جدید شورای امنیت هیچ ربطی به موافقت نامه وین ندارد، افزود: اگر ما خواستیم موشکی را تولید کنیم هیچ کشور خارجی اجازه دخالت در امور دفاعی ما راندارد.

کواکبیان با تاکید بر اینکه بحث خرید و فروش سلاح و تولید اسلحه در داخل به هیچ کس مریو ط نیست، افزود: در دنیای ارتباطات این وضعیت برای کشور های دیگر هم هست که  اگر بخواهند تولید با مبادلاتی در زمینه ساح داشته باشند از کسی اجازه نمی گیرند و کار خودشان را انجام می دهند، کسی حق دخالت در نوع تولید و خرید و فروش اسلحه و امثال اینها را  ندارد و  این بحث دفاعی و امنیتی ما است.

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل در خصوص محدودیت ساخت موشک های با کلاهک هسته ا ی است، بیان کرد:ما هیچ وقت دنبال چنین چیزی نبوده و نیستیم  و رهبری هم فتوا دادن که هم تولیدو  هم نگهداری و به کار گیری سلاح های هسته ای و مخرب کشتار جمعی جزء برنامه های ما نیست و شرعا حرام است .

وی گفت: قطعنامه ای که اخیرا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شده است یک قطعنامه مجزا در شورای امنیت سازمان ملل است ، قطعنامه های شش گانه دولت نهم و دهم ذیل ماده 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل بود ولی این قطع نامه ذیل بند هفتم هم نیست و برفرض کشوری  تخلفی هم بر خلاف شورای امنیت انجام داده است باید از لحاظ حقوقی بررسی شود.

 

کشورهای غربی برای مقابله صادقانه با تروریسم به ایران نیازمندند

کواکبیان  با تاکید بر تاثیر گذاری مذاکرات هسته ای در سیاست های منطقه ای ایران، گفت: اسرائیلی ها امضای توافق نامه با ایران را یک اشتباه استراتژیکی می دانند.

وی با بیان اینکه بحث مربوط به موافقت نام باید زمینه ای برای همکاری های گسترده بین المللیی در جهت رفع مشکلاتی همچون تروریسم باشد، تاکید کرد: اگر  کشورهای غربی بخواهند صادقانه با تروریسم مقابله کنند حتما به جمهوری اسلامی نیازمند هستند.

دبیر کل حزب مردم سالاری  ایران با بیان اینکه ایران با این توافق نشان داد که اهل گفتگو و مذاکره است، افزود: ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم و با کشورهای همسایه و مسلمان از باب آشتی و برخورد مسالمت امیز برخورد خواهیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه در صورت قوی بودن ایران همسایه هایش نیز احساس قدرت خواهند کرد، گفت: این مذاکرات نقش برجسته ای را در مبارزه با داعش چه در عراق و  چه در سوریه سوریه و یمن  خواهد داشت.

وی مذاکره 6کشور بزرگ دنیا با ایران را نشانه قدرت ایران دانست و خاطر نشان کرد:به خاطر اقتدار منطقه ای و قدرت بالای جمهوری اسلامی است که 6 کشور قدرتمند دنیا با ایران  با مذاکره می کنند ، این موافقت نامه می تواند نقش برجسته ایران در معادلات منطقه ای نشان بدهد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان