اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1394 - 0:21   |   کد مطلب: 13532
سخنگوی سابق شورای نگهبان با اشاره به برخی سخنان مطرح شده از سوی مسئولان اجرایی کشوردر خصوص اختیارات شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شورای نگهبان باید بعنوان نهاد ناظر، بر انجام فعالیتهای هیئت های اجرایی و نهاد مجری نظارت تام، جامع و موثر داشته باشد.
کسانی که اکنون پست های مدیریتی و کلان نظام را به‌عهده دارند از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند

به گزارش صبح الوند، عباسعلی کدخدائی در گفتگو با صبح توس، در خصوص سخنان مطرح شده از سوی مسولان اظهار کرد: برخی سخنان مطرح شده مسئولان اجرایی کشور به دلیل بی اطلاعی از مقررات قانون اساسی است و موضوعی قابل مناقشه نیست، زیرا خودشان از فیلتر و رهگذر شورای نگهبان عبور کردند.

وی بیان داشت: قانون اساسی، قوانین و مقررات موجود در خصوص انتخابات، وظایف نهادهای اجرائی و نظارتی را به خوبی تعیین کرده و این وظایف نیز بر همگان روشن و مبین است و در طول ۳۶ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، شورای نگهبان بعنوان یک نهاد نظارتی، وظیفه قانونی خود را به موقع انجام داده است.

عضو هیئت عالی حل اختلاف قوای سه گانه با اشاره به وظیفه نظارتی شورای نگهبان افزود: تفسیر شورای نگهبان و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بر این است که اگر نظارت اثری نداشته باشد، نظارت نیست و از این رو قانون گذار وظیفه شورای نگهبان را نظارتی تام و جامع قرار داده تا هر گاه هیئت های اجرایی به وظیفه خود عمل نکردند، شورای نگهبان پس از بررسی های جامع، اقدامات لازم را به انجام برساند.

کدخدائی تاکید کرد: هیئت های نظارت شورای نگهبان تکلیف قانونی دارند که هرجا نهاد مجری از مسیر قانونی منحرف شد، ورود پیدا کرده و وظیفه خود را اعمال نمایند.

سخنگوی سابق شورای نگهبان به برخی سخنان مطرح شده ار سوی مسئولان اجرایی کشور مبنی بر شفافیت در انتخابات با صندوقهای شیشه ای اشاره کرد و افزود: این گونه سخنان زیبنده مسئولان اجرایی کشور نیست و بسیار ناپسند است و افرادی که سعی دارند با این گونه کلمات و جملات ذهن مردم را نسبت به شورای نگهبان منحرف و مشوش کنند باید بدانند که خودشان از فیلتر و رهگذر شورای نگهبان عبور کردند.

مشاور حقوقی دبیر شورای نگهبان گفت: عملکرد شورای نگهبان در تمامی انتخابات نشان داده که به جز قانون موضوع دیگری مد نظرش نبوده و نیست و در اجرای بند بند قوانین هرگز کوتاه نخواهد آمد.

رئیس جمهور روز چهارشنبه گذشته در جمع استانداران سراسر کشور با تفسیر و قرائت شخصی از  اصل نود نهم قانون اساسی اختیار تام بررسی صلاحیت کاندیداها را از آن هیأت های اجرایی که توسط دولت (فرمانداری ها) به کار گمارده می شوند، عنوان کرد.

روحانی قبلاٌ در خواسته ای عجیب و با  تقلیل مفاهیم مربوط به انتخابات سالم و دمکراتیک، خواستار شفاف شدن صندوق های پلاستیکی رای شده بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان