اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1394 - 23:37   |   کد مطلب: 13520
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شش رشته تولیدی به عنوان پایلوت اشتغالزایی در کشور شناسایی شده اند که یکی از این رشته های تولیدی، صنعت چرم است که در سطح کشور 23 هزار بنگاه به صورت رسمی و غیر رسمی در این حوزه فعالیت می کنند.
فعالیت 23 هزار بنگاه صنعت چرم در کشور/صنعت چرم پایلوت اشتغالزایی در کشور

به گزارش صبح الوند، عیسی منصوری در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه و همایش تخصصی صنعت چرم و کفش همدان، اظهار داشت: صنعت کیف، کفش و چرم همدان در حوزه مهارت تولید به علت اینکه نیروی ماهر ندارد دچار ضعف است.

وی با اشاره به ارتقای کیفی نیروهای فعال در حوزه کیف و کفش همدان گفت: باید گروهی از فعالان و تولیدکنندگان این صنعت مهم از همدان به مرکز آموزش چرم مشهد اعزام شوند و در آنجا آموزش های لازم را فرابگیرند.

منصوری اظهار کرد: نیروهایی که در مشهد آموزش های لازم را فرا می گیرند می توانند به عنوان مربی در سطح استان فعالیت کنند.

وی از راه اندازی مرکز آموزش چرم همدان در آینده ای نه چندان دور خبر داد و افزود: با این کار رقم تولید کفش توسط نیروی ماهر کار در همدان افزایش خواهد یافت.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صنعت کفش استان همدان در مهارت های تولید ضعیف بسیار ضعیف است و این صنعت در استان نیازمند ارتقا سطح مهارت است.

وی اظهار کرد: به ازای هر کارگر می توان ۱۴ جفت کفش تولید کرد اما همدان دارای عددی پایین تر از این مقدار در سطح کشور است.

منصوری افزود: افرادی که در مشهد آموزش های لازم را ببیند و جزو نخبگان دوره باشند به کشور ایتالیا جهت گذراندن دوره های تخصصی اعزام خواهند شد.

وی گفت: شش رشته تولیدی به عنوان پایلوت اشتغالزایی در کشور شناسایی شده اند که یکی از این رشته های تولیدی، صنعت چرم است که در سطح کشور 23 هزار بنگاه به صورت رسمی و غیر رسمی در این حوزه فعالیت می کنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به رونق صنعت چرم در سال های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون صنعت چرم و کفش کشور نه فقط از سوی دولت بلکه باید از سوی بخش خصوصی نیز مورد توجه ویژه و جدی قرار گیرد.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان