اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

14. شهريور 1394 - 20:00   |   کد مطلب: 13828
در بررسی متن حکم معرفی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده اند، تغییرات زیادی در تعداد اعضای حقوقی و اعضای حقیقی مشاهد می شود.
تغییر و تحول اعضای حقیقی و حقوقی شورای عالی فضای مجازی+اسامی افراد

به گزارش صبح الوند به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در بررسی متن حکم معرفی اعضای جدید شورای عالی فضای مجازی را برای یک دوره چهار ساله از سوی مقام معظم رهبری منصوب شده اند، تغییرات زیادی در تعداد اعضای حقوقی و  اعضای حقیقی مشاهد می شود.

 

وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور و معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور افرادی بودند که به جمع اعضای حقوقی شورای عالی فضای مجازی اضافه شدند.

 

همچنین حجت الاسلام دکتر سعیدرضا عاملی مدرس و پژوهشگر حوزه‌های ارتباطات، دنیای مجازی، و جهانی شدن، دکتر رضا تقی پور وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر مهدی اخوان بهابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در دولت دهم و قائم مقام فعلی رئیس سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین جزء نفراتی بودند که جایگزین اعضای سابق شده و به اعضای حقیقی شورا اضافه شده اند و نامی از مهندس علیرضا شاه‌میرزایی و دکتر سیّدجواد مظلومی که سابق بر این عضو حقیقی شورا بودند، دیده نمی شود.

 

به نظر این تغییرات دارای پیام و مفهومی ویژه می باشد که اهمیت این فضا را در ابعاد مختلف نشان می دهد. ورود وزرای آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نشان از ضرورت پرداختن و مهم شمردن فضای مجازی در  فضای بنیادین تحصیل علم و همچنین در فضای دفاعی و نظامی دارد.

 

امیدواریم  ترکیب جدید شورا بتواند گامی‌موثر در اجرای مسئولیت های محوله برداشته و به سمت ایجاد شبکه ملی اطلاعات همراه با امنیت و نشر و وصدور فرهنگ و سبک زندگی ایران و اسلامی باشیم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان