اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. مهر 1394 - 0:06   |   کد مطلب: 14270
دبیر بنیاد غدیر در همدان گفت: هویت غدیر و عاشورا در مبارزه با ظلم و ستم است.
هویت عاشورا و غدیر در مبارزه با ظلم است

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، حجت‎الاسلام مرتضی حسنی‌حلم با بیان اینکه ولایت خدا مسیر سعادت را به روی بشر گشوده است، اظهار کرد: در مقابل، ولایت شیطان جز نابودی و شقاوت برای انسان نخواهد داشت.

وی با گریزی به واقعه غدیر و انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان جانشین حضرت رسول(ص) افزود: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام، برخی عهد خود را فراموش کرده و از بیعت با حضرت علی(ع) سرباز زدند.

دبیر بنیاد غدیر در همدان با بیان اینکه واقعه عاشورا به خاطر بیعت‎شکنی در غدیر رخ داد، گفت: زیاده‌خواهی، طمع‌ورزی و نادیده گرفتن حقیقت از سوی برخی در واقعه غدیر باعث شد سال‌ها بعد واقعه عاشورا به وقوع بپیوندد.

وی ادامه داد: همین جماعت بعد از 50 سال از واقعه غدیر درصدد گرفتن بیعت از امام حسین(ع) برای یزید ملعون برآمدند اما حضرت اباعبدالله(ع) زیر بار حکومت شیطانی یزید نرفتند.

حسنی‌حلم ادامه داد: بیعت نکردن امام حسین(ع) با یزید به معنای مشروع نبودن این حکومت سراسر فساد و مُهر باطل بر آن بود.

وی با بیان اینکه اگر قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برای مقابله با فساد و ظلم یزیدیان نبود، امروز نامی از اسلام نیز در جهان نبود، افزود: هویت غدیر و عاشورا در مبارزه با ظلم و ستم است.

دبیر بنیاد غدیر در همدان در ادامه زیاده‌خواهی، منیت و قومیت‎خواهی را سرآغاز انحراف دانست و ادامه داد: امروز کشورهای استکباری به دنبال ایجاد انحراف در کشورهای مسلمان برای سلطه بر آنها هستند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی، دوری از ولایت را موجب بدبختی کشورهای مسلمان عنوان کرد و افزود: امروز گروهک‌های خودخوانده‌ و تروریستی همچون داعش و النصره به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند، در صورتی که بویی از اسلام نبرده‌اند.

حسنی‌حلم در بخش پایانی سخنانش با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی، شهادت را هنر مردان خدا دانست و اظهار کرد: ایشان در اعتلای فرهنگ جهاد و شهادت پیشقراول بودند.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان