اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 0:05   |   کد مطلب: 12909
مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور تا سال 93 نسبت به سال 89 افزایش 63 درصدی داشته است.
افزایش 63 درصدی آمار ابتلا به تب مالت در کشور

به گزارش صبح الوند، محمد‌رضا رسولی در سومین همایش منطقه‌ای بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان(تب مالت_آنفلوانزا) که در سالن اجتماعات شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار داشت: در کل دنیا تاکنون فقط 17 کشور توانسته اند که بیماری تب مالت که یک بیماری جهانی است را کنترل کنند و بیش از 60 کشور هم برای ریشه کن کردن این بیماری اقداماتی را انجام داده اند.

وی گفت: متاسفانه در جهان، سالانه بیش از نیم میلیون نفر به بیماری تب مالت مبتلا می شوند که کشور ما هم از این خطر در امان نیست.

رسولی اظهار کرد: در سال گذشته آمار مبتلایان به تب مالت در ایران افزایش چشمگیری داشته است و بیش از 20 هزار مورد از این بیماری در کشور ثبت شده است.

وی افزود: متاسفانه از برخی کشورهای آسیایی بخصوص در یکی از همسایگان شرقی ما، کشور پاکستان هنوز آمار دقیقی از این بیماری وجود ندارد.

مدیر کل دامپزشکی استان همدان گفت: آمار مبتلایان به بیماری تب مالت در کشور تا سال 93 نسبت به سال 89 افزایش 63 درصدی داشته است.

وی با دعوت از همه دستگاه های مسئول جهت مبارزه جدی با این بیماری، اظهار کرد: افزایش این بیماری خطرناک در مناطق غرب و شمال غرب کشور بیشتر از سایر مناطق است.

رسولی افزود: یکی از چالش های اساسی در مبارزه با بیماره تب مالت در کشور کمبود واکسن این بیماری به علت تحریم ها است.

وی گفت: امیدورایم در آینده ای نزدیک شاهد ورود دامپزشکی به بسته های حمایتی در بسته سلامت کشور باشیم.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان