اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 11:31   |   کد مطلب: 13270
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: در سفر هیئت دولت به همدان، ایجاد نخستین بهبودستان طب سنتی بوعلی سینا پیگیری می‌شود.
نخستین بهبودستان طب سنتی بوعلی سینا کشور در همدان ایجاد می شود

به گزارش صبح الوند، ریحان سروش مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به سفر قریب‌الوقوع هیئت دولت به همدان پیشنهادات سازمان میراث فرهنگی را در سه بخش دانست و اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری برای توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی ایجاد و تکمیل پروژه‌هایی پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان 20 منطقه نمونه گردشگری دارد، تصریح کرد: بر این اساس در این سفر به دنبال تأمین اعتبار برای مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌های این مناطق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه تأمین اعتبار روستاهای هدف گردشگری در این سفر دنبال می‌شود، افزود: طرح توسعه و تأمین زیرساخت سراب‌ها نیز در این سفر مطرح خواهد شد.

وی تأمین اعتبار روستاهای هدف را از دیگر ضروریات همدان دانست و بیان کرد: تسهیلات برای تکمیل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و تأسیسات گردشگری نیز در این سفر پیگیری می‌شود.

سروش‌مقدم اضافه کرد: مرمت بناهای تاریخی، مطالعه و شناسایی طرح‌های حفاظتی و احداث موزه منطقه‌ای غرب کشور نیز در جلسه هیئت دولت مطرح خواهد شد.

وی تکمیل و مرمت موزه‌ها را نیز مهم دانست و گفت: مرمت بقاع متبرکه و باغات قدیمی، ساماندهی ابنیه تاریخی و خرید حریم و اشیاء تاریخی نیز از مباحث مهم در سفر ریاست جمهوری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان اخذ تسهیلات برای مشارکت در احیا و حفظ بافت تاریخی استان را مهم دانست و بیان کرد: تقاضای اختصاص یک ردیف اعتباری برای احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی نیز طرح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مراکز آموزشی میراث فرهنگی نیز نیازمند ردیف بودجه است، افزود: ایجاد مراکز عرضه و فروش صنایع‌دستی در مبادی ورودی شهرستان‌ها نیز یکی از ملزومات استان همدان است.

سروش‌مقدم احداث اردوگاه‌های گردشگری را از طرح‌های مهم استان دانست و گفت: صدور مجوز ایجاد نخستین بهبودستان طب سنتی بوعلی سینا در کشور نیز در این سفر پیگیری می‌شود.

وی به ساماندهی محورهای گردشگری و ایجاد توسعه گردشگری الکترونیک اشاره کرد و افزود: تقویت زیرساخت‌های استان برای الکترونیکی کردن اماکن، معرفی همدان به صورت مجازی و الکترونیک و استفاده از فناوری‌های نوین در گردشگری در این سفر لحاظ می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان حمایت از صادرات صنایع‌دستی را مهم دانست و گفت: تبلیغات و بازاریابی گردشگری استان در شبکه‌های ملی و بین‌المللی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی نیز برای رشد صنایع‌دستی همدان مهم است.

وی حمایت از پایگاه‌های پژوهشی داخل استان را مهم دانست و گفت: تقاضای مشوق‌های صادراتی در گردشگری و صنایع‌دستی نیز مهم است.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان