اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. فروردين 1395 - 21:51   |   کد مطلب: 17333
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه باید در طول سال از دستگاه‎های اجرایی در راستای میزان تحقق شعار سال درخواست گزارش کرد و مطالبه‎گر بود، خواستار توجه به این امر شد.

به گزارش صبح الوند حجت‎الاسلام محمدولی رضوی‌راد در گفت‎وگو با  فارس، با اشاره به شعار سال اظهار کرد: امسال نیز مقام معظم رهبری با تیزبینی و هوشیاری، شعار سال را حول محور اقتصاد انتخاب کردند که این امر نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی با بیان اینکه «اقتصاد» همواره مسئله مهم کشورها بوده است، گفت: اقتصاد باید زمینه پویایی و پیشرفت داخل را مهیا کند وگرنه اقتصاد وابسته به هیچ دردی نمی‎خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در تعریف اقتصاد مقاومتی، آن را تقویت توانمندی‎های داخلی و توجه به آن دانست و ادامه داد: اجرایی شدن این مهم توجه دولت و مردم را می‎طلبد.

وی راه برون‎رفت از مشکلات در تولید و اشتغال را در اقدام عملی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: شعارزدگی در این زمینه دیگر کافی است و باید به فکر برنامه و اقدام بود.

*دستگاه‎ها در طول سال در مورد میزان تحقق شعار سال گزارش دهند

رضوی‎راد با بیان اینکه باید در طول سال از دستگاه‎های اجرایی در راستای میزان تحقق این شعار درخواست گزارش کرد و مطالبه‎گر بود، خواستار توجه به این امر شد.

وی در ادامه با نگاهی گذرا به وظایف مردم در تحقق شعار سال گفت: رعایت الگوی صحیح مصرف، از ارکان مهم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با انتقاد از پرمصرفی در جامعه، افزود: متأسفانه مردم از منابع در اختیار به خصوص منابع انرژی، به صورت درست و بهینه استفاده نمی‎کنند که این موضوع آسیب‏‌زا بوده و یک آفت است.

وی از مراکز فرهنگساز جامعه خواست نسبت به تبیین و تشریح استفاده بهینه از منابع اقدام کنند و در ادامه استفاده از تولیدات داخلی به منظور تقویت و رونق اقتصادی را خواستار شد.

رضوی‎راد با بیان اینکه مردم باید به جای استفاده از تولیدات خارجی، به سمت تولیدات داخلی پیش روند، گفت: تولیدکنندگان داخل نیز باید با وجدان کاری، تعهد و تخصص را در هم آمیخته و نسبت به عرضه کالاهای کیفی اقدام کنند.

*فرهنگ کسب و کار را باید رونق بخشید

وی عدم استفاده از کالای قاچاق و تجمل‎گرایی را نیز از موضوعات ضروری امروز دانست و افزود: توجه به فرهنگ کسب و کار و دوری از تنبلی نیز باید بیش از پیش در جامعه جدی گرفته شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در بخش دیگری از سخنانش وظایف حاکمیت را در راستای تحقق شعار سال برشمرد و ادامه داد: دولت باید بستر لازم برای فعالیت نخبگان در عرصه اقتصاد را به کار گیرد.

وی اجرای واقعی اصل 44 قانون اساسی و حمایت از تولید داخل را از دیگر مباحثی دانست که باید با جدیت از سوی دولت اجرا شود.

رضوی‎راد تقویت بخش‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع‌دستی، توجه ویژه به روستاها و تأمین زیرساخت‎های توسعه‎ای در این بخش را خواستار شد و گفت: ارائه برنامه عملیاتی به منظور کاهش وابستگی کشور به نفت نیز باید جدی گرفته شود.

وی تقویت پول ملی و ارتقای ارزش آن را یکی دیگر از مطالبات دانست و افزود: هدایت منابع مالی به طرف تولید، مبارزه با رانت‎خواری و مفسدین اقتصادی و همچنین رسیدگی به محرومان جامعه نیز باید در دستور کار باشد.

*دولت برای حل مشکلات چشم به بیرون از مرزها نداشته باشد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مردم از دولت انتظار دارند به منظور حل مشکلات به نیروی داخل تکیه کند و چشم به بیرون از مرزها ندوزد.

وی اضافه کرد: دولت باید بر مبنای عنوانش که «تدبیر و امید» نام نهاده شده است؛ بستر تحقق اقتصاد مقاومتی را با تدبیر مهیا کند و گستره امید را در جامعه افزایش دهد.

رضوی‎راد از آمادگی سپاه به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در ارتباط با شعار سال خبر داد و گفت: نیروهای ارزشی، متعهد و متخصص باید دست در دست هم در راستای اجرای فرامین رهبری ورود کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان