اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. مرداد 1394 - 7:45   |   کد مطلب: 12759
رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: ما نخستین انقلاب در دنیای جدید هستیم که در دهه چهارم منحرف نشدیم و پس از 36 سال بر آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های خود پایبند هستیم که این امر به خاطر وجود ولی فقیه است.
آغاز به کار قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی در کشور

به گزارش صبح الوند، داوود گودرزی در هفتمین دوره طرح استانی ولایت، با عنوان "خط امام (ره)" با بیان اینکه یکی از معضلات موجود جدی نگرفتن مسائل مختلف است، اظهار کرد: باید برنامه‌های عملیاتی را برای تصمیم‌‌گیری‌ها تدوین کرد چراکه در غیر‌ این‌ صورت اقدام موثری انجام نخواهد شد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته بسیج دانشجویی دوره‌های تشکیلاتی خود را به عنوان خط امام(ره) نامگذاری کرده، افزود: مرکز بسیج دانشجویی 11 دوره متمرکز برگزار می‌کند و در هر استان هم یک دوره استانی نیز برگزار می‌شود.

شناخت امام کلید راه حقیقت

مسئول بسیج دانشجویی کشور تصریح کرد: شناخت امام(ره) به انسان‌ها هویت و معیار تشخیص درست از نادرست داده و جهت حرکت را برای همه مشخص می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه خط امام انقلاب اسلامی را معنا می‌کند، ادامه داد: متأسفانه تحریف خط امام از سوی برخی سال‌هاست که آغاز شده به طوری که از همان ابتدا شروع به تحریف آرمان‌های انقلاب کردند.

گودرزی با بیان اینکه نسل سوم و چهارم انقلاب نقش بزرگی در انتقال آرمان‌های انقلاب به نسل‌های آینده دارند، خاطرنشان کرد: اگر خط امام راحل به خوبی تشریح نشود و راه درست را طی نکنیم متحمل ضربه خواهیم شد.

وی گفت: افرادی هستند که در ظاهر، پیرو خط امام هستند و تشکیلاتی نیز با این عناوین تشکیل می‌دهند اما در عمل و حرف به خط امام نزدیک نیستند بنابراین دانشجوی بسیجی باید این دغدغه را لمس کند و با انجام مطالعه لازم در این زمینه، آرمان امام خمینی(ره) را به نسل‌های بعدی انتقال دهند.

کتاب "آخرین دغدغه‌های امام" در راه است

مسئول بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه کتاب «آخرین دغدغه‌های امام» به زودی چاپ خواهد شد، اظهار کرد: یک دانشجو پس از طی دوره خط امام چهار گام را باید بردارد که دستاورد مطلوبی از این دوره داشته باشد.

وی با بیان اینکه گام اول تصحیح و شکل‌گیری نگرش و باور خود نسبت به پدیده‌های مختلف است، افزود: اگر افق و زاویه دید را درست انتخاب کنیم، رفتار ما درست خواهد شد.

آغاز کار قرارگاه مبارزه با فساد اقتصادی

گودرزی با تأکید بر اینکه قرارگاه مبارزه با مفاسد اقتصادی رسماً فعالیت خود را آغاز کرده، تصریح کرد: یک‌هزار و 200 گروه جهادی در کشور وجود دارد و ما به دنبال پرچمداری صحیح در مبارزه با مفاسد اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن افق‌های بزرگ، همت متعالی در انسان ایجاد می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر در جنگ اراده‌ها هستیم و با اراده قوی‌تر پیروز خواهیم شد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه کشور در 36 سال گذشته در حوزه‌های مختلف رشد داشته اما در برخی از ابعاد با مشکلاتی چون فساد و برقرار نشدن عدالت اجتماعی مواجه شده، خاطرنشان کرد: باید بدانیم دانشجوی بسیجی در این حوزه چه وظیفه‌ای دارد و تنها با غر زدن امور اصلاح نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امروزه دروغ، غیبت، تهمت، سوء‌ظن، قول بدون علم و ... در رفتار ما مشاهده می‌شود، اظهار کرد: دغدغه‌های روزانه، بزرگی و کوچکی انسان‌ها را مشخص خواهد کرد.

مسائل پیچیده‌تری در انتظار ما است

گودرزی با تأکید بر اینکه یمن نقطه عطف تاریخ است و مسائل پیچیده‌تری در انتظار ماست، افزود: اگر بین خود و ولی فقیه نسبت را به درستی تعریف کنیم، سخنان ولی امر خود را از یاد نخواهیم برد؛ به طور کلی دعوای ما با سیاسیون، نیز بر سر تبعیت از ولایت و یا بی‌توجهی به آن است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌ها متعددی در بسیج دانشجویی برای تحقق سخنان مقام معظم رهبری تشکیل شود، تصریح کرد: ما باید به دنبال انقلاب اخلاقی باشیم و اخلاق را احیا کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بسیجیان باید اخلاقی بوده و این رویه خود را در معرض دید دیگران قرار دهند، ادامه داد: بسیاری از افراد با حق و حقیقت عناد ندارند و تنها باید حرف حق را به شکل مطلوبی به آنان منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر دانشجو و استاد بسیجی با اخلاق باشند، دانشگاه را فتح خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با رعایت اخلاق می‌توان تصویر بسیار خوبی در مسئولان دانشگاه ایجاد کرده و آنان را با اجرای برنامه‌ها همراه کرد.

گودرزی با بیان اینکه با رشد همه‌جانبه می‌توان برای همیشه در نیروی تراز انقلاب باقی ماند، گفت: اگر برخی افراد چون منتظری و موسوی از راه انقلاب خارج شدند به خاطر رشد نکردن همه ابعاد انسانی در آن‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه انسان 6 بعد دارد که باید در همه ابعاد رشد کند، اظهار کرد: افرادی که در فتنه 88 ماندند و یا سکوت کردند به این دلیل بود که در همه ابعاد رشد نکرده بودند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه باید چارچوب اندیشه دانشجوی بسیجی درست شکل گیرد، افزود: اخلاق، معرفت، بصیرت، مهارت، عقلانیت به معنای اندیشه‌ورزی، تعقل و تفکر، جسم سالم ابعاد مختلف وجودی انسان است.

مهارت لازمه دانشجوی بسیجی

وی با تأکید بر اینکه دانشجوی بسیجی باید مهارت داشته باشد چراکه ما سیاه‌ لشگر نمی‌خواهیم، تصریح کرد: ما در حال حاضر در میان میدان جنگ هستیم و باید خودمان امور مربوطه را برطرف کنیم.

گودرزی با اشاره به اینکه دانشجو باید تشکیلات را بفهمند و به دنبال رشد و ارتقای تشکیلات بسیج دانشجویی باشد، ادامه داد: فهم بسیج دانشجویی نیز از اهمیت بسیار والایی برخوردار است چراکه امام بسیج دانشجویی را تأسیس کرد تا انقلاب اسلامی تداوم یابد.

وی با بیان اینکه مدیران کشور از دانشگاه بیرون می‎‌آیند، خاطرنشان کرد: رهبری، ایدئولوژی و نیروی وفادار لازمه ایجاد و تداوم انقلاب است و پاشنه آشیل ما نیروی وفادار به انقلاب است که باید در این حوزه اقدامات مناسب شکل گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با تأکید بر اینکه ما نخستین انقلاب در دنیای جدید هستیم که در دهه چهارم منحرف نشدیم، گفت: پس از 36 سال ما بر آرمان‌ها و جهت‌گیری‌های خود پایبند هستیم که این امر به خاطر وجود ولی فقیه است.

بسیجیان امروز باید انقلابی‌تر از 57 باشند

وی با اشاره به اینکه باید بدون اغراق دغدغه شب و روز ما آینده انقلاب باشد، اظهار کرد: باید افرادی تربیت شوند که انقلابی‌تر از بچه‌های سال 57 باشند و نگاه دم دستی به بسیجی دانشجویی نداشته باشیم چراکه مقام معظم رهبری نگاه استراتژیک به بسیج دانشجویی دارند.

گودرزی با تأکید بر اینکه باید با برنامه‌ریزی حرکت کنیم، افزود: باید اقتضائات روز، ظرفیت‌ها، ابزار و مخاطبین خود را به خوبی شناخته و با توجه به فاکتورها برنامه‌های عملیاتی تدوین کنیم.

بسیج دانشجویی هر دانشکده یک نشریه داشته باشد

وی با تأکید بر اینکه اثربخشی حلقه مفقوده فعالیت‌های فرهنگی است، تصریح کرد: نمی‌توان از کلی‌گویی انتظار اثربخشی داشت به طوری که هر بسیج دانشجویی دانشکده باید یک نشریه با انتشار منظم و شرطی کردن مخاطب نیاز داشته باشد.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه طراحی و اجرای یک تابلو اعلانات اثرگذار بسیار مهم است، ادامه داد: اردوها اگر هوشمندانه برنامه‌ریزی شود از بهترین ابزارها به حساب می‌آیند.

وی خواهان برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها شد و خاطرنشان کرد: در زمان فعلی باید حرف‌ها را زد و چندصدایی را محقق کرد به طوری که افراد بدون ترس و واهمه سخنان خود را بزنند و مخالفان تحمل شوند تا گفت‎وگویی منطقی شکل گیرد.

گودرزی با تأکید بر اینکه باید مطالب مناسب تولید و در فضای مجازی منتشر شود، گفت: فراگیری و جذب حداکثری، اقناع فکری، زدن حرف نو و استفاده از ابزار نو مد نظر باشد به طوری که باید خیل بیشتری از دانشجویان به بسیج بیایند و آرمان‌ها گفته شود.

وی اظهار کرد: تفاهمنامه‌ای با بسیج دانش‌آموزی منعقد خواهد شد تا دانشجویان مسئول حلقه‌های صالحین دانش‌آموزی شوند.

منبع: فارس

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان