اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

18. فروردين 1395 - 10:30   |   کد مطلب: 17383
معاون تجارت خارجی همدان:
106 قلم کالا از همدان به 29 کشور صادر شد
معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: سال گذشته 106 قلم کالا از استان همدان به 29 کشور جهان صادر شد.

به گزارش صبح الوند مصطفی اسدی در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: سال گذشته بخش کشاورزی همدان با صادرات 36 میلیون و 534 هزار دلار و سهمی برابر 28 درصد، با کاهشی بالغ بر 6 درصد مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات در این بخش از نظر وزنی 66 درصد رشد داشت، ادامه داد: کشمش، به عنوان مهمترین کالای صادراتی بخش کشاورزی، 28 میلیون دلار صادرات داشت که 21.4 درصد از صادرات استان را از آن خود کرد.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: سیب‌زمینی نیز به عنوان دیگر کالای صادراتی این بخش 6 میلیون و 977 هزار دلار صادرات داشته است.

وی افزود: محصولات این بخش هشت قلم کالایی بود که به اسپانیا، لهستان، اوکراین، اسلواکی، رومانی، صربستان، بلژیک، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، امارات، هند، تونس، ترکیه، عراق و افغانستان صادر شد.

اسدی ادامه داد: بخش صنایع دستی استان با 11 میلیون و 450 هزار دلار، 8.7 درصد از صادرات استان را دارا بود که این میزان از نظر ارزشی 11 درصد افزایش داشت. 

وی افزود: سفال به عنوان مهمترین کالای این بخش با صادرات 9 میلیون و 457 هزار دلار، سومین کالای صادراتی استان در سال گذشته بود که 25 درصد صادرات استان را به خود اختصاص داد.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان ادامه داد: این بخش شامل 12 قلم کالای صادراتی بود که به کشورهای انگلستان، آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات و عراق صادر شد.

این مسئول افزود: 106 قلم کالا از استان به 29 کشور جهان شامل انگلستان، آلمان، سوئد، اسپانیا، رومانی، اسلواکی، هلند، بلژیک، ایتالیا، لهستان، اوکراین، صربستان، روسیه، بلاروس، قزاقستان، ترکمنستان، ارمنستان، تایلند، فیلیپین، چین، هند، مصر، تونس، سوریه، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق و افغانستان صادر شد.

اسدی در پایان سخنانش گفت: این میزان صادرات در مدت مشابه سال 93، تعداد 117 قلم کالا بوده که به 36 کشور جهان صادر شده بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان