اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. مرداد 1394 - 1:10   |   کد مطلب: 12996
رئیس بنیاد بوعلی سینا گفت: متاسفانه تمام دنیا بوعلی سینا را فقط با طب می‌شناسند، اما شخصیت ارزشی ایشان به مراتب بالاتر از شخصیت طب وی است
شخصیت ارزشی بوعلی سینا به مراتب بالاتر از شخصیت علمی اوست

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله غیاث‎الدین طه‌محمدی در دیدار با اعضای فرهنگستان طب سنتی ازبکستان با اشاره به سفر این هیئت به همدان اظهار داشت: بسیار خوشحال هستیم که این گروه برای عرض ادب به روح شیخ‌الرئیس به همدان آمده‌اند زیرا زیارت این عارف و فیلسوف مسلمان اجر اخروی دارد.

وی ادامه داد: بزرگانی به مانند بوعلی خورشیدی هستند که به همه عالم می‌تابند زیرا بعد از پیغمبران و اولیای الهی هیچ شخصیتی به مانند بوعلی شهرت جهانی ندارد.

رئیس بنیاد بوعلی سینا تصریح کرد: تمام کشورهای دنیا از شرق آسیا گرفته تا خاورمیانه، اروپا، آفریقا و آمریکا همه مدیون علم و ادب بوعلی سینا هستند.

وی از توجه تمام جهانیان به بوعلی گفت و افزود: کشور آلمان بعد از اینکه صنعت چاپ خود را راه‌اندازی کرد، بعد از چاپ کتاب انجیل دومین کتاب منتشر شده خود را به کتاب قانون بوعلی اختصاص داد.

رئیس بنیاد بوعلی سینا اظهار کرد: ما وظیفه داریم بوعلی سینا را به دنیا بهتر بشناسانیم زیرا این عارف بزرگ یک دانشمند شیعه‌مذهب و مسلمان بوده و تمام دنیا به خصوص کشورهای اسلامی بر این امر واقفند.

وی بوعلی را یک عارف و مرجع بزرگ نامید و گفت: متاسفانه تمام دنیا بوعلی سینا را فقط با طب می‌شناسند، اما شخصیت ارزشی ایشان به مراتب بالاتر از شخصیت طب وی است.

محمدی ادامه داد: تمام آثار بوعلی هنوز یافت نشده است و مطمئن باشید با پیدا شدن این آثار و تصحیح آن به زبان امروزی دنیا خواهد فهمید که بوعلی سینا چه شخصیت عظیمی داشته است.

وی بیان داشت: بنیاد بوعلی با همه مشکلات موجود سخت به دنبال کار کردن است و حتی برای معرفی و احیای شخصیت بوعلی سینا به کشورهای مختلف دنیا از جمله چین، بلاروس، آلمان، هند، اتریش و... سفر کرده و در همایش‌های این عارف و فیلسوف ایرانی شرکت کرده است.

رئیس بنیاد بوعلی سینا خواستار همکاری کشور ازبکستان به عنوان زادگاه بوعلی برای احیای شخصیت آن عارف بزرگ شد و افزود: باید دولت، مجلس، مسئولان، دانشمندان، دانشگاهیان و خود فرهنگستان طب سنتی ازبکستان دست به دست هم بدهند تا در شناخت این عالم بی‌نظیر تلاش شود.

وی ادامه داد: وقتی بوعلی سینا به مردم شناخته شود، مردم از او پیروی می‌کنند که پیروی از این مرجع بزرگ سعادت دنیا و آخرت را در بر دارد.

طه‌محمدی خاطر نشان کرد: کشور ازبکستان باید همایش‌های بوعلی را فعال‎تر و بین‌المللی‌تر برگزار کند که این مستلزم فعال‎‌تر شدن بنیاد بوعلی سینا در این کشور است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان