اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 0:43   |   کد مطلب: 13325
نیروهای اطلاعاتی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) بعد از آگاهی از تجمع تعدادی از سرکرده‌های داعش در یکی از مناطق جنوبی منطقه «الکرمة» واقع در شمال شرق فلوجه، گروهی از رزمندگان ویژه مقاومت را برای مقابله با تروریستها به من ...
تلفات سنگین داعش در عراق / الحشد الشعبی الانبار را محاصره کرد

به گزارش صبح الوند به نقل از ”ره به ری”، مهم رین تحولات عراق در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:

محاصره کامل داعش در «الرمادی»؛ آغاز مرحله دوم پاکسازی این شهر

سرتیپ «احمد البیلاوی» از فرماندهان نظامی در شهر «الرمادی»، در گفت‌وگو با تلویزیون «هنا بغداد» اعلام کرد که داعش در شهر «الرمادی» از تمامی محورها محاصره شده است.

الرمادی مرکز استان الانبار در غرب عراق در ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد قرار دارد.

وزیر دفاع عراق نیز محاصره کامل الرمادی را تایید کرد و گفت: مرحله دوم پاکسازی این شهر، امروز آغاز می‌شود.

تاکنون چندین بار خبر محاصره تکفیری‌ها در شهر «الرمادی» مرکز استان «الانبار» منتشر شده است اما امروز از تمامی محورها این تروریست‌ها محاصره شده‌اند و نیروهای مشترک مسلح عراقی تلاش دارند تا حلقه محاصره را تنگ‌تر و شهر را کاملا آزاد کنند.

شهر الرمادی، ۱۷ ماه می گذشته پس از یورش عناصر گروه تکفیری داعش، به تصرف کامل تروریست‌ها در آمد اما این شهر اکنون در محاصره نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق است.

 

جدیدترین تحولات الانبار؛ مرگ ۱۰ سرکرده داعش در عملیات ویژه شمال شرق «فلوجه»

نیروهای اطلاعاتی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) بعد از آگاهی از تجمع  تعدادی از سرکرده‌های داعش در یکی از مناطق جنوبی منطقه «الکرمه» واقع در شمال شرق فلوجه، گروهی از رزمندگان ویژه مقاومت را برای مقابله با تروریستها به منطقه اعزام کردند.

بر اساس این گزارش، این سرکرده‌ها که اغلب دارای تابعیتی لیبیایی بودند، در عملیات پاکسازی استان صلاح الدین از شهر تکریت فرار کرده  و در چند ماه گذشته خود را به الکرمه رسانده بودند.

نیروهای ویژه  مقاومت بدون این که عناصر تروریستی از نفوذ آنها به منطقه مطلع شوند، مکان تجمع تروریست‌ها را محاصره کردند و در عملیاتی منحصر به فرد، نزدیک به ۱۰ تن از این سرکرده‌ها، از جمله «سالم دربو» و «عدنان ابراهیم المشهدانی» را کشتند.

گفته می‌شود که «سفیان بن قمو» که لیبیایی است و به قصاب داعش معروف شده، نیز در این عملیات کشته شد.

عملیات ویژه نیروهای بسیج مردمی، نزدیک به ۶ ساعت طول کشید و نیروهای مقاومت بدون هیچ گونه خساراتی منطقه را ترک کردند و سایر تروریستهایی که در منطقه حضور داشتند حتی پس از انجام،عملیات متوجه حضور نیروهای ویژه مقاومت نشدند.

آغاز قریب الوقوع مرحله گسترده‌تر عملیات پاک‌سازی الانبار

سخنگوی نیروهای مردمی عراق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پس از آغاز مرحله اول عملیات آزادسازی استان الانبار در هفته‌های گذشته هم اکنون در حال آماده سازی برای آغاز مرحله جدید و گسترده‌تری از عملیات آزادسازی الانبار هستیم و به‌امید خدا در روزهای آتی شاهد آغاز مرحله دوم و گسترده‌تر این عملیات خواهیم بود.

وی در خصوص اولویت نیروهای مردمی و مسلح عراق در این عملیات گفت: در مرحله بعدی از عملیات پاک‌سازی استان الانبار، آزاد کردن شهر فلوجه و مرکز شهر الرمادی از اولویت‌های ما هستند، شهر فلوجه هم اکنون در محاصره ارتش و نیروهای امنیتی قرار داشته و عملیات پیشروی وجب به وجب در اطراف این شهر ادامه دارد، تاکنون بسیاری از مناطق و روستاهای نزدیک به مرکز شهر فلوجه از دست تروریست‌ها آزاد شده‌اند.

تلفات سنگین داعش

پایگاه خبری سومریه نیوز چهارشنبه گزارش داد در حمله نیروی هوایی ارتش به پیکارجویان داعش در منطقه البوعظیم در غرب شهر مکیشیفه در استان الانبار ۵۰ داعشی کشته شدند.

در این حمله ۴ خودروی نظامی و یک سکوی پرتاب موشک تروریستها هم منهدم شد.

در تحولی دیگر نیروهای مردمی عراق مرکز فرماندهی سرکردگان داعش در نزدیکی منطقه جسر الکرمه در شهر فلوجه واقع در استان الانبار را هدف قرار دادند.

در این حمله دهها تن از تروریست‌‏ها به هلاکت رسیدند و خودروهای نظامی آنان منهدم شد.

 وزیردفاع عراق: رمادی در محاصره کامل است

“خالد متعب یاسین العبیدی” این مطلب را در بازدید از دانشکده ستاد ارتش عراق در منطقه “الرستمیه” بیان کرد.

به نوشته “سومریه نیوز” وی گفت: ارتش، پلیس و بسیج مردمی رمادی را به طور کامل محاصره کرده، مرحله اول پاکسازی شهر پایان یافته، مرحله دوم امروز آغاز شد و نیروها به خاطر کثرت بمبگذاری ها و تک تیراندازان گروه تروریستی “داعش”، با هوشیاری و دقت پیشروی خواهند کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز دوشنبه از آغاز عملیات آزادسازی استان “الانبار” از سیطره داعش خبر داد و اعلام کرد که ارتش سرگرم نبرد آزادسازی و پیشروی به طرف اهداف تعیین شده دراین استان است.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان