اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 12:59   |   کد مطلب: 17323
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از طلب ۸۵۰ میلیارد ریالی این شرکت از مشترکان خبر داد.

به گزارش صبح الوند حاجی رضا تیموری در گفتگو با مهر، با بیان اینکه اهداف و استراتژی‌های سال ۹۵ با توجه به شعار سال تعریف و مشخص شده است، گفت: صرفه‌جویی یکی از مباحث مورد تأکید مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است.

تیموری تاکید کرد: باید گام‌های مؤثری در زمینه مدیریت مصرف و مصرف بهینه انرژی برداشته شود تا مشارکت مردم بیشتر شود.

وی با اشاره به طلب ۸۵۰ میلیارد ریالی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از مشترکان افزود: وصول ۱۰۰ درصدی مطالبات از دیگر برنامه‌های شرکت است که تأمین نقدینگی و ارائه خدمات بهتر را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان بیان داشت: تلفات برق استان با ۳ درصد کاهش و به عبارتی جلوگیری از هدر رفت ۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی به ۱۱.۵ درصد در سال ۹۴ رسید که اقدام خوبی بود.

وی از جذب سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه‌های CHP و خورشیدی در سال جاری خبر داد و ادامه داد: امید است با جلوگیری از انحراف جریان انرژی و جلوگیری از دستکاری در کنتورها، تعویض کنتورهای معیوب و اقدامات فنی و غیرفنی در افق ۱۴۰۴ کاهش تلفات برق استان به پنج درصد برسد که جزو چشم‌انداز شرکت است.

تیموری اظهار داشت: کاهش تلفات انرژی، کاهش خاموشی‌ها، کاهش نرخ انرژی توزیع نشده، مدیریت صحیح مصرف انرژی، کاهش پیک بار شبکه برای عبور از پیک ۹۵، جذب سرمایه‌گذر برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و نیروگاه‌های خورشیدی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها از دیگر برنامه‌های امسال است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ هزارمگاوات نیروگاه نصب شده در کشور وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر این نیروگاه‌ها جوابگوی ۵۱ هزارمگاوات است که نشان از راندمان پایین آنها دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها حدود ۳۸ درصد است که امید است با احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و خورشیدی تبدیل بعضی از نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی راندمان آنها افزایش یافته و به ۴۵ درصد که هدف وزارت نیروست برسد.

وی عنوان کرد: جذب سرمایه‌گذار و احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک علاوه بر اشتغالزایی و کاهش تلفات، به سبب پراکندگی آنها عامل مهمی در پدافند غیرعامل در مواجهه با حوادث غیرمترقبه است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان