اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. فروردين 1395 - 2:21   |   کد مطلب: 17240
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:
طرح «ترنم نسیم بهاری» در همدان اجرا می‌شود
معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای طرح «ترنم نسیم بهاری» در همدان خبر داد.

به گزارش صبح الوند علی بقایی امروز در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اجرای «طرح ترنم نسیم بهاری» از 28 اسفندماه سال گذشته تا 15 فروردین ماه امسال اظهار کرد: در این طرح توجه به اقامه نماز جماعت در محیط‌های گردشگری در سراسر استان به اجرا در می‎آید.

وی با تأکید بر لزوم توجه به مباحث فرهنگی، دینی در سطح جامعه گفت: همدان به فراخور بهره‎مندی از عنوان دارالمومنین و پایتخت تاریخ و تمدن ایران‎زمین، باید اصل فرهنگ و دین را در اولویت قرار داده و در این مسیر پیشتاز و پیشگام باشد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: بعد از پیام مقام معظم رهبری به بیست و چهارمین اجلاس نماز مبنی بر توجه به اقامه نماز در اول وقت، تفاهمنامه‌ای سراسری بین 12 استان با ستاد اقامه نماز منعقد شد که همدان یکی از این استان‎ها بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 14 نقطه در استان همدان نسبت به اجرای طرح «ترنم نسیم» با هدف برپا داشتن نماز و فرایض دینی برای مسافران نوروزی و مردم پیش‌بینی شده است، گفت: این 14 نقطه خاص رده‌های بسیج و سپاه است.

بقایی ادامه داد: در همدان چهار نقطه، ملایر دو نقطه، تویسرکان دو نقطه، کبودراهنگ دو نقطه و در هر یک از شهرستان‎های رزن، نهاوند، اسدآباد و فامنین نیز یک نقطه برای اجرای طرح ترنم نسیم بهاری در نظر گرفته شده است.

وی نقطه‌های مشخص شده در شهر همدان را شامل جورقان، آرامگاه باباطاهر، فرودگاه و مجتمع تفریحی عباس‎آباد دانست و افزود: در تلاش هستیم زمینه را برای اجرای این طرح در منطقه توریستی گنجنامه نیز مهیا کنیم.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان شعار این طرح را «توقف کنید، نماز بخوانید تا سفر ایمنی داشته باشید» عنوان کرد و افزود: در این طرح نسبت به اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا به صورت جماعت اقدام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرداری‌ها و هلال احمر استان نیز نسبت به اجرای این طرح اقدام شده است، در پایان از استقرار یک پایگاه فرهنگی در غار علیصدر خبر داد و ارائه مشاوره به گردشگری با رویکرد فرهنگی و اقامه نماز اول وقت را از کارویژه‌های اصلی آن دانست.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان