اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. اسفند 1394 - 8:37   |   کد مطلب: 17003
رئیس بازداشتگاه همدان گفت: آموزش مهارت های اساسی زندگی برای مددجویان بازداشتگاه مفید خواهد بود و در کاهش جمعیت کیفری و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه مؤثر می باشد.
آموزش مهارت های اساسی زندگی به مددجویان در بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه موثر خواهد بود

به گزارش صبح الوند، وحید قنبری از برگزاری کلاس های آموزش مهارت های اساسی زندگی برای مددجویان بازداشتگاه همدان خبر داد و اظهار داشت: مهارت های اساسی زندگی توانایی های روانی، اجتماعی برای رفتار انطباقی مؤثر هستند که افراد را قادر می سازد تا بطور مؤثرتری با مقتضیات و چالش های زندگی روزمره مقابله نمایند.

وی گفت: مهارت های زندگی از طریق آموزش و تجربه قابل استفاده است و فرایندی است که موجب ثبات شخصیت و نیز موفقیت در زندگی فرد می شود.

قنبری اظهار کرد: از آنجائیکه آموزش این مهارت ها می تواند به ارتقای کیفیت زندگی افراد بیافزاید، می توان چنین نتیجه گرفت که آموزش مهارت های اساسی زندگی برای مددجویان بازداشتگاه نیز مفید خواهد بود و در کاهش جمعیت کیفری و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه مؤثر می باشد.

وی افزود: آموزش مهارت های اساسی زندگی از نیمه دوم سال 93 بطور میانگین هر 15 روز یک بار  برای  مددجویان محکوم و تحت قرار توسط مهدی کاویانی مسؤل مددکاری بازداشتگاه همدان برگزار می گردد .

رئیس بازداشتگاه همدان گفت: مهارت های آمادگی شناختی، مهارت های ارتباط موثر، مهارت های حل مساله ،مهارت های مقابله با استرس، مهارت های مقابله با خشم، مهارتهای ایجاد انگیزه و مهارتهای بیان انتقاد موثر و نه گفتن از جمله کلاس های آموزش مهارت اساسی زندگی  برای مددجویان می باشد .

وی اظهار کرد: امید است با برگزاری برنامه های آموزش مهارت های اساسی زندگی گام های لازم را در تقویت اعتماد به نفس، توسعه ارتباطات دوستانه، مفید و سالم،  ارتقاء سطح رفتارهای سالم و مفید اجتماعی و درنهایت روش های مقابله با فشارهای محیطی و روانی  برای  مددجویان این مرکز را برداریم.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان