اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. بهمن 1394 - 14:34   |   کد مطلب: 16493
الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته و مهندس طراحی سامانه‌های فضایی روسیه فردا به نهاوند سفر می‌کند.
فضانورد برجسته روسی فردا به نهاوند سفر می‌کند

به گزارش صبح الوند به نقل از پایگاه خبری گرو، لازوتکین از مهندسان برجسته شرکت سازنده سفینه‌های مختلف فضایی ازجمله ناو کیهانی سایوز است که مدت‌ها به‌عنوان مربی با فضانوردان کار می‌کرده و از سال 1992 در مرکز آموزش فضانوردان آموزش‌دیده است.

فضانورد برجسته روسیه از مسئولان کلیدی موسسه سازنده تجهیزات فضایی ازجمله لباس و وسایل ایمنی فضانوردان روسیه است که چند روزی است به ایران آمده است و روز سه‌شنبه نیز به شهرستان نهاوند می‌آید.

لازوتکین بعد از ورود به شهرستان نهاوند برای ادای احترام به شهدای این شهرستان به گلزار شهدا می‌رود و سپس برنامه‌های آموزشی خود را آغاز می‌کند.

این فضانورد روس سپس در باهدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان دو کارگاه آموزشی را در کانون فرهنگی و هنری شهید باهنر نهاوند اجرا می‌کند.

وی علاوه بر نهاوند از شهرهای وی از شهرهای تهران، دامغان، تبریز، اصفهان و یزد دیدن می‌کند و با مردم ملاقات خواهد داشت.

 

 

لازم به ذکر است که وی در بدو ورود به ایران با حضور در کنار مزار سردار لشگر شهید حسن طهرانی مقدم به پدر صنعت موشکی ایران که نقش ویژه‌ای در شکل‌گیری صنعت فضایی و ساخت ماهواره‌برها در کشور داشته، ادای احترام کرد.

در سال 1989 الکساندر لازوتکین را به‌عنوان نامزد سفر به فضا برای معاینه پزشکی به انستیتوی بررسی مشکلات پزشکی فرستادند. بعد از معاینه‌ای کامل مشخص شد که او توانایی سفر به فضا را دارد.

وی عملاً از 1992 در مرکز آموزش فضانوردان دوره تعلیمات عمومی فضانوردی را طی کرد و در 1994 موفق به دریافت گواهینامه فضانوردی شد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان