اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. فروردين 1395 - 21:54   |   کد مطلب: 17471
استاندار همدان گفت: مدیران ارشد استان خواهان انجام کار هستند اما کارها در بدنه کارشناسی معطل می‎ماند که این نقص باید رفع شود.

به گزارش صبح الوند به نقل از فارس، محمدناصر نیکبخت بعد از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه تلاش‎های شورای شهر قابل تقدیر بوده و اقداماتی خوبی انجام شده است، اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، باید دست در دست هم برای توسعه و شکوفایی اقتصادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اولین ستاد اقتصاد مقاومتی در همدان تشکیل شد، افزود: برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری به دنبال ایجاد ستاد اقتصاد مقاومتی در همدان شکل گرفت.

استاندار همدان ادامه داد: اولین نتیجه این همایش، پروژه تولید بخاری کم‌مصرف بود که در اسفندماه سال گذشته در شهرستان رزن با مشارکت استرالیا به بهره‎برداری رسید.

وی با بیان اینکه سرمایه‎گذار پروژه میدان میوه و تره‎بار نیز در همایش سرمایه‎گذاری انتخاب شد، خاطرنشان کرد: همایش سرمایه‎گذاری نتایج خوبی داشت و تنها موردی که عملیاتی نشد وعده سرمایه‎گذاری هزار میلیارد تومانی سرمایه‎گذار همدانی بود.

نیکبخت با بیان اینکه اکنون انتظار ما از این سرمایه‎گذار فقط راه‎اندازی پتروشیمی است، گفت: این پروژه بلاتکلیف مانده است.

وی با اشاره به انسداد یک‌هزار و 300 حلقه چاه غیر مجاز در همدان گفت: با این اقدام در حدود 138 میلیون متر مکعب آب صرفه‎جویی شد که معادل سه تا چهار برابر ظرفیت سد اکباتان است.

استاندار همدان با بیان اینکه اجرای سالانه 12 هزار هکتار آبیاری تحت فشار برای استان در نظر گرفته شد، افزود: اکنون 130 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری همدان نیز سرمایه‎گذاری خوبی داشته است، گفت: اقدامات مناسبی انجام شده است، اما کافی نیست.

نیکبخت با اشاره به اینکه از دی ماه روزشمار انتخابات، آغاز می‎شود، خاطرنشان کرد: دولت و شورا باید بگوید که چه کرده است و عملکرد خود را برای مردم بیان کند.

وی با بیان اینکه پس از فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری سال، همه قوا پای کار آمدند، اظهار کرد: با وجود برخی نگرانی‎های القا شده برجام به نتیجه رسید، مجلس عاقل‌تری تشکیل شد.

استاندار همدان تأکید کرد: اکنون مردم انتظار دارند که وضعیت اقتصادی بهتر شود و حداقل برای یکی از فرزندان بیکارشان شغل ایجاد شود.

*امسال دیگر جایی برای بهانه‎گیری نیست

وی با تاکید به اینکه امسال دیگر جایی برای بهانه‎گیری نیست، خاطرنشان کرد: در بحث بودجه و اعتبارات، بدترین سال پشت سر گذاشته شد به طوری که در شب عید اعتباری برای پرداخت حقوق کارمندان وجود نداشت.

نیکبخت با اشاره به اینکه کشور باید به رشد هشت درصدی اقتصاد برسد، تاکید کرد: این مهم ملزوماتی دارد که برای رسیدن به آن، سالانه 50 میلیون دلار نیاز است.

وی با بیان اینکه رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی تنها از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی حاصل می‌شود، گفت: امروز باید سرمایه‌گذار را بپذیریم، مسیر را برای سرمایه‌گذاری هموار کرده و پیچ و خم جلوی پای سرمایه‌گذاران را کم کنیم.

استاندار همدان با اشاره به دیدار با روسای قوه قضاییه و مقننه و دیدار با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر کشور بیان کرد: بسیاری از بزرگان کشور نگاه ویژه‎ای به استان همدان دارند و همدان را به عنوان الگو به دیگر استان‎ها معرفی کردند.

وی خاطرنشان کرد: همدان از ابتدای انقلاب تا کنون در استفاده از برخی منابع از قافله عقب مانده که اکنون زمان جبران است.

نیکبخت با بیان اینکه سرمایه گذار باید احساس امنیت کند، در ادامه تاکید کرد: یکی از ملزومات تحقق و توسعه اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی است.

وی با بیان اینکه در سیستم همدان اگر کاری بماند گویا حسن است، خاطرنشان کرد: مدیران ارشد در استان خواهان انجام کار هستند اما کارها در بدنه کارشناسی معطل می‎ماند که این نقص باید رفع شود.

استاندار همدان در پایان سخنانش از اعضای شورای شهر همدان درخواست کرد که سرمایه‎گذاران را پذیرش و جذب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان