اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مرداد 1394 - 1:07   |   کد مطلب: 12726
مراسم معارفه استاندار جدید قم در حالی عصر دیروز برگزار شد که با توجه به استعفاهای سریالی و حواشی به وجود آمده، این مراسم با حاشیه‌های جالبی همراه بود.
از صحبت‌ها و تقدیرهای معنادار تا انتخاب استاندار جدید قم در عرض 20 دقیقه!

به گزارش صبح الوند به نقل از قم فردا، مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید و سابق قم درحالی‌که بر اساس اعلام قبلی قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود با یک روز تأخیر عصر دیروز و البته بازهم با تأخیر نیم‌ساعته شروع شد، هرچند که دلیل عقب افتادن مراسم حضور برخی از مهمانان ویژه در این مراسم بود.

* آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س)، آیت‌الله حسینی بوشهری رییس حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی و احمد امیرآبادی نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار قم، مدیران استانی و رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر قم ازجمله مهمانان این مراسم بودند، که دراین‌بین آشتیانی نماینده قم در مجلس یک ساعت بعد از شروع مراسم در تالار معصومیه حضور یافت.

* وزیر کشور، به همراه سه استاندار قم، حجت‌الاسلام صالحی منش، همتی و صادقی هم‌زمان وارد سالن شدند.

* درحالی‌که عمر دولت روحانی از نیمه خود گذشته است بنری با مضمون این سخن رییس‌جمهور که به وعده‌های خود و عهد خود با مردم پایندم، نصب‌شده بود، حال این‌که قرار است این وعده‌ها کی عملی شود، پاسخی که باید پاستور نشینان جواب آن را بدهند!

* نکته قابل‌توجه در سخنرانی حاضران از همتی گرفته تا صالحی منش، لاریجانی و فضلی تکیه‌بر یک حرف تکراری بود، آن‌هم بحث شاهراه بودن قم و البته نام بردن از قم به عنوان شهری که زمینه‌های پیشرفت را دارد!

* بعد از سخنان سرپرست استانداری قم نوبت به استاندار سابق قم رسید که برخلاف عادت معمول خود که کوتاه سخنرانی می‌کرد به تشریح عملکرد خود در دوره مدیریت خود بر استانداری قم پرداخت که البته بیشتر حول کلنگ زنی پروژه‌ها بود.

* در این میان صالحی منش صحبت‌های معنی‌داری هم داشت، وی گفت: هر شخصی که به‌عنوان استاندار به قم می‌آید مورد تأیید دولت است و نباید هیچ‌کس بگوید که وی با این جناح است و یا با جناح دیگر، باید به وی فرصت داد تا به مردم خدمت کند.

* آیت‌الله سعیدی نیز در سخنان خود خواستار توجه ویژه دولت به استان قم شد.

*رییس مجلس دیگر سخنران این مراسم بود که هرچند با شوخی اما انتقادی نرم نسبت به تغییرات زودهنگام در استانداری‌ها کرد و گفت: امیدوارم استانداران برای 7 الی 8 سال در سمت خود باقی بمانند.

* لاریجانی این را هم گفت که نمایندگان قم از تمام ظرفیت‌های ممکن برای کمک به استاندار استفاده خواهند کرد، البته تمامی سخنرانان بحث همدلی و هم‌زبانی را مطرح کردند که با توجه به اتفاقات دو سال اخیر در قم به نظر لازم و ضروری می‌آید.

*البته لاریجانی در سخنان خود بار دیگر از اظهارات گستاخانه طرف‌های غربی انتقاد کرد و گفت: بار دیگر شاهد بودیم که موجودات بین‌المللی جیغ بنفش می‌کشند.

*صادقی سخنران بعدی مراسم بود که از سابقه کاری خودش گفت و البته توصیه‌های روحانی به خودش را هم رسانه‌ای کرد، وی گفت: رییس‌جمهور در جلسه هیئت‌وزیران از تمامی کابینه خواستند تا برای حل مشکلات قم اقدام کنند. البته این صحبت‌های رییس‌جمهور بارها زده شد و مردم قم در انتظار عملیاتی شدن آن هستند.

* رحمانی فضلی هم سخنران بعدی مراسم بود، درحالی‌که با توجه به اتفاقات اخیر در استانداری قم همه منتظر شنیدن سخنان وی در خصوص استان قم بودند، وی صحبت‌های لاریجانی در خصوص قم را کافی و مفید دانست و به بحث‌های کلان در حوزه وزارت کشور پرداخت.

*رحمانی فضلی البته به عدم آشنایی قبلی با استاندار قبلی و فعلی هم اشاره کرد و گفت: من آقای صادقی را از قبل نمی‌شناختم اما در عرض 20 دقیقه حرف‌ها و برنامه‌های وی مرا مجاب کرد!

* مراسم تقدیر از استاندار قبلی، سرپرست موقت و اهدای حکم استاندار جدید در پایان صورت گرفت که البته دراین‌بین از حجت‌الاسلام بنایی هم تقدیر شد!

*بعد از پایان مراسم بازهم شاهد تکرار همان اتفاقات همیشگی بودیم، یعنی تلاش خبرنگاران برای گرفتن مصاحبه با وزیر کشور و رییس مجلس شورای اسلامی در جلوی درب خروجی سالن آن‌هم در ازدحام جمعیت که به عادت همیشگی خبرنگاران تبدیل‌شده است، خبرنگاران در طی سال‌های اخیر تنها یک‌بار و در زمان حضور وزیر امور خارجه در قم بود که در یک روز تعطیل شاهد این بودند که ظریف با برگزاری نشست خبری به سؤالات آن‌ها پاسخ داد که شاید نمونه خوبی برای سایر وزرای و مسئولینی که به قم می‌آیند باشد، به‌خصوص آقای لاریجانی که نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز می باشد

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان