اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. مرداد 1394 - 14:12   |   کد مطلب: 12908
معاون امور بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: متاسفانه در کشور ما بیش از 50 درصد مردم از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند و علت بیشتر شیوع این بیماری در کشور عدم ورزش و استفاده از غذاهای ناسالم است.
بیش از 50 درصد از مردم کشور از بیماری دیابت و فشار خون خود خبر ندارند

به گزارش صبح الوند، علی‌اکبر سیاری در مراسم افتتاح مرکز سلامت جامعه ولیعصر(عج) حصار علی‌آباد همدان اظهار داشت: در طرح جدید تحول نظام بهداشت در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان حاشیه نشین این امر هم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در روستاهای کشور توانسته‌ ایم افراد خبره‌ ای را در مراکز درمانی روستایی به خدمت بگیریم و به آنها آموزش های لازم را بدهیم.

سیاری اظهار کرد: بهترین نوع آموزش در بحث سلامت و پزشکی کشور، نوع آموزش بهورزی است و باید در این راستای تا کیفی‌ سازی خدمات متفاوتی پیش رفت تا شاهد بازخورد خوبی در سطح کشور باشیم.

وی افزود: یکی از دستاوردهای خوب طرح تحول سلامت در کشور تشکیل پرونده سلامتی برای همه هموطنان و شهروندان عزیز است.

معاون وزیر بهداشت گفت: متاسفانه امروزه در کشور ما انواع سکته‌های قلبی، مغزی، سرطان ها و دیابت باعث مرگ و میر تعداد زیادی از هموطنانمان می شود که باید در این زمینه آموزش ها و هشدارهای لازم داده شود.

وی اظهار کرد: امروزه بیش از 70 درصد علت مرگ و میرها در کشور ما ریشه در عوامل خطرهای رفتاری و فیزیولوژیکی دارد.

سیاری افزود: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در روستا‌ها، ان شاء الله به سرعت بار مراجعات به بیمارستان ها در سطح شهرها کم خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه در کشور ما بیش از 50 درصد مردم از بیماری فشار خون و دیابت خود خبر ندارند و علت بیشتر شیوع این بیماری در کشور عدم ورزش و استفاده از غذاهای ناسالم است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان