اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. فروردين 1395 - 10:56   |   کد مطلب: 17432
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان تاکید کرد: شهرداری بر تملک املاک مسیری و کاربریهای عمومی تسریع بخشد چرا که در آینده براحتی نمی توان املاک را تملک کرد.

به گزارش صبح الوند ، حمید رضا طبی مسرور اظهار کرد: ایجاد معابر و شریانهای کارآمد در شهرها و نیز ایجاد فضاهای تفریحی و پارکها یکی از مهمترین سیاست های طرحهای جامع و تفصیلی است که با توجه به رشید ناموزون حضور اتومبیل در کالبد شهری و مباحث روحی و روانی انسان در عصر معاصر مباحث ترافیکی بعنوان عامل سنجش کیفیت فضاهای شهری و کارآمدی شهرها مبدل گشته در این راستا پرداختن به اعمال خطوط مسیری اصلی و فرعی سواره راهها و یا پیاده راهها در شهرها و پرداختن به ایجاد پارکهای شهری و محله ای خصوصاً کلانشهر همدان یکی از وظایف اصلی و مهم شهرداری است.

وی در این خصوص اضافه کرد: از طرفی هم هزینه تملک املاک مسیری جهت ایجاد راهها، بزرگراهها، بلوارها و معابر اصلی و فرعی و ایجاد کاربریهای عمومی از جمله پارکها و فضای سبز و تاسیسات مربوطه رو به افزایش بوده و این امر در اکثر مواقع مانع از اجرای به هنگام مسیرهای شهری و فضاهای عمومی است.

طبی مسرور اضافه کرد: بر این اساس و با توجه به موقعیت برتر همدان نسبت به سایر شهرها درخصوص فاصله منطقی از پایتخت و رشد روز افزون قیمت زمین در آن و با توجه به تاکیدات مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر همدان مبنی بر اجرای سریع طرح تفصیلی شهر به شهرداری تاکید شده که با همتی مضاعف اقدام به تملک املاک مسیری و عرصه های عمومی واقع در طرح نماید .

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان ضمن تقدیر از شهروندانی که نسبت به تعویض ملک خود اقدام می کنند با تاکید بر این که شهرداری در این زمینه از تمامی توافقات بین مالکین استقبال می کند، اضافه کرد: با توجه به رشد روز افزون ارزش ملک، شهرداری باید در تملک املاک مسیری تسریع نماید چرا که در آینده نمی توان براحتی املاک را تملک نمود.  

حمید رضا طبی مسرور افزود: اولویت بندی تملک ها بخصوص املاک همجوار ورودی شهر و شریانهای اصلی شهر در جهت رفع ترافیک و بهبود فضای شهری از موارد تدوین شده در بودجه شهرداری همدان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان